Vind 20.000 til Spies-ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2012

nuserbarnet-vb

Den mest afslappende ferie for os :-)

Må være vores ferie i 2009 hvor vi var i sommerhus med pool, hvor der var masser af gode aktiviteter og oplevelser for vores 3 børn. Når vi holde ferie ser vi altid på hvad vores ønsker hver især er og hvilket forventninger vi har til ferien, på den måde blir det en god ferie for alle. 

En ferie skal sikkerheden være i orden, dansk talende personale (vigtig da vores børn er små), all incl. gør helt sikkert ALLT MEGET LETTERE :) der skal være aktiviteter til børnene og et must for os er helt sikkert masser af vand (ikke regn)  ;-)  

Det bedste ved en ferie for vores børn ville helt sikkert være fly turen, for de har et stort ønske om at komme ud at flyve, nemlig aldrig prøvet før :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2012

Nirak-vb

Det er en afslappende ferie med børn når

• man kan lade flyverdragter, huer og vanter ligge i bilen i lufthavnen.

• Sarah på snart 4 med julelys i øjnene gentagne gange siger ”På Fumte Tura (Fuerte Ventura) regner det aldrig og man får is hver dag”.

• Sofie på 10 måneder interesseret følger med i alting fra sin klapvogn eller tager sig en lur i samme.

• poolen byder på sjov for Sarah og afslapning for mor og far

• der er tid til at vende hver en sten på strand og vej

• aftensmaden står på tapas og rødvin på hyggelige spanske restauranter

• Sarah på nu snart 6 stadig med julelys i øjnene siger ”På Fumte Tura regner det aldrig og man får is hver dag'

•  

•  

• Anmeld

23. februar 2012

kiralykke-vb

En befolkning med åbne arme!

En Ferie til Thailand med min kæreste og vores datter Lotus var noget helt specielt. Det der gjorde den så afslappende og positiv var det thailandske folks oprigtige glæde for børn. Overalt hvor man befandt sig mærkede man en ægte varme til sit barn og man følte sig  godt tilpas med hende alle vegne, da man ikke kunne undgå at bemærke, at børnene har en vigtig plads i deres kultur. Deres varme smittede af på både os som forældre og ikke mindst på vores vores 3 årige datter. Dette ses tydeligt på de nedenstående billeder:-). Her fik beviste vi, at det at begge forældre kan få en gang afslappende massage samtidigt, sagtents kan lade sig gøre, mens prinsessen får sat hår og lagt neglelak - til hendes store fornøjelse! Helt i gennem en afslappenede og uforglemmelig ferie:-)!

Anmeld

23. februar 2012

LouiseSC-vb

Hej. Vi prøvede for først gang August 2011 at tage børn med til Kreta. Vi rejste med mine forældre, så vi var sikker på at vi var flere om at kunne tage os af 2 små børn. Det viser sig så, at vi sagtens kunne ha rejst alene :o) Da vi kom til Billund skulle vi ikke stå i kø og vi fik en klapvogn til de små af lufthavnspersonalet. Så tiden gik hurtig og ungerne var tilpasse.

Da vi så kom til Kreta tog rejse personalet rigtig godt imod os og vi blev fulgt hen til en bus, der kørte os direkte til Hotellet. Der var ro i bussen, så begge unger kunne sove.

Hotellet var fantastisk, med hele 3 forskellige svømmingpools, 1 til børn med en stor blæksprutte vandrutsjebane, 1 til babyer med overdækket segl, og 1 til de større. Der var badebolde og legetøj osv. man bare kunne låne og en hyggelig cafe, hvor man kunne få alt fra Greeksalat til pommefrits :o) Dagene gik alt for hurtigt.

Hver anden aften, var der underholdning ved den store pool, med Greek aften og tryllekunster, folkedans osv.

Nede i kælleren var der et kæmpe legeland til ungerne, med kravle land, hoppeborg, spil og meget mere. Vores søn der lige var blevet 3 kunne slet ikke få nok og var bare glad glad glad, og vi hyggede os meget sammen også på hotellets store legeplads med gynger, vipper osv.

Vi boede på et Hotel som gjorde det hele utroligt nemt at være forældre. Om morgenen, når vi skulle have morgenmad, gik vi bare ned til den købmand der lå på hotellet og købte frisk brød og frugt. Og da jeg har Sclerose og har svært ved at gå på trapper og stejle steder, var det rart at det hele var på Hotellet.

Vi var også nede i midt byen om aftenen og spise engang imellem og her var der en dejlig strandpromonade man kunne gå på med barnevogn, Der var mange bænke så man kunne sidde og hvile(hvilket er vigtig når man skal gå og har sclerose) så det var heller ikke nogen hendring.

