Hvordan forholder jeg mig ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2015

alenemor42

jenny4 skriver:

Og så gik han bare? Hold op hvor ville jeg være skuffet. Så gik du direkte fra drømme om familieliv og lykke, til enlig mor til to og skuffelsen over at den kærlighed der skabte babyen ikke var nok.

Synes det er godt du trods alt sørger for en god kontakt og kommende relation mellem far og baby. Det er bare så vigtigt.

Ligger det i kortene at I kunne finde sammen igen eller er det udelukket? Nu skrev du at Du har en datter på 14 - er du og din Eks lige gamle?

Jeg var også skuffet ... tro mig

Men jeg er ikke god til at bære nag eller dvæle ved tingene. ... jeg må videre og handle på tingene.

Han er lidt yngre end mig men .... Han er midt i 30'erne så umodenhed er ikke en faktor og det var det jo så pludselig alligevel

Og ja det er en rigtig efternøler jeg får 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2015

jenny4

alenemor42 skriver:

Jeg var også skuffet ... tro mig

Men jeg er ikke god til at bære nag eller dvæle ved tingene. ... jeg må videre og handle på tingene.

Han er lidt yngre end mig men .... Han er midt i 30'erne så umodenhed er ikke en faktor og det var det jo så pludselig alligevel

Og ja det er en rigtig efternøler jeg får 

Ej i midten af 30'erne er det sgu ikke ok at være så umoden. Alle hans kammerater osv må da også have eller være ved at stifte familie. 

Og han kommer jo til at blive "bundet" alligevel når han gerne vil have samvær med jeres søn. Men godt at du kommer videre - det er svært men skal nok blive godt trods alt

Anmeld Citér

23. april 2015

karisima

jenny4 skriver:

Nu kender jeg jo ikke farens årsag til at melde fra, men vil bare sige hvor er det godt gået af dig og farmor/farfar og faster, at I holdt kontakten. Det er virkelig at sætte barnets behov før sine egne 

Jeg har kendt min datters far i mange år men kun som bolleven (for at sige det rent ud ) og han var slet ikke klar til at skulle være far. Og det var nemlig akavet og svært i starten fordi vi ikke kendte hinandens familier men vi øvede os og nu er vi blevet rigtig gode til at hygge os på tværs af familierne.

Anmeld Citér

23. april 2015

alenemor42

karisima skriver:

Jeg har kendt min datters far i mange år men kun som bolleven (for at sige det rent ud ) og han var slet ikke klar til at skulle være far. Og det var nemlig akavet og svært i starten fordi vi ikke kendte hinandens familier men vi øvede os og nu er vi blevet rigtig gode til at hygge os på tværs af familierne.

Lyder dejligt ..... jeg ved bare ikke endnu om vi som sådan skal være sammen på tværs af familier

Anmeld Citér

23. april 2015

Sandratoft

alenemor42 skriver:

Hele hans familie bor ca. 1 times kørsel væk... så de vil nok ikke nøjes med en 1/2 times besøg. 

Det er klart at de bliver sekundære i netværket. ..men jeg kommer ikke til at have kontakt med dem og der vil jo gå tid inden barnet alligevel skal på overnatning hos far så han kan pleje det netværk som er hans. Min hovedvægt ligger klart på far og søn relation.

Jeg vil jo være alene i hverdagen om min søn.

Jeg har overvejet den mulighed at farmor kan komme og se ham efter nogle dage, men at skulle have hans søskende og ægtefælle samt deres børn i min lejlighed syntes jeg er vildt grænseoverskridende. ... jeg syntes i bund og grund ikke at de skal være her, det er jo mit hjem....ikke engang farens.

At tage på café med mit nyfødte barn for at de kan se barnet er ikke en mulighed. .. det er for mig udelukket.

Men det er ikke nemt, for jeg kan jo sagtens forstå det fra deres side.... 

Men det er rart at høre jeres forslag og input,  for det er jo ikke bare sort/hvidt.

Jeg vil bare lige indskyde, at mine forældre og min søster kom et par timer efter fødslen, mens vi stadig var på sygehuset. De var der et kvarter, og kørte så hjem igen, og de havde 2,5 times transport hver vej håber din søns bedsteforældre er lige så forstående  

Anmeld Citér

3. maj 2015

alenemor42

Lige en lille up Date ...

Vi er egentlig landet fint på aftale om at når vi lige har fået amning på plads så kører vi ud og besøger hans familie så de kan se den lille.

Farmor formåede så lige at melde ud at hun ville sidde på fødegangen og vente, der gjorde jeg farmand det klart at det var ikke acceptabelt og det måtte han fortælle sin mor.jeg har frabedt alt besøg på fødegangen og regner med at tage hjem få timer efter fødslen.

Så det satser vi på hun overholder

Anmeld Citér

3. maj 2015

Lukas&Liam<3

Meget egoistisk 

Anmeld Citér

3. maj 2015

alenemor42

Lukas&Liam<3 skriver:

Meget egoistisk 

Fuldstændig

Det drejer sig om far og mig og barn i de få timer. Sådan er det bare

Anmeld Citér

3. maj 2015

Benjamins'mor

alenemor42 skriver:

Du må gerne være nysgerrig

Vi var par i 3 år og boede sammen indtil start dec. Sidste år.

Det er derfor jeg tænker at når vi har styr på amning og overskud at far henter os og vi kører ud til hans familie. 

Men det er jo umuligt at sætte tid på om det bliver den ene eller anden løsning .... hvordan fødsel går, om man får et kolik barn (gud bedre det) osv.

Når jeg læser dit svar her, kommer jeg til at tænke. 

Hvis i har været et par i 3 år, så må hans familie jo absolut ikke være fremmed for dig, og så kan jeg bestemt ikke forstå du ikke kan lade dem komme og besøge den lille. 

Anmeld Citér

3. maj 2015

alenemor42

Benjamins'mor skriver:

Når jeg læser dit svar her, kommer jeg til at tænke. 

Hvis i har været et par i 3 år, så må hans familie jo absolut ikke være fremmed for dig, og så kan jeg bestemt ikke forstå du ikke kan lade dem komme og besøge den lille. 

Vi er ikke et par mere

Og jeg vil ikke have nogle besøg på fødegangen, hverken min eller hans familie 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.