Hvordan forholder jeg mig ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.154 visninger
67 svar
120 synes godt om
23. april 2015

alenemor42

Nu nærmer min fødsel sig og jeg har styr på hvordan samvær osv. Skal foregå med barnets far.

Men han har spurgt til omkring hele hans familie som selvfølgelig gerne vil se drengen når han er født..... hvilket jeg sagtens kan forstå.

Men .... jeg har virkelig ikke lyst til at have en masse mennesker rendende som jeg ikke har og heller ikke skal have en relation til.

Min umiddelbare tanke er at det må bare vente til far kan tage søn med ud alene nogle timer og at de må nøjes med billeder. Min prioritering ligger klart i at få dannet en god relation mellem far og søn.... så må alle andre være sekundære.

For i bund og grund er det vel også bare en af de ting der er sådan når man ikke er par mere? !

Lad mig høre hvad i tænker?

Fordømmende negative kommentarer frabedes... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2015

De3Guldklumper

alenemor42 skriver:

Nu nærmer min fødsel sig og jeg har styr på hvordan samvær osv. Skal foregå med barnets far.

Men han har spurgt til omkring hele hans familie som selvfølgelig gerne vil se drengen når han er født..... hvilket jeg sagtens kan forstå.

Men .... jeg har virkelig ikke lyst til at have en masse mennesker rendende som jeg ikke har og heller ikke skal have en relation til.

Min umiddelbare tanke er at det må bare vente til far kan tage søn med ud alene nogle timer og at de må nøjes med billeder. Min prioritering ligger klart i at få dannet en god relation mellem far og søn.... så må alle andre være sekundære.

For i bund og grund er det vel også bare en af de ting der er sådan når man ikke er par mere? !

Jeg kan godt følge dig langt hen af vejen - men hvis jeg vender den om og tænker hvordan JEG ville have det hvis det var min søn som kom og fortalte at jeg ikke måtte set mit nyfødte barnebarn så ville jeg ærlig talt blive meget ked af det. 

Jeg ville derfor lukke op for besøg af farmor og farfar og så må andre komme sekundært. Eller også kunne noster og onkler måske besøge i besøgs rummet imens du tog en lur - så skulle du heller ikke forholde dig til dem???

Anmeld Citér

23. april 2015

Christine

alenemor42 skriver:

Tænker du nogle timer imens baby er nyfødt på hospitalet? for det tror jeg ville være for hårdt for dig. Og måske for baby. Men hvis du mener når han har ham til samvær, så er det vel fair nok? Jeg ved ikke hvornår i har planer om samvær, hvis det allerede er imens baby er få uger gammel så mener jeg godt de kan vente. Jeg læste engang at alle besøg mv egentlig bør vente til et par uger efter fødsel, fordi en baby på to uger stadig er ny og lækker og man får en chance for at komme ovenpå. Jeg syntes det er meget rigtigt. Så det gælder vel også i dit tilfælde, med hans familie 

Min personlige mening er hvis far har andre børn som gerne vil se jeres søn, så skal de have lov. Alle andre burde kunne vente. Men du skal nok servere beskeden på en hensynsfuld måde til far, så han ikke bliver sur.

Held og lykke! 

Anmeld Citér

23. april 2015

alenemor42

De3Guldklumper skriver:

Jeg kan godt følge dig langt hen af vejen - men hvis jeg vender den om og tænker hvordan JEG ville have det hvis det var min søn som kom og fortalte at jeg ikke måtte set mit nyfødte barnebarn så ville jeg ærlig talt blive meget ked af det. 

Jeg ville derfor lukke op for besøg af farmor og farfar og så må andre komme sekundært. Eller også kunne noster og onkler måske besøge i besøgs rummet imens du tog en lur - så skulle du heller ikke forholde dig til dem???

Det var selvfølgelig en mulighed. .. jeg har bare ikke planer om at blive på hospitalet da jeg har en datter derhjemme også.

Og tanken om at skulle overlade mit barn mindre end et døgn efter fødslen  i nogle timer ... puha også for andres skyld. 

