alenemor42 skriver:
Først og fremmest så kommer det ikke til at skabe konflikter 
For det andet bliver det ikke min familie. ... vi kommer ikke til at skulle til fester sammen, de er en del af hans fars familie og ikke min.
Uanset hvordan man vender og drejer ti gene vil der jo være begrænsninger når vi ikke bor sammen og far ikke har været med i størstedelen af graviditeten.... vi har først den sidste måned kommunikeret og set hinanden siden vi gik fra hinanden.
Og det vil vel være endnu værre for barnet hvis alt er på et kunstigt grundlag ? At man gør det af pligt men alligevel ikke taler sammen..... det lugter børn da hurtigt.
Det er din søns familie og derved din familie.. Hvad med dåb, konfirmation, bryllup. Det er da tider hvor I skal være sammen eller er fars familie også udelukket fra evt. dåb og konfirmation? Må farmor eller onkel ikke komme med fordi du ikke skal til fest sammen med dem? Skal der holdes 2 fester fordi du ikke ønsker dem med?
Og når engang din søn skal giftes ja så har du jo ikke rigtig noget valg for så er det sgu ham der bestemmer. Så vil du måske hellere blive væk hvis han invitere dem? og Hvad når han engang får børn og de skal døbes/konfirmeres osv? Skal han så vælge mellem sin familie pga. dig?? De er en del af hans liv, både nu og i fremtiden og det bør du respektere allerede nu.
Du ved ikke om der kommer konflikter og det ved jeg heller ikke men jeg kan sige dig at der er lagt i ovnen til en konflikt og det vil ikke se godt ud i en evt. senere sag i SF. Du skal som alene mor hele tiden tænke fremad og tænke over hvordan du opfører dig over for far. Sådan er verden nu en gang.
Jeg må sige at jeg ud fra dine udtagelser allerede nu er bekymret for jeres samarbejde.. For du respektere ikke fars familie eller at de også vil komme til at betyde meget for din søn. Eller måske skule jeg for en god orden skyld skrive JERES søn for her virker det som om du gerne vil at far får en god relation men så stopper den også der?? Nej det er næsten lige så vigtigt at fars familie også får en god relation.. Med far følger hans familie og sådan er det bare.
Der er iøvrigt stor forskel på at være falsk og så opfører sig ordenligt til en fest og kunne hygge sig sammen. Min mand har en datter fra første ægteskab. Når der sker noget på hendes skole så møder vi alle 4 op. ( forældrerne og bonus forældrerne) Sidt var det sådan noget hvor man skulle sidde og spise på tæpper og have hyggeligt samvær alle forældrerne imellem. Vi sad så sammen med hans datters mor og bonusfar og ja vi hyggede. Vi ses absolute ikke uden det er sådan noget men når der er noget kan vi godt hygge og grine sammen og det er så vigtig for hans datter.. OG min far snakker også fint med mores forældre og omvendt. det er bare noget vi er nød til og det gør vi for hendes skyld og så får vi det bedste ud af det istedet for at fokuserer på om det er falsk eller ej så fokuserer vi på at have det så hyggeligt som vi kan for pigens skyld....
Jeg kan se på dine svar at du går meget i forsvar og det er vel forståeligt men du må forstå at beder man om råd så får man svar og de fleste mener som jeg at du gør noget forkert.. Så hvorfor bede om råd hvis du ikke vil høre på dem? Ved godt du sikket havde håbet at alle ville give dig ret men det gør de ikke og måske skulle du lytte til det.. Måske skulle du lytte til folks råd om at det du gør rent faktisk er dybt forkert. HVIS det var mig det her gik ud over ville jeg føle at den der gjorde det imod mig både var virkelig ondskabsfuld og respektløs. Hvordan de vil føle det kan kun de fortælle dig, men nu ved du hvordan jeg ville have
Anmeld
Citér