Det gør så ondt :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2015

Mama85

Anonym skriver:

Jeg har en veninde som jeg virkelig er tæt med, så tæt at hun har spurgt om jeg vil være gudmor til hendes vidunderlige datter der er født den 9 marts <3 

men nu er jeg virkelig så ked af det på barnets vejne, jeg er selv gravid, og måske er det bare mit hoved/hormoner, men jeg kan virkelig ikke forstå det, og vil egentligt bare holde min bib, men alligevel åhh svært . . 

Det er nemlig sådan, at baby jo kun er lige knap 1 ½ måned gammel, og allerede 14 dage efter fødsel vælger hun at starte sin skole op igen, syntes da det er sejt, men far væler at smide håndklædet i ringen en uge senere, og nu bliver baby afleveret hos mormor eller søster hver dag  oveni det, har de været i biffen for at se film allerede 3 gange!  

i mit hoved gør man ikke det mod sin baby, jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvordan man bare kan aflevere og gå igen på den måde 

jeg har 2 børn i forvejen, og jeg kunne aldrig drømme om det mens de var så små. . er det bare mig? 

åhh jeg har så ondt af hende når jeg høre de igen igen i aften skal i (byen) og spise og se film 

Jeg synes at du skal tage en snak med moderen om dine tanker- for at hendes barns skyld, det er jo barnet det hele går ud over. For hendes opførsel er da under al kritik og skader barnet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2015

Sprit25

Mama85 skriver:

Jeg synes at du skal tage en snak med moderen om dine tanker- for at hendes barns skyld, det er jo barnet det hele går ud over. For hendes opførsel er da under al kritik og skader barnet.

Faren skal også indblandes 

måske snak med bedste forældrene?

Anmeld Citér

24. april 2015

modesty

PUHK skriver:

Jeg synes bestemt også, at pasning hver dag lyder meget voldsomt og som om, de ikke helt kan overskue deres situation. Om hun er startet i "skole" eller ej 14 dage efter - det gjorde jeg såmænd også, men det er sidste år på min kandidat, og jeg har taget fire eksaminer og skrevet et speciale, uden at det på nogen måde har påvirket min relation eller tid sammen med min søn. Han er blevet passet 3x20 minutter mens jeg har været inde til mundtlig eksamen (ved den skriftlige stod far for "pasningen", hvilket i mine øjne er lige så fint som mor). Det har været hårdt til tider, men det er da aldrig nogensinde gået ud over mit barn.. Så hvis det er den slags "skole", så kan jeg ikke se problemet.

De andre faktorer lyder dog lidt som om, de ikke har været helt klar til livet med børn, og hvis du er bekymret, så synes jeg, du skal spørge ind til det.

Men det er jo ikke det der er tale om. Baby bliver passet HVER dag mens mor er i skole. Så der er tydeligvis tale om reel skolegang.

Anmeld Citér

24. april 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria
Yurie skriver:

Nej det er nemlig ikke unormalt at starte tidligt efter fødsel.

Jeg er i ireland, der er min arbejdsgiver  startet da begge børn var lige omkring 5uger, i italien havde moren sammenlagt 10måneder med fire børn (to sæt tvillinger).

Ja, det kan godt være man bare får et lidt andet syn på det når man rejser lidt uden for Danmark 

Jeg bor selv i Italien og her er økonomi bare en langt større faktor end i Danmark. Jeg ville IKKE få betalt barsel på min nuværende arbejdsplads, nada. Ja, jeg ville nok højst sandsynligt blive fyret. 

Anmeld Citér

24. april 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
sscm skriver:

og......

sjovt som det aldrig er ok far tager barslen..... 

Det er vel ok - men det gør han jo ikke. 

Anmeld Citér

24. april 2015

Mama85

Sprit25 skriver:

Faren skal også indblandes 

måske snak med bedste forældrene?

