Hertz skriver:
Han sad ude foran min dør i morges og indrømmede at han havde kørt hende hjem til en. Så har sagt til ham at hvis vi skal redde det her så skal han i antabus behandling, han skal skifte nr så ikk hun har nummeret og alt samvær med deres knægt bliver det hende der henter og bringer her og knægten går selv ud og ind, alt kontakt med hende skal slutte nu. Og alt hans kørsel skal også slutte nu. Og det har han accepteret så nu må vi se hva der sker ellers ryger han ligeså hurtigt ud igen. Men vores forhold bliver jo ikk det samme igen, stoler jo slet ikk på ham lige nu.
Har ikke ville skrive noget, for synes det er så enormt svært at sige noget konstruktivt når det handler om andres forhold i og med vi alle sammen gør det forskelligt.
ingen tvivl om han er et kvaj når han lyver om der er en anden i bilen (og så er det vel egentlig ligegyldigt hvem det er).
Har han et problem med alkohol, ja så har I alle sammen et problem. Jeg er så en af dem, der ikke tror på problemet løses ved at tvinge antabus - det er en lang og sej proces hvis man er alkoholiker og skal den proces føre til succes skal der langt mere til end antabus. Men du har taget et skridt og vist ham du ikke tolererer hans forbrug af alkohol og det er vel et første skridt.
Men det der gør jeg svarer er nogt helt andet, nemlig samværet og samarbejdet med ex. Hun er med sikkerhed et kvaj, lyder til I har haft jeres hyr osv. Men hvis deres forhold er sådan, så han rent faktisk kan tale med hende og være sammen i en bil, så er de jo også på vej, på vej til et forhold hvor de måske kan fungere som samarbejdende forældre. Fore deres søns skyld skal man da opfordre til det og ikke bremse det. Hvis de er så langt så de kan sidde i den bil sammen, så er det måske nu man skal henvende sig til statsamtet og bede om rågivning så man når til et godt samarbejde omkring sønnen, få hjælp til at komme over fortiden og have fremtiden for øje. Ja det kvaj skal ikke lyve om hun er der, men kvajet er jo ikke sønnen.
Anmeld
Citér