Vind 20.000 til Spies-ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2012

krumme-vb

Nyt indlæg nu med billeder :-)

I sommeren 2008 var sidste gang vi var på ferie, og på daværende tidspunkt havde vi kun et barn med (på 3 år). Rejsen gik til Thailand (phuket) og det var første gang vi var så langt væk på familie ferie. Så vi havde vores betænkeligheder ved at rejse med et barn. Men vores betænkeligheder blev hurtigt vendt til det mest positive vi overhovedet kunne håbe på. Vi har afsted i 16 dage og der var ikke en dag hvor vi ikke bare slappede af og nød ferien. Hotellet var fantastisk, der var tænkt 100% på børn, børnevenlig mad, børne pools, legestue osv osv....Vi oplevede også at thailand er et fantastisk sted at rejse hen med børn, vi mødte stor venlighed over alt, og der var altid overskud/plads til børnene kunne bolte sig på diverse spisesteder. Så vi følte os rigtigt godt modtaget af landet, samt på hotellet.

Vi har nu 2 børn, som nu er på henholdvis 3 og 7 år, og vores ønske om endnu en ferie er brændende stort.

Jeg har oploadet et par billede af turen, så i kan følge vores tur på nærmere hold :-) Rigtig god sommer til alle når den tid kommer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2012

Christine1-vb

Turen til 'det store sommerhus'.

Det store sommerhus kalder jeg det hotel i Arquinequin på Gran Canaria, hvor vi har holdt ferie 4 gange nu, og jeg håber det bliver flere.

Vi har 3 børn i alderen 3 til 13 og derfor har vi valgt at rejse med Spies til deres Sunwing hoteller. Vi må have ekstra bagage med. Der er børneklub, legeplads og underholding for børnene. Og de må være der. Man har altid en følelse af at være de vigtigste gæster på hotellet, og det er fantastisk. Og det er faktisk også dejligt at være voksen på Sunwing. Der er fitness og spa samt fantastisk underholding om aftenen, og man møder altid nogle nye spændende mennesker at tale med.

Vi bader meget og udvalget af pools er godt og sikkerheden er i top. Maden er fantastisk og belighedenheden i top. På Gran Canaria er der en hyggelig lille by, som vi tit går en tur rundt i, når vi trænger til lidt motion, og udvalget af udflugter arrangeret af Spies er der ikke noget at klage over.

Det er nogle fantastiske ture vi har haft til Sunwing Arquinequin på Gran Canaria.

Anmeld

19. februar 2012

MC-pigen-vb

Vi har aldrig været på ferie med vores datter, og det er der en helt særlig grund til. Jeg vil bare gerne beskrive, hvordan jeg forestiller mig, den perfekte afslapningsferie ville være for os, og samtidig fortælle om, hvorfor drømmen om at komme på ferie kan virke fuldstændig uopnåelig for nogle familier - og jeg tænker slet ikke på økonomi...

Som barn var jeg på mange charterferier med mine forældre og søskende, og disse rejser står for mig som nogle af mine lykkeligste barndomsminder. Vi kom væk fra de daglige småskænderier, travlheden og de kedelige rutiner og ud på noget der for mig føltes som et eventyr. På ferierne havde vi bare tid og ro og skulle ikke andet end bare være sammen. Og vi var sammen. Især husker jeg badeturene til strandene og de hyggelige middage på små restauranter. Det var fantastisk!

