Har smidt ham ud, men elsker ham stadig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2015

Hertz

Pikku Myy skriver:

Du beskrev tidligere i tråden en situation, hvor drengen havde oplevet moderen i et slagsmål der involverede knive (husker jeg rigtigt?). Er det fx blevet indberettet? Og så har reaktionen været at give barnet psykologhjælp. Ikke andet? Ingen undersøgelse eller noget som helst? Jeg mener også du har skrevet at moderen tager stoffer i et omfang der ender i abstinenser når hun ikke tager dem. Er det blevet indberettet? Uden at det er blevet undersøgt?

Jeg tænker en indberetning, der ikke handler om hendes og jeres forhold imellem, men simpelthen en indberetning om hvilke forhold drengen lever under når han er hos moderen (og jer ...).

Hvad med skolen? Du lyder som om de også er inde over. Har de indberettet problemer i hjemmet?

Har du overvejet at lave en indberetning på hele problematikken de to forældre imellem? Igen, uden at blande de problematikker du er en del af, ind i det. Du beskriver en dreng der kaster op pga konflikter mellem sine forældre. Så må de tilbyde mere end bare en psykolog til at få bearbejdet de følelser han har omkring det. Det er jo ikke situationer der skal bearbejdes. Det er jo ting han slet ikke skal opleve!

Vi har haft familiebehandler i et halvt år og alt fungerede fint hos os der ku de ikk sætte en finger på noget. Deres holdning til moderen er at det ikke er deres opgave den kaster de videre til statsforvaltningen. Han går på specialskole og samarbejder med dem. Alle har haft lavet indberetninger og alt er blevet nævnt. Selv min mands mentor har indberettet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2015

Hertz

Så sent som for 3 uger siden blev de begge kaldt på kommunen da der var blevet indberettet at far har et alkohol misbrug og mor et stof misbrug. Kommunen spørger om det er rigtigt begge to benægter og så bliver der ikk gjort mere.

Anmeld Citér

2. maj 2015

loop

Hertz skriver:

Hun rykker hver måned, skide god advokat har selv brugt hende da jeg kørte sag mod min x mand, der tog sagen halvandet år i statsforvaltningen.

Godt at advokaten er god. Jeg synes dog een gang i måneden er lidt, når vi taler offentlig instans. Hvorfor rykker i ikke selv statsforvaltningen i stedet for at betale advokaten penge for at gøre det?

Det er godt nok også mange sager i har gang i, det er da dyrt.

Hvorfor var det nødvendigt at køre sag mod din ex også? 

Anmeld Citér

2. maj 2015

Mama85

Hertz skriver:

Han sad ude foran min dør i morges og indrømmede at han havde kørt hende hjem til en. Så har sagt til ham at hvis vi skal redde det her så skal han i antabus behandling, han skal skifte nr så ikk hun har nummeret og alt samvær med deres knægt bliver det hende der henter og bringer her og knægten går selv ud og ind, alt kontakt med hende skal slutte nu. Og alt hans kørsel skal også slutte nu. Og det har han accepteret så nu må vi se hva der sker ellers ryger han ligeså hurtigt ud igen. Men vores forhold bliver jo ikk det samme igen, stoler jo slet ikk på ham lige nu.

Sikke så lidt du stoler på ham- nu må han ingenting, jeg forstå skam godt din mistillid, men sådan et forhold er jo ikke sundt, hverken for dig, ham eller jeres børn..og hvem straffes i denne her sammenhæng? Det gør hans dreng, det er på ingen måde fair, da det er hans far der er en skovl..og udfra det du skriver om hans dreng, så er han jo udsat nok i forvejen, så hvis jeg var dig, ville jeg kæmpe for at mine børn ikke har sådan en rollemodel som deres far og for at broren får bedre vilkår- han er trods alt bror til dine børn. 

Anmeld Citér

2. maj 2015

Hertz

Mama85 skriver:

Sikke så lidt du stoler på ham- nu må han ingenting, jeg forstå skam godt din mistillid, men sådan et forhold er jo ikke sundt, hverken for dig, ham eller jeres børn..og hvem straffes i denne her sammenhæng? Det gør hans dreng, det er på ingen måde fair, da det er hans far der er en skovl..og udfra det du skriver om hans dreng, så er han jo udsat nok i forvejen, så hvis jeg var dig, ville jeg kæmpe for at mine børn ikke har sådan en rollemodel som deres far og for at broren får bedre vilkår- han er trods alt bror til dine børn. 

Ja og hvis jeg smider ham ud smider jeg jo også hans dreng ud og hvor ender han så. Og nej han må ingenting der omhandler druk og x. Selvfølgelig må han da stadig køre ang sit arbejde osv. Men slut med spritkørsel, eller det mener du måske ikk er fair. Og alt med x'en tager jeg mig af nu. 

