Sandratoft skriver:
Jeg har siddet og tænkt over dette, siden jeg i sidste uge havde forelæsning om det.
Går vi imod naturens kræfter når der kan behandles for barnløshed?
Skal alle have børn for enhver pris?
Jeg synes at der er noget grundlæggende unaturligt i diverse behandlinger og kunstig befrugtning, når man i virkeligheden ikke er i stand til at lave børn. Jeg respekterer selvfølgelig folk der vælger denne løsning.
At visse former for barnløshed kan være arveligt, kan også gøre mig lidt neurotisk og jeg synes i det hele taget, at det bare er rigtig unaturligt.
Jeg går ikke ind for hetz mod nogen, men vil gerne høre andres synspunkt på dette emne.
Jeg synes det er mærkeligt at du opretter sådan en tråd på en babyside.
Jeg har selv fået 2 børn uden hjælp, men havde jeg ikke kunne få dem naturligt, så ville jeg da klart have haft hjælp til det.
Jeg er glad for at vi lever i en tid, hvor det er muligt at gøre barnløse gravide, at vi kan bekæmpe sygdomme som ellers ville have betydet døden.
Om det er naturligt eller ej, det rager mig en høstblomst, jeg synes det er fedt at man kan det.
Det er vel lige så unaturlig at give sit barn flaske med mælkeerstatning fordi man ikke kan amme, skulle de børn så heller ikke have lov til at overleve fordi det er ikke er naturligt????
Jeg synes det er lidt mærkelig at du skriver, at du har haft en forelæsning om sådan et emne. På hvilket universitet har man forelæsninger, som siger at barnløse ikke burde have lov til at få børn. Synes det er underligt at mine skattekroner skal går til at give unge mennesker sådanne nogle ideer i hovedet.