Nu har jeg min egen lille familie med en vidunderlig datter, der snart fylder 2 år. Hvor ville jeg gerne kunne komme afsted sammen med hende og hendes far og genopleve roen og friheden fra min barndom. Men min datter er meget for tidligt født og har en del følger heraf. Hendes - og vores - største udfordring er, at hun har svære sanseintegrationsforstyrrelser. Hendes hjerne er så umoden, at hun ekstremt dårligt tåler nye oplevelser og indtryk - hun bliver meget voldsomt overstimuleret og får det ubeskriveligt dårligt og har nogle grimme reaktioner herpå. Det er en massiv udfordring for hende bare at komme et smut med i Brugsen eller at opholde sig i nærheden af andre børn. Hun kan stort set ikke passes af andre end os. Hele vores hverdag er nøje tilrettelagt i faste rammer hjemme efter mest muligt ro og genkendelighed og så få gæster og udflugter som muligt, så at hoppe på et charterfly og indlogere os på et hotel fyldt med børn eller at tage en tur til en spændende storby ligger os desværre uendelig fjernt. Alligevel er det netop noget af det, vi ønsker os allermest - at kunne gøre som alle andre familier, og at komme væk hjemmefra den låste hverdagen og få et meget tiltrængt pusterum, hvor vi bare kunne være sammen os tre i fred og ro med al den tid i verden til hinanden og vores lille pige, vi kan ønske os...  

MIn forestilling om den perfekte afslapningsferie for os er et varmt sted, men ikke for varmt, hvor vi kan finde en fin, lille strand uden mange mennesker, så vores datter kan få lov at soppe og plaske og grave i sand og samle skaller, som hun elsker. Et roligt hotel uden mange børn, men alligevel fyldt med imødekommenhed og plads til en lille, glad pige. En hotellejlighed med eget køkken, så vi ikke behøver spise ude, men vi selv kan lave mad eller tage mad med hjem og spise i fred. Et lille, lokalt supermarked, hvor vi kan handle fredeligt om formiddagen som dagens udflugt. Flere værelser, så vores pige kan få ro når hun skal slappe af og lade op og sove, og så vi voksne kan få en stund for os selv - sammen - om aftenen i stuen eller på altanen med den smukkeste havudsigt. En fredelig have - måske oven i købet med en lille, lun børnepool, så vi i høj grad kan være 'hjemme' i rolige omgivelser. Måske en enkelt aften på en lille, hyggelig restaurant, hvor vi kan spise så tilpas tidligt, at vi er næsten de eneste gæster. En lejet bil, så vi selv kan komme på små udflugter ud i naturen og på landet - måske til et lille fiskerleje, hvor vi kan sidde på en bænk i solen og se på fugle og skibe og spise en is. En mindre by, der bare emmer af den der helt særlige sydlandske ro, hvor vi kan slentre en tur i de små gader næsten uden at møde andre end den lille bager, der sælger nybagte søde sager ud af en smal dør. Tid, tid og atter tid til at finde en rytme, mærke hinanden, slappe af, være sammen som en helt almindelig familie på ferie langt væk fra alle bekymringerne der derhjemme. Tænk hvis det kunne lade sig gøre... 

Jeg bliver altid så trist, når der popper rejsekonkurrencer op. Hvor ville jeg gerne kunne være med og håbe på, at det netop blev vores lille familie, der kunne komme afsted på eventyr. Men rejsemålet er næsten altid bestemt og rejsetiden fastlagt indenfor gannske kort tid, så vi umuligt kan tage vores helt særlige datter med. Denne gang er præmien den ultimative drøm for os: Muligheden for helt selv bestemme et rejsemål, at kunne få hjælp af Spies' guider til at finde det rette, rolige sted for vores datter, og at have den tid, vi har brug for til at finde et godt tidspunkt at komme afsted på. Det MÅ da kunne lade sig gøre også for os at kunne komme på ferie? Vi kan jo se, at vores pige meget langsomt, men sikkert bliver bedre og kan tåle lidt mere, så en dag bliver det også vores tur. Derfor vil jeg nu også være med og turde drømme ligesom alle jer andre - tænk hvis jeg vinder... 

Anmeld

20. februar 2012

SkønneUnger-vb

Vi har kun prøvet sommerhus og teltferie sammen med ungerne, men begge dele har rigtig gode.

