Anonym skriver:
Skriver ano, da jeg ved en del kender mig, og emnet måske er ømtåligt.
Min veninde og jeg skulle igår ind og se "avengers" i bio. Da vi sætter os og vente på at blive lukket ind i salen, har hun noget hun virkelig har brug for at få brændt af, da hun virkelig føler hendes søster, svoger og niece på 9 år, VIRKELIG er blevet uretfærdigt og dårligt behandlet, hvilket min veninde er MEGET gal over på deres vegne.
Hun fortæller at de skulle i biografen og se den samme film som os "avengers". Da de skal ind er manden de køber billetter hos, ikke meget for at lade deres datter (min venindes niece) komme ind og se den, da filmen er for +15 år, og hun jo kun er 9.
Dette bliver åbenbart til en stor diskusssion, og da mangen endelig giver sig, kommer de ind 30min i filmen.
Min veninde syntes det er SÅ synd for hendes niece, og spørger om jeg ikke også synes ham billetmanden er dybt uhøflig og behandlede dem dårligt.!
Det enest der gik igennem mit hoved under alt hendes brok, var... "Hvorfor lader hendes forældre hende se en film som avengers, når pigen kun er 9år???" Der ER jo en grund til den hedder +15. Får så fortalt min veninde at jeg ikke er enig i det synd, og at billetmanden i mind øjne burde have nægter dem adgang, for pigens skyld.
(Nu skal det siges at selvfølgelig er vi forskellige, og hendes forældre ved forhåbentlig bedst om deres datter på 9 kan klare at se sådan en film, hvilket jeg selvfølgelig også gør klart for min veninde.)
Men min veninde bliver meget gal på mig og kan slet slet ikke forstå jeg ikke er enig med hende. Jeg spørger om det så er okay at lade en på 9 se en gyser ? Her bliver hun meget forarget og siger det er jo noget helt andet da det jo er en anden genre.
Spørger hende om grunden til en film får en aldersgrænse ikke er fordi børn kan have rigtig svært ved at forstå nogle ting. Hun ved jo ikke om hendes niece, forstår avengers, eller måske misforstår det ?
Nej for hendes niece ved godt det ikke er virkelighed. Punktum.
Spørger om man så ikke bare kan vise hende en gyser og forklare det ikke er virkelighed ? (Burde jeg måske have undladt, men diskussionen var hed. Sorry).
Vi taler ikke mere sammen imens vi venter. (Der er kun 3-4 min til vi kan komme ind.)
... Efter filmen, snakker vi om alt andet, men alligevel kommer emnet op, om en julekalender som min venide er imod børn ser, (den handler om et guldkort, som kan give ejeren alt han ønsker), da den giver børn et helt forkert billede af virkeligheden, ifølge min veninde. Jeg spørger hende om man ikke bare kan forklare dem at det jo ikke er virkelighed? (ligesom med avengers).
Her er svaret "nej for penge findes". Jeg svare noget med at det gør et guldkort som det ham i serien får, jo ikke?
Igen kan vi ikke tale sammen... Øv.
Vil lige sige at der skal være plads til forskellige syn, og vi kan jo ikke være ens alle sammen. Hvad mener i ? Skal en på 9 have lov at se avengers?
jeg har stemt "ved ikke helt"...
jeg ville ikke tage mine børn med i biografen for at se en film hvis de var 9 og filmen hed 15+... men hvis jeg havde set den og kunne se at den ville de godt kunne klare at se, så ville jeg se den med dem herhjemme...