Hertz skriver:
Vi har haft familiebehandler i et halvt år og alt fungerede fint hos os der ku de ikk sætte en finger på noget. Deres holdning til moderen er at det ikke er deres opgave den kaster de videre til statsforvaltningen. Han går på specialskole og samarbejder med dem. Alle har haft lavet indberetninger og alt er blevet nævnt. Selv min mands mentor har indberettet.
Hvordan kunne de ikke sætte en finger på noget med alt det, du beskriver? Fortalte du dem ikke om fars druk, spirituskørsel, manglende interesse for sine børn osv.?
Jeg kan simpelthen ikke få ind i mit hoved, at det, der får dig til at sætte ham stolen for døren og skrive herinde, er hans snak med eks'en og benægtelse af dette. Det er da en detalje i forhold til, at han forsømmer og omsorgssvigter sine børn, drager på drukture, bryder loven, udsætter sig selv og sine børn for fare.
Du gør en stor indsats for børnene, og al ære og respekt for det - jeg forstår søreme også godt, hvis du føler, du hænger i med neglene for at få det til at fungere på hjemmefronten. Men uanset, hvor god og omsorgsfuld en mor, du er, så kan det ikke "gøre det op" for, at børnenes far svigter og skaber kaos i deres liv. Selv den perfekte mor svigter, hvis hun lader sine børn vokse op med en, rent ud sagt, elendig far.
Jeg ville ikke betænke mig et øjeblik - du og børnene skal væk fra ham. Hvis ikke for din, så for deres skyld.
Anmeld
Citér