Vi sørger altid for at vælge steder, hvor der er andre jævnalderen børn (eller tager afsted med et vennepar) for når børnene hygger sig, så gør de voksne også :-D

God sommer til alle

Anmeld

20. februar 2012

Borgen-vb

Hej,

Generelt er det jo bare skønt at stikke af på en ferie sammen med sin familie:-) Det er ren kvalitetstid, hvor vasketøj og madlavning ikke præger billedet. Og er sikker på børn sætter stor pris på at være sammen med afslappede forældre der har masser af tid. Derfor prioriterer vi meget at komme afsted - også om det så bare er en tur i sommerhus i DK.

Første gang vi rejste med vores datter var hun kun 5 mdr gammel. Det vi lagde vægt på med den alder hun havde på tidspunkt var at det var et godt værelse med lidt ekstra plads, og god tilgængelighed med klapvognen. Vi fik også en fin tremmeseng, som min datter sov godt i.

Vi havde bestilt all inclusive for at gøre det dejligt nemt for os selv, og det fungerede rigtigt godt.

Der var både pool og strand, hvilket var skønt.

Vi overvejer nu en rejse igen, nu min datter nærmer sig de 2 år. Denne gang vil vi klart vælge all inclusive igen. Og evt et seperat soveværelse, så hun kan sove om aftenen uden at blive forstyrret hvis vi sidder i stuen.

Børnepool er et must, og gerne en strand tæt på:-) Og der må også gerne være en legeplads. Og evt en decideret børnebuffet.

De rigtige rammer vil skabe den ro og tryghed, som gør det til en vellykket ferie spækket med skønne ferieminder:-)

Mvh

Jannie

Anmeld

20. februar 2012

saramaria-vb

Vi har været på mange ferier - men oftes er de gået til Kreta hvor mine svigerforældre har bosat sig. Og der er sjældent råd til flere ferier end 1 om året hjemme hos os.

Men der er ingen tvivl om, at efter at have fået børn så er en All Inclusive ferie det ultimative mest afslappende. Og det vil vi meget gerne prøve igen.

Vi skulle have været en tur til Thailand med Spies start marts, men er i den lykkelige situation at vi venter os igen og måtte derfor aflyse da jeg har termin i april.

Så med 2 store børn og 2 små inden længe så skal vi helt klart med spies på en All Inclusive ferie som vi prøvede for nogle år siden hvor vi bestemt ikke manglede noget. Det var så luksus kun at skulle koncenterer sig om at hygge med børnene og ikke have begrænsninger i forhold til hvor meget vi kunne spise for i dag og om der var råd til is etc. Det gav os en frihed til at være forældre med overskud og energi til bare at hygge.

Børnepool, all inclusive, strand og afslapning er vores næste drømmeferie - hvis i ikke spørger min mand, han ville nok lige nu hellere på ski ;o)

Anmeld

20. februar 2012

bauer-vb

Vi skulle for første gang i 3 år på ferie med vores 3 piger. Sidste år var vores børn henholdsvis 11, 3½ og 1 år – så det var en særlig udfordring at finde en rejse som vi alle ville synes var optimal især, når der er så stor aldersforskel på børnene.

Vi blev til sidst enige om All inklusive i Tyrkiet, på Spies hotel Long Beach. Vi havde sat forventningerne højt op, om luksus, komfort og oplevelser!!!

OG vi blev ikke skuffede, det var en fuldstændig fantastisk tur. Personalet var super søde og meget meget imødekommende og professionelle uden at være anmassende. Hotellet havde ALT – det var stort, så vi kunne gå ture med den lille i klapvogn når hun skulle sove, der var vandrutsjebaner for alle aldre og hende på 3½ tog selv de største vandrutsjebaner der var, efter nogle dage.

Når hun blev for træt, sov hun en lur på en af de liggestole og under en af de parasoller som var alle steder både pool og strand – alle blev vi som børn og nød hinandens selskab og det var ingen problem at der var aldersforskel på børnene. Den mindste legede i vandkanten, gik ture (hun var kun lige begyndt at gå) hun kunne udfordre sig selv på de små stier med at kigge på gråspurve, træde i vandpytter når stierne var blevet vandede og vi behøvede ikke at være bekymrede.

