Hele hans familie bor ca. 1 times kørsel væk... så de vil nok ikke nøjes med en 1/2 times besøg.
Det er klart at de bliver sekundære i netværket. ..men jeg kommer ikke til at have kontakt med dem og der vil jo gå tid inden barnet alligevel skal på overnatning hos far så han kan pleje det netværk som er hans. Min hovedvægt ligger klart på far og søn relation.
Jeg vil jo være alene i hverdagen om min søn.
Jeg har overvejet den mulighed at farmor kan komme og se ham efter nogle dage, men at skulle have hans søskende og ægtefælle samt deres børn i min lejlighed syntes jeg er vildt grænseoverskridende. ... jeg syntes i bund og grund ikke at de skal være her, det er jo mit hjem....ikke engang farens.
At tage på café med mit nyfødte barn for at de kan se barnet er ikke en mulighed. .. det er for mig udelukket.
Men det er ikke nemt, for jeg kan jo sagtens forstå det fra deres side....
Men det er rart at høre jeres forslag og input, for det er jo ikke bare sort/hvidt.
Jeg kan godt forstå dig, når du ikke kender dem, men jeg ville som farmor/far, onkel eller faster, blive ked af det, hvis jeg først måtte se mit barnebarn/nevø før måneder efter han var født når han er hos sin far(tror mig det har jeg prøvet, og det gør ondt)
Men jeg kan godt forstå at du ikke vil have dem i din lejlighed og især ikke lige efter fødslen. Men kan han ikke gå en tur med barnet, det er jo meget normalt selv når barnet er lille
Men hvorfor ikke rækker en hånd ud til dem, og faktisk måske få et forhold til dem, og at de kan være en hjælp til dig senere hen og at din søn får et skøn forhold til sin fars familie? Og du vil jo skulle snakke med dem, lære dem at kende, ellers vil I altid skulle holde fester hver for sig, og hvorfor ikke se om man kan sammen, så din søn har en familie der kan være i samme rum og ikke være som fremmede? 
Det er rart for bedsteforældre at kunne snakke/have et forhold med deres barnebarns mor, om de er sammen med far eller ej, det er vi i hvert fald glade for, så vi kan se vores nevø/barnebarn selvom at han er hos sin mor(De gik fra hinanden for kort tid siden, min nevø er 1½år)
Så selvom at du føler at det er grænseoverskridende, skal du huske på at det er din søns familie, og de er lige så vigtige som din, ikke for dig, men for ham og hans far.
Man skal passe på med ikke at skubbe familie væk(Igen vi bliver skubbet væk, og hold kæft hvor gjorde det ondt´
Vær den store person og tag det første skridt. For din søns skyld.