Jeg har selv frabedt mig besøg af min familie og venner de første dage hjemme også så vi kan få fred og gang i amning osv.

Anmeld Citér

23. april 2015

alenemor42

Christine skriver:

Tænker du nogle timer imens baby er nyfødt på hospitalet? for det tror jeg ville være for hårdt for dig. Og måske for baby. Men hvis du mener når han har ham til samvær, så er det vel fair nok? Jeg ved ikke hvornår i har planer om samvær, hvis det allerede er imens baby er få uger gammel så mener jeg godt de kan vente. Jeg læste engang at alle besøg mv egentlig bør vente til et par uger efter fødsel, fordi en baby på to uger stadig er ny og lækker og man får en chance for at komme ovenpå. Jeg syntes det er meget rigtigt. Så det gælder vel også i dit tilfælde, med hans familie 

Min personlige mening er hvis far har andre børn som gerne vil se jeres søn, så skal de have lov. Alle andre burde kunne vente. Men du skal nok servere beskeden på en hensynsfuld måde til far, så han ikke bliver sur.

Held og lykke! 

Far skal have samvær fra start af, men de første mange måneder bliver det hos mig 3 gange om ugen i nogle timer.  Far har ikke andre børn.

Jeg har også planer om at servere det pænt og det var også en pæn forespørgsel fra far af.

Jeg har vendt 100 scenarier i mit hoved om hvad og hvordan man kunne. .... men jeg har slet ikke lyst til at de skal komme hjem til mig 

Anmeld Citér

23. april 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hvis min søn fik et barn ville jeg være så spændt på at se mit barnebarn at jeg ville være ved at springe ud i sang af glæde. Og ville blive rigtig ked af det hvis ikke jeg måtte se barnet før nogle måneder efter.

Hvad med at farmor og farfar og søskende til faren måtte se barnet umiddelbart efter fødslen/ op til en eller to dage efter. 

Anmeld Citér

23. april 2015

jenny4

Jeg tænker at I har været to om at lave barnet og skal være to om at opfostre det, selvom I ikke er sammen. Det er derfor vigtigt at far knytter bånd som du gør, og sekundært at hans netværk gør det.

Men, jeg tænker at når du så åbner op for besøg fra dit eget nære netværk, så bør du også gøre det for de vigtigste af hans. Det kan han så være med til at bestemme hvem skal være - Eks farmor og farfar og en bror eller søster. Og det behøver jo ikke være flere timer, men I kan aftale på forhånd at det bare er en halv time f.eks. Din datter vil sikkert også nyde at have din opmærksomhed lidt for sig selv mens de kigger baby i stuen.

Selvom jeg godt forstår dig, så er dette her også bare noget der kan danne fundamentet for jeres fremtidige samarbejde. Tænk over om den halve time hvor de er på besøg måske er givet godt ud på længere sigt. Og tænk på hvis du som nybagt mor/far ikke måtte få lov til at vise din største bedrift til dine nærmeste.

Anmeld Citér

23. april 2015

April-baby

Jeg kan klart følge dig! 

Jeg fødte for ni dage siden, og næsten hele min fars plus min far, ved ingenting, kun få. Da jeg ikke gider at have dem rendende, da jeg ingen kontakt har med dem " kun få som synes de ville kontakt mig fordi de fandt ud af jeg var gravid  " men jeg tænker måske hvis du skal være indlagt self, at de ku komme sammen med din søns far i en halv time måske? Vi havde min mor og svigerforældre besøg, men nu tog vi os hjem dagen efter jeg havde født (: tænker bare så der ikke kommer skænderier eller sådan noget (:

Anmeld Citér

23. april 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Men spørgsmålet er, om du ville være klar til, at de kom hjem til dig efter et par dage.. Det vil vel altid være en akavet, at fremmede skal ind i dit hjem, men jeg kan ikke se alternativet. Med mindre der er en cafe el.l i nærheden, de kan sidde ved?

Har du mødt hans familie? Det må være en svær situation for Jer begge.

Anmeld Citér

23. april 2015

PernilleogLouis

Skal din familie heller ik se barnet de første måneder? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.