Vind 20.000 til Spies-ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2012

Melis-vb

Vores mest afslappende familieferie havde vi da vores to piger var hhv. 1 pg 3 år gamle.  Vi havde to fantastiske uger på et lækkert resort ved Dubai.  Det var charter og ren afslapning!

Som småbørnsfamilie syntes vi det er guld værd at rejse sammen med andre fra vores familie. I vores tilfælde bedsteforældre og børnenes moster. Det er anderledes måde at være sammen på og pigerne får et helt anderledes og tæt forhold til familien (og forældrene kan blive aflastet en gang i mellem!)

Til dette fungere charterkoncepter perfekt. Vi får lækre omgivelser, behøver ikke selv tænke på noget praktisk (især ikke når man har tilkøbt halvpension eller all-inclusive) og ofte er der lege muligheder for børnene, der sætter prikken over i'et. (da mindste barnet blev sygt dernede, lærte vi også at room-service er en fantastisk mulighed når man passer på et febersygt barn, der kun vil hænge på sin moar)

Men hvad der er mindst lige så vigtigt for os, har været værelserne/lejlighederne på hotellet. For når man rejser med så små børn kan det ikke undgåes at man kommer til at bruge enddog rigtig meget tid 'hjemme'. Her er komfort, plads (!!) og kvalitet højst på vores liste. Kan der også være lidt udendørsareal til lille terrasse eller balkon med sol i løbet af dagen - stort plus. så kan man stadig være ude og få sol, selvom børnene har brug for en middagslur indenfor i AC. God plads på værelset af er alfa omega. En uge klemt sammen med to små børn på et lille bitte hotelværelse er IKKE sjovt. 

På den rejse jeg har vist billeder fra boede vi perfekt. 55 kvm værelser i små villaer, hvor man enten havde et lille stykke 'have' eller balkon til at trække luft på. Det betød utroligt meget for vores ferie. Der kunne snildt stå to weekendsenge på værelset, uden det blev trangt - og der var stadig masser af plads til leg og legetøj. Derudover kunne vi nogenlunde roligt stå op om natten med det ene barn - uden det andet vågnede!

Når vi nu kigger på charterrejser til hele familen, så er værelserne/lejligheder i resortet et meget vigtigt kriterie. Jo større jo bedre :D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

coco020809-vb

At få mulighed for at følge et barns udvikling og opvækst, er vel en af de største ”rejseoplevelser” man kan få i livet, og det er derfor VANVITTIG vigtigt, at ens fokus er rettet mod livsglæde og ikke arbejdsglæde!

Tanken om at rejse med vores 2 guldklumper i ro & mag, væk fra dagligdagens stress og tumult kan give mig helt sommerfugle i maven. Vi har desværre aldrig prøvet det, men ved alligevel godt hvilke faktorer der ville gøre ferien noget særligt for osJ

Da vores børn er nogle rigtige ”vandhunde” ville en våd og tempofyldt ferie betyde ALT!!!

Udover at nyde børnene ville det også være skønt at kunne nyde hinanden og lade romantikken blomstre, så lidt lækker komfort og lidt godt til ganen ville ikke være af vejen:-)

Anmeld

28. februar 2012

Mikma-vb

Vi har i mange år drømt om at komme på ferie lagt hjemme fra, men sådan har det ikke været endnu. Sidste sommer (2011) var vi på en skøn afslappet ferie. Vi havde besluttet at tage i sommerhus i jylland med mormor + morfar, 2 * morbrødre, 1 tante og en kusine der er samme alder som vores den yngste. Det fungerede super godt. Vi lavede en fælles plan for ugen. Og så tog de afsted der havde lyst. Fx en dag i en mini zoo. Det var min mand og jeg ikke så meget til så vores store pige tog med resten af familien imens vi havde en shoppe tur. Om aftenen var der nogle i huset til at høre efter børnene så hvis man havde lyst kunne man kører en tur. Vi havde også aftalt at vi skulle skiftes til at lave mad så hvis vi kom senere hjem en dag var der andre der havde gjort maden klar. Ud over det havde vi dage hvor der ikke var ret meget på programmet. Vi kom forbi et loppemarket en dag og fandt nogle fine ting pigerne hyggede sig med i haven og så lavede vi bål med snobrød til aften. Vi var også på stranden en dag og flyve med drage. Mormor og morfar kom forbi og så hvor dygtig vores store pige var blevet til det, vi spiste en is sammen og så kørte de en tur de ville og vi legede vidre på stranden. Det var dejligt at være sammen på den måde som en stor familie. :-)

Forresten en ting vi altid har med når vi er på ferie er et stor sort fleece tæppe vi kan hænge for vinduet. Det gør at vores piger falder hurtigt i søvn når der er mørkt for det er vi vandt til på deres værelser.