Vi gik en tur på et lokalt marked en dag og det var bare rigtig hyggeligt og greekerne er bare nogle rigtig søde mennesker. Mikkel fik den største donut vi nogen sinde har set.

Kort sagt det var den første og bedste ferie vi nogen sinde har haft. Mikkel spør stadig hver hveranden dag om vi skal til Kreta i dag? Han leger hans biler køre til Kreta osv. Så jeg vil da super gerne kunne sige til ham at vi godt kan tage til Kreta igen :o) Vi har bare finanskrise som alle andre, Jeg er i flexjob og min mand er først lige kommet i arbejde igen. Så vi kan ikke lige skrape sammen til ferie igen, tros Mikkel glædelig siger vi må få alle hans sparepenge :o) Så kære Spies vi vil gerne have et nyt godt ferie minde :o)

Med Venlig Hilsen

Familien Sundgaard Christensen

Anmeld

23. februar 2012

linetony-vb

Kære Børn og kære Spies. Vi er en familie med to børn på 2 og 3 år som de sidste tre år har rejst på diverse småbørnsvenlige lejlighedshoteller på Cypern. Dette er vores ynglingssted lige pt, og den bedste ferie dertil, har helt klart været med spies, hvor vi boede på Sunwing Sandy Bay. Sidste år prøvede vi noget andet men det gør vi ikke igen:) Sunwing Cypern er bare et super godt sted med smukke omgivelser, lækker mad, god underholdning for både store og små, tæt på strand og by og vigtigst af alt; det praktiske er bare i orden! Vi boede i en fin to værelses lejlighed ved jorden med alt diverse tilbehør til de små og med en stor terasse, der var fint indhegnet, så de små ikke kunne rende ud. Når/hvis vi så åbnede lågen kunne ungerne rende ud i et stort grønt område med legeplads, som også var indhegnet. Det var simpelthen så lækkert, for der var tænkt på det hele!!.

Vi kunne alle slappe af og hygge os både ved stand, pool, men ikke mindst i lejligheden, uden stress og bekymringer, og det er derfor vi tager på sommerferie. Aldrig har jeg slappet så meget af på en ferie, og vi skal helt klart dertil igen, når der er penge til det. Det ville være mere end en glæde for os at vinde, for så er der ingen tvivl om vi skal afsted med det samme det er muligt, og det skal være til Sandy Bay:)

Anmeld

23. februar 2012

Betiana-vb

Vi har været ude og rejse flere gang. Nogle gange i grupper med hele familien andre gange lidt færre.

Yngste medlem er pt. Rebecca 4 år. Et år var det specielt godt. Personalet på hotellet var utroligt gode til at få os og børnene til at føle os velkomne, de var hele tiden meget opmærksomme og i godt humør, Rebecca synes bl.a. det var herligt at blive kysset på hånden :-)

Børnepoolen og området der var også populært, Rebecca glædede sig hver dag til at møde sine nye venner og lege med dem.

Så personalet og børnepoolen betød rigtig meget for vores oplevelse af ferien, samtidig var vi heldige at der var andre gæster i nogenlund samme alder som børnene, min mellemste datter fik sig en rigtig god veninde også.

Anmeld

23. februar 2012

mummi1983-vb

Vi var i Libanon i Beirut og Saida sommeren 2009, hvor vores søn var 1 år. Vi boede på motel, hvor der var børne- og voksenpool og strand. Vi lejede bil, så vi havde mulighed for at køre rundt i landet og min mand kommer derfra, så det var jo nemt at begå sig..

Når jeg/vi overvejer ferie, er det med det mål for øje, at vi skal hygge os sammen alle tre. Der skal helst være strand eller pool, gerne et lille legeområde for mindre børn, restauranter i nærheden og mulighed for at overveje hvad vi gerne vil opleve hjemmefra, så vi kan have nogle små og få rejsemål i det land vi kommer til.

Noget vi helt sikkert skal øve os i som familie er, at der ikke behøves at ske noget hele tiden. Det er skønt at kunne dase og opleve hinanden uden stress og jag..

Ja selvfølgelig vil vi også gerne vinde denne konkurrence!

Mvh Fam. Nahfawi

Anmeld

24. februar 2012

Carportognoia-vb

Luftens helte... og dét, der endte som en god og afslappet ferie

Vi skulle til New York – på en ferie, der havde virket som en betydeligt bedre idé, da søde, søvnløse Oskar stadig lå inde i min gravide mave. Nu var han imidlertid blevet to måneder, og pludselig syntes ideen om en storbyferie for tre en anelse langt ude. Og dårligt var den lille, nye familie bøvlet på plads mellem trange flysæder og maskinen kommet i luften, før en af vores rejse-skrækscenarier blev til virkelighed: Drengen stak i et hyl. Og han blev vev og ved og ved. En rød, skrigende flitsbue, der hverken ville ammes eller have sin sut – og hvis skrige-volumen fik stadig strammere miner frem på de ellers tålmodige medpassagerers ansigter. Og ja. Man kan godt overdøve motorlarmen, når man er to måneder gammel. Sagtens. Og man kan godt gøre det i lang tid.

