Det gør så ondt :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2015

Sprit25

Jeg synes også folk er lidt hurtige til at dømme  

Kan faren have fået en fødselsdepression og dermed slet ikke kan overskue baby i nogen omfang? Måske endda dem begge 2?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2015

LouiseEm

Jer som forsvarer moren med "at hun jo er færdig til sommer" skam jer! Man forlader ikke sit 1,5 måneder gamle barn. Hun kunne sgu bare have ventet med at få børn, synes det er så uansvarligt. Shit nogle lorteforældre 

Anmeld Citér

24. april 2015

MorTilN

Sprit25 skriver:

Jeg synes også folk er lidt hurtige til at dømme  

Kan faren have fået en fødselsdepression og dermed slet ikke kan overskue baby i nogen omfang? Måske endda dem begge 2?

Det lyder ikke helt sådan i mine øre, mere at de har svært ved at give slip på deres egen frihed. Barnet er kun 1½ måned, mor er på studie allerede efter 14 dage, far lyder til enden at have en fødselsreaktion eller ikke have været helt med på hvor meget det her barn kommer til at fylde, især når mor "efterlader" barnet hjemme for at starte studie så tidligt efter fødslen og så samtidig har de allerede været i biografen 3 gange på kun 1½ måned med en nyfødt baby der hjemme? Biografture er jo ikke lige frem billige mere og når de så samtidig har en nyfødt med alt hvad der dertil hører af udgifter, så det vildt at de har råd til det.

En ting jeg også undre mig over er hvordan baby får mad når mor er på studie, malker hun ud og gemmer eller får baby MME for det er sku helder ikke helt billigt har jeg set

Anmeld Citér

24. april 2015

TNBC

LouiseEm skriver:

Jer som forsvarer moren med "at hun jo er færdig til sommer" skam jer! Man forlader ikke sit 1,5 måneder gamle barn. Hun kunne sgu bare have ventet med at få børn, synes det er så uansvarligt. Shit nogle lorteforældre 

Ikke alle kangå hjemme i et år, skole eller arbejde.

Jeg har passet en pige fra hun var fem uger fordi der ikke betakes for barsel,  så hun skulle tilbage på arbejde. 

Vi er i april(slut april)så det er ca.2måneder, og eksame forberedelse.  

Jeg ville ikke kunne gøre det, men jeg vil ikke kalde hende en dårlig mor, fordi hun vælger anderledes end jeg ville gøre  eller skamme mig fordi jeg skrev det. 

Hvis det nu er en smutter, så er det jo ikke planlagt. Vi ved intet omkrig bortset fra hvad ts skriver. 

Anmeld Citér

24. april 2015

TNBC

Astoria skriver:

Jeg synes i er for hårde... og synes lidt vi har for travlt med at vurdere andres prioriteringer  

Det kan være der er en god grund til hun starter studiet op så hurtigt (økonomiske måske, dobbelt sats i 12 måneder hvis man studerer i stedet for barsel). Det er heller ikke ualmindeligt i andre dele af verden. 

Nej det er nemlig ikke unormalt at starte tidligt efter fødsel.

Jeg er i ireland, der er min arbejdsgiver  startet da begge børn var lige omkring 5uger, i italien havde moren sammenlagt 10måneder med fire børn (to sæt tvillinger).

Anmeld Citér

24. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes ikke der er noget sejt ved at prioritere hurtigere studietid frem for et spædbarn. 

Dobbeltsats synes jeg er lige så ringe årsag. 

Anmeld Citér

24. april 2015

MorTilN

Yurie skriver:

Ikke alle kangå hjemme i et år, skole eller arbejde.

Jeg har passet en pige fra hun var fem uger fordi der ikke betakes for barsel,  så hun skulle tilbage på arbejde. 

Vi er i april(slut april)så det er ca.2måneder, og eksame forberedelse.  

Jeg ville ikke kunne gøre det, men jeg vil ikke kalde hende en dårlig mor, fordi hun vælger anderledes end jeg ville gøre  eller skamme mig fordi jeg skrev det. 

Hvis det nu er en smutter, så er det jo ikke planlagt. Vi ved intet omkrig bortset fra hvad ts skriver. 

Det jo ikke det at mor tager på studie for at færdiggøre det og TS skriver jo netop at hun tager sin barsel efter studie afslutning til sommer. Det folk synes er uansvarligt er jo netop at de vælger bare at aflevere babypigen til bedste/moster bare fordi de vil i biografen, byen eller ud og spise. Baby er 1½ måned og de har allerede været i biffen 3 gange og vi ved ikke hvor mange gange de så har været ude at spise eller været i byen.

Og vis det så er en smutter har de jo stadig valgt at beholde barnet og derved sagt ja til det ansvar det er at have en baby, med alle fordele og ulemper der er i det.

Anmeld Citér

24. april 2015

Carina:-)

Jeg har oplevet det samme og det er ikke godt mhs til tilknytning.

Barnet kan få skader af den manglende kontakt med hendes primær omsorgspers. og det kan give ret alvorlige men. 

Min svigerdatter og søn var ligesådan og lang historie kort men han kom i fast pleje fra han var 15 mdr hos os og ser i dag hans mor ca 6 gange om året. Han har ikke nomalt tilknytsmønster og har fået skader som "de kloge" siger aldrig forsvinder - de kan bedres men forsvinde helt gør de ikke fordi han ikke har fået tilknytning til hans forældre som spæd. 

Det er ikke normalt at kunne undvære så lille et barn så meget ,men chancen for at mor og far forstår det er minimal. 

Jeg ville ikke bare tænke nå men hun bliver jo passet ,men snakke med en sp i kommunen. 

Tilknytning er vigtig især i de første mdr. og det du beskriver er bekymrende. 

Anmeld Citér

24. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Yurie skriver:

Nej det er nemlig ikke unormalt at starte tidligt efter fødsel.

Jeg er i ireland, der er min arbejdsgiver  startet da begge børn var lige omkring 5uger, i italien havde moren sammenlagt 10måneder med fire børn (to sæt tvillinger).

Ja og i nogle lande er omskæring helt normalt, men derfor er der mange der synes det er et overgreb alligevel.

nu er det sådan at vi har knap et år i Danmark fordi man har vurderet at det er vigtigt for barnets tilknytning. 

I hvilket oplyst velfungerende land har man kun 14 dages barsl?

Anmeld Citér

24. april 2015

Kløver

Jeg ville ikke prioritere sådan, men tror flere end man lige tror, er nød til at lave alternative løsninger i forhold til studier for at blive færdige og ikke skulle tage om/starte forfra. Hvorfor de har været i biffen 3 gange ved jeg ikke, men det kan være de har haft brug for at komme lidt ud. 

Jeg vil ikke dømme da jeg ikke ved hvordan og hvor meget. De kan sagtens være gode forældre, og det er så svært at udtale sig, for ingen af os ved rent faktisk hvordan deres hverdag fungerer, hvor meget de bruger tid med barnet osv. Det er så nemt at dømme især hvis nogle gør det anderledes end man selv ønsker det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.