Det gør så ondt :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2015

modesty

Sprit25 skriver:

Jeg synes også folk er lidt hurtige til at dømme  

Kan faren have fået en fødselsdepression og dermed slet ikke kan overskue baby i nogen omfang? Måske endda dem begge 2?

Helt seriøst. Hun starter i skole på fuld tid når hendes barn er 14 DAGE. Hvordan kan det i din verden retfærdiggøres?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2015

Sprit25

modesty skriver:

Helt seriøst. Hun starter i skole på fuld tid når hendes barn er 14 DAGE. Hvordan kan det i din verden retfærdiggøres?

Måske er hun nød til det økonomisk? Måske hende og manden er enige om han ordner barslen.

siger ikke jeg kunne men jeg tænker der bunder noget dybere end hun er en lortemor. Hvis det var en af mine venner ville jeg være oprigtigt bekymret og ville tage en snak med hende

Anmeld Citér

24. april 2015

Sprit25

Anonymbebs skriver:

Det lyder ikke helt sådan i mine øre, mere at de har svært ved at give slip på deres egen frihed. Barnet er kun 1½ måned, mor er på studie allerede efter 14 dage, far lyder til enden at have en fødselsreaktion eller ikke have været helt med på hvor meget det her barn kommer til at fylde, især når mor "efterlader" barnet hjemme for at starte studie så tidligt efter fødslen og så samtidig har de allerede været i biografen 3 gange på kun 1½ måned med en nyfødt baby der hjemme? Biografture er jo ikke lige frem billige mere og når de så samtidig har en nyfødt med alt hvad der dertil hører af udgifter, så det vildt at de har råd til det.

En ting jeg også undre mig over er hvordan baby får mad når mor er på studie, malker hun ud og gemmer eller får baby MME for det er sku helder ikke helt billigt har jeg set

Igen jeg tror der ligger noget mere bag fordi du har ret den er da helt galt man lever videre på den måde! At faren har barslen hvor herre bevares men at allerede have sit barn passet så meget! 

Anmeld Citér

24. april 2015

modesty

Sprit25 skriver:

Måske er hun nød til det økonomisk? Måske hende og manden er enige om han ordner barslen.

siger ikke jeg kunne men jeg tænker der bunder noget dybere end hun er en lortemor. Hvis det var en af mine venner ville jeg være oprigtigt bekymret og ville tage en snak med hende

Vi bor i et land hvor der er så stort et økonomisk sikkerhedsnet at den slags ikke er nødvendigt. Hun er studerende, og derfor vant til at leve på en SU, så kan hun selvfølgelig også leve på en barsel. Argumentet er, som TS skriver, at hun gerne vil være hurtigt færdig med sin uddannelse. Og det er i min verden på ingen måde et godt nok argument. Selv ikke da far smider håndklædet i ringen, kan hun tage ansvar for, og drage omsorg for, sit eget barn.

Det er bare ikke okay.

Anmeld Citér

24. april 2015

Sprit25

modesty skriver:

Vi bor i et land hvor der er så stort et økonomisk sikkerhedsnet at den slags ikke er nødvendigt. Hun er studerende, og derfor vant til at leve på en SU, så kan hun selvfølgelig også leve på en barsel. Argumentet er, som TS skriver, at hun gerne vil være hurtigt færdig med sin uddannelse. Og det er i min verden på ingen måde et godt nok argument. Selv ikke da far smider håndklædet i ringen, kan hun tage ansvar for, og drage omsorg for, sit eget barn.

Det er bare ikke okay.

Nej vi er enig om det ikke er okay men vi kender jo ikke andre bevæggrunde end at hun gerne vil være hurtig færdig. Jeg blev faktisk også anbefalet at poppe min datter ud også forsætte med mit speciale. Kan jo være samme situation? 

Men når faren så smider håndklædet i ringen så ja så burde hun overtage! 

Anmeld Citér

24. april 2015

lineog4

jeg er eller meget sådan rummelig, forstående og anerkendende af natur (håber jeg), men må indrømme det har jeg virkelig svært ved at være forstående over for.

jeg kan forstå man vurderer, at mor skal blive færdigt med sit studie så far tager barslen og eventuelt tager med ud på studiet nogen dage hvis de er lange. Nej faktisk kan jeg sgu ikke helt forstå det med mine følelser, men jeg kan anerkende det.