Anmeld Citér

2. maj 2015

Hertz

Desuden har han slet ikk kørekort så han kan jo bare ta sin knallert i stedet

Anmeld Citér

2. maj 2015

Mama85

Hertz skriver:

Ja og hvis jeg smider ham ud smider jeg jo også hans dreng ud og hvor ender han så. Og nej han må ingenting der omhandler druk og x. Selvfølgelig må han da stadig køre ang sit arbejde osv. Men slut med spritkørsel, eller det mener du måske ikk er fair. Og alt med x'en tager jeg mig af nu. 

Ork jo, jeg forstår dig fuldt ud, det må du endelig ikke misforstå  men min pointe er at det er ikke sundt at leve sådan, og slet ikke når der er børn indblandet. Hvis kommunen slet ikke reagerer på dine henvendelser, så Bliv ved med at henvende dig, de må reagere på det på et tidspunkt.

hvad gør du ift. Exen nu?

Anmeld Citér

2. maj 2015

Hertz

Mama85 skriver:

Ork jo, jeg forstår dig fuldt ud, det må du endelig ikke misforstå  men min pointe er at det er ikke sundt at leve sådan, og slet ikke når der er børn indblandet. Hvis kommunen slet ikke reagerer på dine henvendelser, så Bliv ved med at henvende dig, de må reagere på det på et tidspunkt.

hvad gør du ift. Exen nu?

Hun har ham hver onsdag i nogle timer  hvor de tager ud og besøger hendes anden søn som bor på opholdshjem da han er tvangsfjernet og så hver anden weekend når hun ellers ikk er syg. Så tirsdag aften bliver der bare skrevet fra mit nr om hun henter onsdag og så henter jeg ham hos hende eller hun kommer her med ham. Man kan ikk aftale noget med hende på forhånd. I tirsdags skrev hun at hun hentede, onsdag en time før hun skulle hente ringede hun og sagde at hun var syg. Så må jo ta det som det kommer, men kontakten foregår på mit nr fremover.

Anmeld Citér

2. maj 2015

Mama85

Hertz skriver:

Hun har ham hver onsdag i nogle timer  hvor de tager ud og besøger hendes anden søn som bor på opholdshjem da han er tvangsfjernet og så hver anden weekend når hun ellers ikk er syg. Så tirsdag aften bliver der bare skrevet fra mit nr om hun henter onsdag og så henter jeg ham hos hende eller hun kommer her med ham. Man kan ikk aftale noget med hende på forhånd. I tirsdags skrev hun at hun hentede, onsdag en time før hun skulle hente ringede hun og sagde at hun var syg. Så må jo ta det som det kommer, men kontakten foregår på mit nr fremover.

Det er også helt fair  men sikke en lorte-mor, ja undskyld..men at melde sig syg med så kort frist- især når hun ikke ser drengen oftere også..

Anmeld Citér

2. maj 2015

jenny4

Mit hjerte bløder virkelig for "jeres" store søn - hvor er det bare en unfair situation han står i. De ting du beskriver skal en 9 årig på ingen måder udsættes for, og jeg kan slet ikke forstå at kommunen ikke gør mere. Og det gælder faktisk både overfor moderen og faderen..

Jeg er glad for at høre, at han i det mindste har et voksent menneske i sit liv (dig), men jeg må også indrømme at nogle af de ting du beskriver som værende jeres dagligdag er fuldstændigt uacceptable. Jeg er sikker på, at dine grænser er blevet rykket undervejs i det her forløb, så det måske er svært at se helt klart på, hvad der er normalt og ok og hvad der ikke er. Jeg kan se ud af dine indlæg at der også er masser af ting som du genkender som ikke ok, men de relaterer sig især til drengens mor, mens at din mands opførsel især bliver nævnt som uacceptabel når det går ud over dig. Din mand lyder til at være en møgdårlig mand, men især også en møgdårlig far, og jeg kan slet ikke forstå at du accepterer hans adfærd overfor jeres børn og dig selv. Hvad ligner det at aflevere sit barn hos sin mor bare for at kunne komme på druk? Og samtidig køre spritkørsel med (og uden) børnene?

Jeg kan godt se din pointe med, at det kan blive værre for den store dreng hvis du smider din mand ud, men helt ærligt så går det lige nu ud over 3 andre også (dig og de to små) at du vælger at lade ham blive. Den store dreng ville måske også have bedst at at komme i pleje hos en normal og velfungerende familie for det han oplever i øjeblikket er svigt og dårlig indflydelse. Hvis du har overskuddet så tilbyd at drengen kan være hos dig til din mand har fået styr på sit liv. Jeg er sikker på at din mand alligevel ikke ønsker at har ham fuld time pt, for så kan han jo ikke bare gøre som det passer ham. Og har du på et tidspunkt tillid til at han har ændret sig kan I måske arbejde på at genoptage forholdet. Men lige nu videregiver han intet godt til nogen af jer - og det sætter spor hos børnene.

Du har en forpligtelse overfor børnene og dig selv - og den kræver handling!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.