Mit hjerte bløder virkelig for "jeres" store søn - hvor er det bare en unfair situation han står i. De ting du beskriver skal en 9 årig på ingen måder udsættes for, og jeg kan slet ikke forstå at kommunen ikke gør mere. Og det gælder faktisk både overfor moderen og faderen..
Jeg er glad for at høre, at han i det mindste har et voksent menneske i sit liv (dig), men jeg må også indrømme at nogle af de ting du beskriver som værende jeres dagligdag er fuldstændigt uacceptable. Jeg er sikker på, at dine grænser er blevet rykket undervejs i det her forløb, så det måske er svært at se helt klart på, hvad der er normalt og ok og hvad der ikke er. Jeg kan se ud af dine indlæg at der også er masser af ting som du genkender som ikke ok, men de relaterer sig især til drengens mor, mens at din mands opførsel især bliver nævnt som uacceptabel når det går ud over dig. Din mand lyder til at være en møgdårlig mand, men især også en møgdårlig far, og jeg kan slet ikke forstå at du accepterer hans adfærd overfor jeres børn og dig selv. Hvad ligner det at aflevere sit barn hos sin mor bare for at kunne komme på druk? Og samtidig køre spritkørsel med (og uden) børnene?
Jeg kan godt se din pointe med, at det kan blive værre for den store dreng hvis du smider din mand ud, men helt ærligt så går det lige nu ud over 3 andre også (dig og de to små) at du vælger at lade ham blive. Den store dreng ville måske også have bedst at at komme i pleje hos en normal og velfungerende familie for det han oplever i øjeblikket er svigt og dårlig indflydelse. Hvis du har overskuddet så tilbyd at drengen kan være hos dig til din mand har fået styr på sit liv. Jeg er sikker på at din mand alligevel ikke ønsker at har ham fuld time pt, for så kan han jo ikke bare gøre som det passer ham. Og har du på et tidspunkt tillid til at han har ændret sig kan I måske arbejde på at genoptage forholdet. Men lige nu videregiver han intet godt til nogen af jer - og det sætter spor hos børnene.
Du har en forpligtelse overfor børnene og dig selv - og den kræver handling!
Anmeld
Citér