Hvis vi bliver de heldige vindere skal vi helt klart afsted med familien igen. :-)

Anmeld

28. februar 2012

maikenknb-vb

Vores bedste ferie var i 2011 med Mormor og Vores datter der blev 1 år på ferien. Vi var på Kreta, et fantastisk sted at rejse med børn. Vi valgte med omhu et mindre hotel med børnepool og lidt væk fra den værste larm.

Dette var det perfekte udgangspunkt for vores ferie. Grækerne er utrolig glade for børn og det mærkede vi alle steder. Vi boede lige ud til poolen og kunne ligge på vores ligge stole lige udenfor vinduet hvor Viola sov til middag. Viola nød de køle 'drinks', stranden og ikke mindst den dejlige pool.

Vi benyttede både at spise på hotellet men gik også ud i byen og fandt små hyggelige steder.

Vores næste ferie vil igen være med fokus på det børnevenlige men nok med all includ, og et større hotel.

Anmeld

29. februar 2012

chg123-vb

En afslappende ferie med børn

Ferier har vi alle brug for - store som små

Derfor var spørgsmålet kun, hvorhen  ferien måtte gå.

Valget faldt på Sunwing Resort på Mallorca

en beslutning der faktisk slet ikke var svær at ta'.

Her var pool, strand og det skønneste vand

og så er Spanien jo et dejligt land.

Men noget ved ferien vi aldrig har glemt

var hvordan alting var gjort SÅ nemt.

I restauranten var der tegnefilm for børn

og ved poolen en giraf og en bjørn.

Her var underholdning for både store og små

så ingen behøvede i byen gå.

I lejligheden var der til børn masser af plads

så mor og far på balkonen kunne tage et glas.

Og selvom man skulle tro det var løgn,

så var det andre, der med vores kufferter tog en tørn.

At kunne tjekke ind på flyet i hotellets reception,

det er hvad man som børnefamilie kalder 'kanon'.

Og selvom vi nu for længst er hjemme,

så er dette en ferie vi sent vil glemme :-)

Anmeld

1. marts 2012

birgithfjorbak@hotmail.com-vb

har igennem hele min datters barndom - hun er nu 20 år, været på familieferie sydpå om sommeren hvor

vi har været afsted med bedsteforældre og min søster og hendes børn, som oftest har vi boet på et

mindre lejlighedshotel, med hver vores lejlighed, så der også var plads til lidt privatliv

- om vinteren har vi som regel været i sommerhus med swimmingpol, ligeledes hele familien

Dette er for mig at se den optimale måde at holde ferie på, da børnene har stor glæde af hinanden,og der altid er plads til forskellige aktiviteter alt efter humør.

samtidig har det givet os alle et meget tæt bånd til hinanden,, og en masse dejlige minder for børnene om deres bedsteforældre

Anmeld

1. marts 2012

Lautob-vb

For et år siden blev jeg alene med mine to dejlige unger, der dengang lige var fyldt hhv. 1 år og 3 år.

Da vi nåede sommerferien besluttede jeg mig for at bestille en rejse, kun for mig og ungerne. Alle omkring mig rystede på hovedet når jeg fortalte, at jeg havde tænkt mig at tage alene til Kreta med to så små børn! Men jeg var fast besluttet på, at jeg og ungerne ikke skulle nøjes bare fordi 'far' var flyttet.

At tage på den ferie, var den bedste beslutning jeg længe havde taget. Jeg fik på den måde bevist over for mig selv og ikke mindst omverdnen, at man kan hvad man vil! Og at rejse alene med to små børn var slet ikke noget problem. Man tager bare tingene som de kommer og på børnenes præmisser. Og heldigvis er der jo mange meget søde mennesker i verden, der alle vil give en hjælpende hånd. ;-)

Vi boede på et lejlighedshotel, hvor der var et lækkert poolområde, hvor ungerne nærmest boede hele ugen! På hotellets område var der både legeplads, restaurant og minimarked. Jeg synes det var rart at vide på forhånd, at det faktisk ikke var nødvendigt at slæbe ungerne med til byen for at handle osv. Vi kunne sgtens ha' boet der en hel uge uden at forlade området.

Når der var siesta sov begge unger til middag uder parasollerne i poolområdet. Laura på en solseng og Tobias i sin klapvogn. Det fungerede perfekt - så kunne mor få sig en dukkert uden børn og stege lidt i solen med en god bog. ;-)

Det var enormt befriende at være langt hjemmefra og slippe for oprydning og vasketøj.