Ja, men ikke nødvendigvis i første omgang.

det er nemmere at tage en "tung" snak med dem man har nær, det er jo ikke sikkert at hun har samme forhold til faren som hun har til moren.

Anmeld Citér

24. april 2015

Dorthe1986

Ja jeg forstår som de fleste heller intet af det! Jeg fik min søn 1 måned inden jeg skulle aflevere min bachelor opgave. Jeg gik som sådan heller ikke på barsel men det første års tid og lidt til læste jeg hjemmefra. Dødhårdt men jeg var hos min dreng og læste så om aftenen og når han sov. Men der var kun en løsning jeg valgte fordi jeg kunne. Havde jeg skulle møde 8-16 dagligt og ikke kunne studere hjemmefra så havde jeg holdt regulær barsel. Min søn var forholdsvis "gammel" da han blev passet første gang. han var næsten 2 år. Og første gang jeg var væk fra ham og han var med sin far alene var han 1 år. Jeg var da ved at dø selvom det var godt for mig. Forstår ikke man kan gå fra sin lille nyfødte og sgu da slet ikke for at gå i biffen eller ud og æde? 

Jeg ville tage kontakt med deres sp. Jeg får sgu helt ondt i maven. 

Anmeld Citér

24. april 2015

TNBC

Anonymbebs skriver:

Det jo ikke det at mor tager på studie for at færdiggøre det og TS skriver jo netop at hun tager sin barsel efter studie afslutning til sommer. Det folk synes er uansvarligt er jo netop at de vælger bare at aflevere babypigen til bedste/moster bare fordi de vil i biografen, byen eller ud og spise. Baby er 1½ måned og de har allerede været i biffen 3 gange og vi ved ikke hvor mange gange de så har været ude at spise eller været i byen.

Og vis det så er en smutter har de jo stadig valgt at beholde barnet og derved sagt ja til det ansvar det er at have en baby, med alle fordele og ulemper der er i det.

Jo der er nogen der er inde omkring studiet. 

Men jeg har også selv skrevet at jeg heller ikke forstår at hun så ikke vil være sammen med pigen når hun har fri.

Og så så jeg lige at det er fra 8 til 16, det er sku længe hver dag. Det ville jeg aldrig kunne gøre og det synes jeg er for meget pasning,  hvis hun nu også arbejdet hjemmefra, så hun kunne være sammen med sin datter. 

Anmeld Citér

24. april 2015

MorTilN

Yurie skriver:

Jo der er nogen der er inde omkring studiet. 

Men jeg har også selv skrevet at jeg heller ikke forstår at hun så ikke vil være sammen med pigen når hun har fri.

Og så så jeg lige at det er fra 8 til 16, det er sku længe hver dag. Det ville jeg aldrig kunne gøre og det synes jeg er for meget pasning,  hvis hun nu også arbejdet hjemmefra, så hun kunne være sammen med sin datter. 

Har vist haft sprunget nogle indlæg over eller læst dem forkert så

Men er helt enig med dig jeg kan helder ikke forstå man ikke er sammen med sit eget barn så meget som muligt.

8-16 det jo vildt når de så også gør alt det andet oven i

Anmeld Citér

24. april 2015

TNBC

Anonymbebs skriver:

Har vist haft sprunget nogle indlæg over eller læst dem forkert så

Men er helt enig med dig jeg kan helder ikke forstå man ikke er sammen med sit eget barn så meget som muligt.

8-16 det jo vildt når de så også gør alt det andet oven i

Og især når hun er så lille, hun danner jo ikke bånd med dem, hvis hun kun se dem nogle få timer hver dag. 

Men kender en kvinde der også helst vil lave alt muligt andet, hun er nærmest kun sammen med sine børn hvis hun skal. (Når far ikke er hjemme) 

8-16 ja mange timer, forstår det slet ikke. jeg kunne forstå hvis man også arbejde hjemme, men ikke at se sit 1,5måned gammel barn så mange timer hver eneste dag.

Gad vide hvordan weekenderne  er? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.