Stewardesserne sendte venlige, medlidende blikke men kunne intet gøre, og jeg kunne mærke mine kinder blive rødere og rødere. Dér stod jeg og hoppede i flyets midtergang med et synligt ammebryst, brændende kinder og tydelige svedskjolder på den lyseblå bluse – og med en stakkels, arrig skrigebaby i favnen.

Efter omkring 20 uendelige minutter gav jeg op. Lige dér. Og rakte den sikkert sultne baby til min kæreste, hvis kinder efterhånden var ligeså røde som mine. Jeg flygtede ud på toilettet og stak fingrene i ørerne og besluttede aldrig mere at tage på ferie og aldrig at få flere børn.

Da jeg åbnede toiletdøren igen, var der ikke andre lyde end motorens baggrundsstøj og lidt amerikansk voksenmumlen. Og der, på mit sæde, sad ind stor, sort mand fastklemt – med lille, hvide og sødt sovende Oskar i favnen.  Min kæreste trak på skuldrene og smilede. Manden havde selv tilbudt sin tilsyneladende magiske favn. Dér sov Oskar i fire velsignede timer, før han vågnede op til en fredelig ammetår – og en ferie, der blev både oplevelsesrig og afslappende. Ikke mindst på grund af de mange, mange søde og tålmodige newyorkere, vi mødte på vor vej.  Og som i øvrigt – stik mod mit desperate fortsæt på flytoilettet – blev efterfulgt af adskillige andre ferier både i eventyr- og charterklassen, nu også med Oskars lillesøster…

Anmeld

25. februar 2012

Dozerspc-vb

Vores bedste børneferie var da  min mindste i sommers var 4 mdr og den store 2 1/2 år. Vi lejede et sommerhus, som lå tæt på stranden, og der fik vi sat en lille hoppeborg op, som nogen gange kunne have vand i bunden som en mini soppebassin, (men med kugler i). Eller vi fiskede krabber fra badebroen, eller soppede. Og allerbedst var krabbevæddeløbet når de skulle sættes fri igen.

Eller vi byggede lego på terrassen, i skyggen når det var midt på dagen og den store ikke ville sove...

Vi lavede også en frugt bar, hvor der var selvbetjening i børnehøjde, hvilket gjorde at alt fra jordbær, hindbær og kirsebær, til små agurkestænger og friske ærter blev indtaget jævnt hele dagen igennem.

Hvis der var rester af frugt om aftenen, efter grillen havde været igang, så var det nemt med bærsovs over den obligatoriske is :-)

Dette lille koncept var også en succes hos de store børn vi har en gang imellem, og det er ellers dem der sværger til E-numre og chips, mere end friske madvarer. Den ældste sagde det var ligesom all-inclusive, som han havde prøvet med sin mor nogen år tilbage, og så gjorde man lige lidt mere ud af det, da det jo blev sidesat med et hotelophold !! :-) Stolt pap-mor.

Der var dømt hygge i børnenes tegn i alle deres vågne timer - og romantisk solnedgang over vandet for de voksne, med et godt glas rødvin eller en lækker frugtsmoothie (var jo ammende....)

Satte tankerne igang på, at en flyvetur ville være til at overkomme med børn, hvis man fik lidt flere varme dage og rigtig badevejr ud af det. Er dog ikke sikker på det kan leve op til mor hers all inclusive koncept. :-)

Anmeld

26. februar 2012

lily-vb

Min bedste ferie den gang, nu og i fremtiden

Fortid – anno 1980’erne

Når jeg tænker tilbage på min barndom, var de absolut lykkeligste stunder, når jeg holdt ferie med min far og min mor. Vi rejste tit på charterferie og set med mine børneøjne var det som at komme i paradis.

Vores ferier startede ofte med, at min far sagde til mig: 'Kis, på lørdag kører vi ind til København og henter feriekataloget'. Uuuu, hvor jeg glædede mig til det blev lørdag, for os så begyndte forberedelserne. Det var nu, at vi skulle til at bladre i det store tykke rejsekatalog med de farvestrålende billeder, og det var nu, at min far og mor ville spørge mig, hvad jeg syntes, så bedst ud. Jeg valgte altid det sted, hvor der var store tyrkisblå pools og smilende børn på billederne!

