Jeg tænker sådan lidt, at hvis det er den tankegang vi skal ud i, at vi ikke skal gå imod naturen, så skal vi heller ikke tage andre af de ting til os, som videnskaben har beriget os med de sidste mange år. Dvs... bliver man syg er det bare sur mås... det er naturens gang og den skal man ikke rode ved vha fx medicin og operationer. Nej vel?
Vi er så heldige, at fejler vi noget, hvad enten det er lungebetændelse, kræft, hjerteproblemer eller ufrivillig barnløshed, så kan man ofte få hjælp - eller i hvert fald forsøge at gøre noget. Jeg tror ikke vi skal ud i, at man ikke skal rode ved naturens gang, det ville være et gigantisk skridt tilbage må man sige.
Desuden tænker jeg lidt, at skulle det være naturens egen selektion, så synes jeg måske ikke den er helt fint indstillet. For ærligt, så findes der jo folk der virkelig ikke burde få børn, men ironisk nok er det jo sjældent dem der er ufrivilligt barnløse.
Jeg tror såmænd bare dem der er ufrivilligt barnløse, er skide uheldige, ligesom man er hvis man fx bliver alvorligt syg.

Anmeld
Citér