Den store blev udfordret med leg, is, shopping og mad nok at vælge imellem.

At rejse med 3 børn og to så små er en aktiv ferie Jmen der var variation nok, da hotellet var så stort og der var så mange pool m.m. OG så var maden jo bare en oplevelse i sig selv, det var SÅ lækkert og smukt anrettet og der var ALT, så selv det mest kræsne barn blev mæt og vi voksne også tilfredsstillet…

SÅ i korte træk – vores ferie blev så skøn fordi ALT gik op i en højere enhed - MAD, SERVICE, SIKKERHED og SUPER OPLEVELSER.

Anmeld

21. februar 2012

Signe1704-vb

Vores bedste ferie med børn var for to år siden i Frankrig (men kunne have været så mange steder).

Det der gjorde ferien rigtig god var at vi rejste med min søster, svoger og deres to børn. Med vores tre børn endte vi i ni personer og det kan være svært at finde et sted man kan være så mange. Vi havde lejet to mobilhomes ved siden af hinanden på en campingplads og der var nogle perfekte varandaer som vi levede livet på. Husene havde med aircondition, som gjorde at ungerne kunne få deres middagslur uden at smelte.

Campingpladsen var udstyret med et badeland og lå tæt på stranden - hvilket var helt perfekt for os. Vi var faktisk ikke ret mange andre steder udover nogle aftener hvor vi kørte ind til nærmeste by og spiste aftensmad.

Det skal så også lige nævnes at jeg aldrig har oplevet en så lækker og børnevenlig strand før.

Min datter der dengang var 3 år syntes dog at børnene dernede snakkede mærkeligt og stod og sagde til dem: Snak ordentlig ellers gider jeg ikke lege med jer laughing

Julius kravlede selv ud at bade - han trængte vel til at blive kølet.

Mette og fætter Casper legede i sandet i timevis

Tobias i Poolen

En aftentur i byen

Anmeld

21. februar 2012

Cecilie2100-vb

Vores lille familie var en tur på Kreta sidste år. Nu vil jeg dele nogle af de gode minder fra denne ferie, der bor i os i dag:

- Skønhed: Hotellet lå i en lille by, Makrigialos, og her var den smukkeste udsigt udover havet

- Vand: Hotellet havde store poolområder for store og små, ligesom stranden var børnevenlig med lavt, roligt vand

- Fitness: Mor brugte fitness centeret dagligt

- Service: Vi mødte kun venlige og hjælpsomme ansatte og værelset var rent og lækkert

- Mad: Det græske køkken er så undervurderet - vi nød de enkle retter lavet på gode lokale råvarer

Tag os tilbage smile

Anmeld

21. februar 2012

sofiebassen-vb

Vores bedste ferie var til Tenneriffe, hvor vi boede på et fantastisk hotel med terrasse lige ned til en stor legeplads, der var børne swimmingpool, der lå lige omkring hjørnet, hvor vi vores dejlige datter kunne plaske i og vi kunne ligge og få varmen.cool
Vi havde morgenmad med i buffeen, som var alsidig og lækker, både for børn og voksne. Mums og det bedste var at man ikke selv skulle lave det.
Hotelværelset var stort og lækkert med et kæmpe badeværelse med badekar, hvor vi alle 3 kunne være i sammen. (det snakker vores datter stadig om selvom det er 1 1/2 år siden)
 Men alfa omega er i hvert fald at der var plads til vores barn og det var dejligt nemt med mad og plads.
Vi havde også lejet en sammenklappelig klapvogn, som var nem at få med taxaerne, hvilket gjorde det hele mere afslappet og hyggeligt når vi skulle noget og vores egen ikke gik i stykker på flyveturen, ligesom andre vi mødte.
Guiderne var søde og friske, de kom tit til hotellet og lavede sjov og ballade, hygge og dans. De var også dygtige til at guide voksen ture og besvare spørgsmål.
Det var prikken over i´eto-klapperi

Vi har også snakket om at rejse tilbage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.