Mor og datter på charter, 1982

Det værste mine forældre kunne vælge var bilferierne. De var så kedelige der bag på bagsædet, helt alene. Derimod, når vi skulle med flyveren sydpå og på charter var der altid en masser legekammerater ved poolen og nye pennevenner. Og når jeg så kom hjem til Danmark, var det helt fantastisk at kunne fortælle pigerne i kassen, at jeg havde fået nye veninder fra HEEELE VERDEN.

Jeg husker også charterferierne som noget ganske særligt, fordi mine forældre altid forkælede mig ekstra meget. Jeg fik lov til at være længe oppe. Jeg kunne altid tikke en is mere ud af dem. Jeg havde altid et mærkeligt badedyr med hjem i kufferten og så tog de mig med på ture, hvor vi så dyr, store bjerge som ikke findes i Danmark og jeg mødte mennesker, som levede og så anderledes ud end mig. Det var virkelig fascinerende. Når vi rejste på charterferie følte jeg mig lykkelig. Det var et eventyr, som aldrig måtte ende.

Nutid – anno 2011

I dag er jeg 36 år. Jeg har fundet min udkårne, er blevet gift og sammen har vi to børn, en dreng og en pige.  

Meget har ændret sig siden den gang, at jeg var barn. I dag hentes feriekataloget på nettet. I dag sidder børnene fastspændt på bagsædet af udlejningsbilen. I dag er der børneklub, osv. osv. Og alligevel så mener jeg, at lige som for 30 år siden, så er charterferien fortsat den dag i dag den mest perfekte ramme, når børnefamilien ønsker at slappe af og være sammen.

Derfor tror jeg (og håber på), at mine børn, når de bliver voksne, også vil huske, hvilken fantastisk ferie vi havde, da familien i 2011 rejste med Spies til Tenerife. Det var i hvert fald min bedste ferie til dags dato.

Vi valgte charterferien, fordi vi følte os trygge ved på forhånd at vide, at hotel, by, område og personale havde stor erfaring med børn og at aktiviteterne ville være rettet mod børn. Vores to livlige krudtugler ville være aktiveret fra morgen til aften i trygge gode rammer, hvilket er helt essentielt for os.

Vores store dreng blev meldt ind i børneklubben. Jeg havde troet, baseret på de lange farvelseancer i børnehaven, at han ville have svært ved, at hans forældre ikke måtte deltage, men han vinkede bare farvel til os på første dagen, og endnu bedre blev det med ’ gå nu mor’ på anden dagen. Børneklubben kan varmt anbefales. Personalet virkede kompetente og pædagogiske og temaerne varierede fra dag til dag. En dag indianer, en anden dag sørøver på skattejagt.

I børneklubben fik børnene en masse nye venner – præcis som da jeg var barn – og som de legede videre med bagefter, enten ved poolen eller på legepladsen.

Børn eeeelsker vand. Men når man er forældre, tænker man også over, hvor farligt vand kan være. Derfor var det dejligt at opleve, at børnepoolen på Sunwing Resort & Spa Fañabé var skærmet helt af og vandhøjden var helt perfekt til de små størrelser. Ingen grund til bekymring.

Personalet var også søde og tilgængelige, lige som maden var et af feriens højdepunkter, da buffeten bød på et stort udvalg og maden var frisk og veltilberedt.

Der bliver heller ikke set skævt til dig, når dit barn for tredje gang går om bord i isen. Personalet fylder hurtigt op igen, og der er altid nok til allesmile

Alt i alt må jeg konkludere, at mine barndomsferieminder blev vækket til live igen, efter at vi havde været af sted. Mine børn var lige så begejstrede og entusiastiske for charterferien, som jeg var den gang, hvilket bekræftede os i, at det er måden for os at holde ferie på.

Fremtid – 2013

Hvis jeg er så heldig at vinde denne rejse, ved jeg præcis, hvor den skal gå hen og hvem jeg gerne vil invitere med.

Turen skal gå tilbage til Tenerife og vi skal bo på Sunwing Resort & Spa Fañabé. Det var helt perfekt.

Jeg vil gerne invitere min mand, vores to børn, mormor og morfar med. Bedsteforældrene skal med denne gang, for jeg vil gerne sige tak for alle de dejlige ferieoplevelser, som de gav mig, da jeg var barn. Nu kan jeg vise dem min taknemmelighed ved at invitere dem.

Samtidig vil det glæde mig, at de kommer til at opleve deres børnebørn på nært hold. Når de er i deres es og i ferieparadis. Det vil også betyde alverden for mig at få taget nogle dejlige feriebilleder, hvor vi alle seks er på. Tre generationer af sted sammen på charterferie – præcis som i gamle dage – så bliver det ikke meget bedre.  

Kærlige hilsner,  

Kis

Nu er jeg mor med min datter, 2011

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.