9 år VS. avengers ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
MysteriousAngel skriver:

Uenig.

God aften. 

Hvordan kan du være uenig i noget der er faktuelt korrekt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Og de forældre er så ikke deres ansvar voksent, helt enig.

Men personligt tager jeg udgangspunkt i mine egne børn, enkeltvis, og derfor er der film de må se og film de ikke må se. Men det er mig som forældre der bestemmer, og ikke en psykolog som netop har foretaget en generel vurdering..

Det var også det jeg skrev i min tekst. 

(Nu skal det siges at selvfølgelig er vi forskellige, og hendes forældre ved forhåbentlig bedst om dereSs datter på 9 kan klare at se sådan en film, hvilket jeg selvfølgelig også gør klart for min veninde.)

Trods dette ville mine børn ikke få lov at se en film til 15+ i en alder af 9år, da det simpelthen er for stort et spring i alder i mine øjne.  

Måske når se 13, men det vurdere jeg til den tid.

Anmeld Citér

24. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Det var også det jeg skrev i min tekst. 

(Nu skal det siges at selvfølgelig er vi forskellige, og hendes forældre ved forhåbentlig bedst om dereSs datter på 9 kan klare at se sådan en film, hvilket jeg selvfølgelig også gør klart for min veninde.)

Trods dette ville mine børn ikke få lov at se en film til 15+ i en alder af 9år, da det simpelthen er for stort et spring i alder i mine øjne.  

Måske når se 13, men det vurdere jeg til den tid.

Og det kan sagtens være et for stort spring for dine børn, uden at være det for andre børn

Anmeld Citér

24. maj 2015

Fremad

Fedt at bio håndhæver hvad alder filmen henvender sig til...

Min datter på samme alder ville jeg aldrig tag med ind og se den, eller lade hende se hjemme...

Både fordi det ikke er ok for mig i hendes alder men også fordi jeg sætter højt at man følger div ting... At man holder sig til loven, feks er veninder på fb det er hun ikke blandt andet fordi at man skal være een bestemt alder som hun ikke har og det vil jeg gerne lære hende at respektere 

Anmeld Citér

24. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
sscm skriver:

Min datter på samme alder ville jeg aldrig tag med ind og se den, eller lade hende se hjemme...

Både fordi det ikke er ok for mig i hendes alder men også fordi jeg sætter højt at man følger div ting... At man holder sig til loven, feks er veninder på fb det er hun ikke blandt andet fordi at man skal være een bestemt alder som hun ikke har og det vil jeg gerne lære hende at respektere 

Men anvisningen er jo netop at man ANBEFALER at børn under 15 år ikke ser den uden en voksen. Altså det er ingen lov..

Billetmanden kan høre forældrene om de er opmærksomme på anvisningen og intet videre

Anmeld Citér

24. maj 2015

modesty

sscm skriver:

Du har vist ikke læst tråden?

For hvis du havde, ville du vide at biografen har begået en fejl ift. reglerne.

Anmeld Citér

24. maj 2015

MysteriousAngel

modesty skriver:

Er vi også uenige i at anbefalingerne drejer sig om hvad børn ikke bør se alene, og at de psykologer du nævner igen og igen altså vurderer at den pågældende film må ses af børn ned til 7 år i følge med en voksen?

Både og. Det er ren fiktion vi diskuterer nu.

Medierådet er bundet op ad lovgivning. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

MysteriousAngel

Mom skriver:

Hvordan kan du være uenig i noget der er faktuelt korrekt?

Fordi de er bundet op af lovgivningen der siger, at de ikke må forbyde men kun anbefale. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
MysteriousAngel skriver:

Fordi de er bundet op af lovgivningen der siger, at de ikke må forbyde men kun anbefale. 

Og du mener at de burde kunne forbyde?

Så længe loven nu engang er som den er, så kan der dannes mange holdninger, men loven siger nu en gang, at det er forældrene som bestemmer.

Du bestemmer over dine, jeg over mine og naboen over sine

Ergo kan du have en holdning, og være enig i anvisningen, men det gør ikke at vi som ikke følger den er forkerte på den, vi træffer bare en anden beslutning end du gør

Anmeld Citér

24. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Det gør dem måske ikke til voksne i ordets forstand. Men at se en film som f.eks. avengers, tvinger børn til at skulle forholde sig til voksen "ting", vold og samtidig skal de kunne forstå engelsk eller læse underteksterne så godt, at de kan følge med i handlingen. Det meget at forvente en på ni skal kunne forstå og tage stilling til.  

selvom mange forældre kender deres børn "bedst", ved de jo helt ærlig ikke hvad deres børn tænker og hvad der går igennem deres hoveder efter sådanne film. 

Så kan det godt være lille Jeppe virker fremmelig og som en på 15 trods hans 9 år, men er du/i tankelæsere ? 

Er det ikke vores fornemmeste pligt som forældre at passe på vores børn og tage beslutninger for dem til de selv er i stand til at vide hvad der er "bedst" for dem. ? 

Snakker du aldrig med dine børn om noget i/ de har set? Det gør jeg, præcis for at høre hvad de tænker, oplever filmen.  Børn på 9år kan godt fordstå og forklare tig.

Min nevø har kunne læse engelsk siden han var 7-9år gammel, børn lærer meget hurtigere engelsk i dag end vi gjorde.

Og så er der altså børn der er ligeglade med hvad der bliver sagt, mwn følger bare med i filmen.

Nej det er sku da derfor vi snakker med børn, ser hvordan de er, kender dem, så vi ved hvad de kan og ikke kan klare.

Ja det er vorres opgave, men tror du ikke også at de forældre kender deres datter? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.