Men at man udover studiet så også ladet sin lille nyfødte passe fordi man skal ditten og datten, der er det filmen knækker for mig. En lille ny, en lille fuldstændigt hjælpeløst væsen hvis største overlevelses mekanisme er at opsøge kontakten med sine primære omsorgspersoner for ikke at blive ladt tilbage til løverne, en lille skønsak som ikke selv har bedt om livet og familien, og den ja for mig i hver fald bedste tid i livet hvor man er så priviligeret så man får lov at lære et helt nyt liv at kende, se alle de små fremskridt der er dagligt. 

Jeg ville ikke kunne holde min mund.

Anmeld Citér

24. april 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg synes bestemt også, at pasning hver dag lyder meget voldsomt og som om, de ikke helt kan overskue deres situation. Om hun er startet i "skole" eller ej 14 dage efter - det gjorde jeg såmænd også, men det er sidste år på min kandidat, og jeg har taget fire eksaminer og skrevet et speciale, uden at det på nogen måde har påvirket min relation eller tid sammen med min søn. Han er blevet passet 3x20 minutter mens jeg har været inde til mundtlig eksamen (ved den skriftlige stod far for "pasningen", hvilket i mine øjne er lige så fint som mor). Det har været hårdt til tider, men det er da aldrig nogensinde gået ud over mit barn.. Så hvis det er den slags "skole", så kan jeg ikke se problemet.

De andre faktorer lyder dog lidt som om, de ikke har været helt klar til livet med børn, og hvis du er bekymret, så synes jeg, du skal spørge ind til det.

Anmeld Citér

24. april 2015

dpb

Anonym skriver:

Jeg har en veninde som jeg virkelig er tæt med, så tæt at hun har spurgt om jeg vil være gudmor til hendes vidunderlige datter der er født den 9 marts <3 

men nu er jeg virkelig så ked af det på barnets vejne, jeg er selv gravid, og måske er det bare mit hoved/hormoner, men jeg kan virkelig ikke forstå det, og vil egentligt bare holde min bib, men alligevel åhh svært . . 

Det er nemlig sådan, at baby jo kun er lige knap 1 ½ måned gammel, og allerede 14 dage efter fødsel vælger hun at starte sin skole op igen, syntes da det er sejt, men far væler at smide håndklædet i ringen en uge senere, og nu bliver baby afleveret hos mormor eller søster hver dag  oveni det, har de været i biffen for at se film allerede 3 gange!  

i mit hoved gør man ikke det mod sin baby, jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvordan man bare kan aflevere og gå igen på den måde 

jeg har 2 børn i forvejen, og jeg kunne aldrig drømme om det mens de var så små. . er det bare mig? 

åhh jeg har så ondt af hende når jeg høre de igen igen i aften skal i (byen) og spise og se film 

puha, ikke om jeg forstår valget bag det Jeg ville ikke kunne træffe det valg.
At hun træffer det valg at hun gerne vil gøre sit studie færdig og derfor overlader baby til far, kan jeg til en vis grænse følge (men ville ikke selv kunne gøre det). At de så tilsyneladende, ud fra din beskrivelse, oveni hatten har en mentalitet der siger at deres liv ikke skal ændre sig bare fordi baby er kommet til, den kan jeg på ingen måde forstå For jo ens liv kommer til at ændre sig det første stykke tid hvor barnet har behov for far/mor, og den der tilknytning.

Jeg ville ikke kunne lade være med at spørge meget ind til det, for jeg ville overveje meget seriøst om ikke det burde meldes til kommunen. Ja, det lyder hårdt, men det er et lille barn vi taler om, som ingen stemme selv har endnu. Jeg syntes det tendere til omsorgssvigt, sådan som du beskriver det. og det knuser mit hjerte at høre om den slags

Qnuz

Anmeld Citér

24. april 2015

Fremad

modesty skriver:

og......

sjovt som det aldrig er ok far tager barslen..... 

Anmeld Citér

24. april 2015

Panther

Profilbillede for Panther
modesty skriver:

Det er bare ikke okay.

Hvilken økonomisk hjælp ville hun kunne få hvis ikke SU? Så vidt jeg ved, kan hun da ikke få kontanthjælp, hvis hun har orlov fra studie? Eller hvad?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.