At når man forlod lejligheden og de uredte senge, mens man kom hjem om eftermiddagen til en ren lejlighed med nyredte senge! ;-)

Hver morgen spiste vi nybagt morgenbrød som vi hentede i hotellets minimarked. Det var stadig lunt og lækkert. De fleste aftener spiste vi ude og prøvede de små hyggelige restauranter der lå i området. De fleste af dem havde legehjørne til børnene, så or kunne nyde sin mad og læse lidt i sin bog, men sder blevet leget på livet løs.

Der var dansk børneklub på hotellet og en masse forskellig international underholdning for både børn og voksne om aften. Det var guld værd - ungerne elskede det! ;-) Her er de fotograferet sammen med de to skøre klovne der havde lavet deres ugentlige show.

Vi havde den mest fantastiske ferie og har allerede besluttet os at gentage succesen i år, hvor vi dog gerne vil afsted i 14 dage. ;-) Men nu må vi se om der bliver råd, da min SU ikke rækker så langt! ;-)

Min datter der nu er fyldt 4 snakker stadig om ferien på Kreta og sætter nærmest lighedstegn mellem ferie og Kreta. ;-)

Anmeld

1. marts 2012

kristinasp-vb

her hjemme er ferie tid hvor vi hygger og nyder ikke af være hjemme hvor alt det huslige skal ordens samtide vasketøjet bliver bare lagt i en pose og derefter ikke tænkt på+ før vi kommer hjem osv.

men 3 små unger på 1,2 og 4 år er det meget de helt små ting der forskelligen tiden til af tuller rundt  kikke på blade og sten  i meget større grad ind i hverdagen.

bruge ekster lang tid på af gå ture ,sove tilmiddag i klapvognen ,spise is og frugt fra boder,lege på nye legepladser ,soppe og bade og bare nye naturen som er en anden ind der hjemme , hygge med spil i regnvejr  ja ferie er afslapning for alle parter i famillie uden planer og efter lyst

vi har så enu udlandsturen til gode den ville være fed af vinden

Anmeld

1. marts 2012

junik-vb

Orlando USA 2011.

I oktober tog vi sammen med Natalie 5 år og William 3 år til Orlando i usa. Det tror jeg har været vores bedste familieferie til dato. Vi var så heldige at have  Farmor,farfar, Bestefaster ,Svend , Onkel Michal og tante Maja var med. Vi havde lejet et stort hus m. pool, hvilket gjorde at vi kunne tage det stille og roligt.Vi spiste sammen i huset og hyggede os rigtigt. Ungerne syntes bare det var dejligt at vi alle var med, for når den ene lige var optaget så var der altid en anden der kunne give dem opmærksomhed.

Natalie syntes det var fedt at hun havde sit ejet værelse... og et mega klædeskab som blev brugt til mia`s tøj(bamse) og legeskab.

Da vi var så mange afsted,ville vi noget forskelligt i dagtimerne. Jeg var hjemme med ungerne 2 af dagene,hvilket også var dejligt og afslappende. Vi baded og det nød Natalie i fulde drag,hvor Willian heller ville gå og smide de mange badedyr i vandet.

Der var dog en udflugt som alle gerne ville Disney World. Mega oplevelse for store og små

Det der jeg syntes er dejligt ved at lege et hus i stedet for at tage på hotel er at man kan være sig selv og bare nyde selskabet af ens familie.I usa er sikkerheden i top i alle husene. Hele baghaven er lukket af og poolområdet er afskermet, så man kan lukke af når man ikke selv er der til at holde øje.

Vi havde en fantastisk ferie.

Trine Færgemand jørgensen.

Anmeld

1. marts 2012

junik-vb

Orlando USA 2011.

I oktober tog vi sammen med Natalie 5 år og William 3 år til Orlando i usa. Det tror jeg har været vores bedste familieferie til dato. Vi var så heldige at have  Farmor,farfar, Bestefaster ,Svend , Onkel Michal og tante Maja var med. Vi havde lejet et stort hus m. pool, hvilket gjorde at vi kunne tage det stille og roligt.Vi spiste sammen i huset og hyggede os rigtigt. Ungerne syntes bare det var dejligt at vi alle var med, for når den ene lige var optaget så var der altid en anden der kunne give dem opmærksomhed.

Natalie syntes det var fedt at hun havde sit ejet værelse... og et mega klædeskab som blev brugt til mia`s tøj(bamse) og legeskab.

Da vi var så mange afsted,ville vi noget forskelligt i dagtimerne. Jeg var hjemme med ungerne 2 af dagene,hvilket også var dejligt og afslappende. Vi baded og det nød Natalie i fulde drag,hvor Willian heller ville gå og smide de mange badedyr i vandet.

Der var dog en udflugt som alle gerne ville Disney World. Mega oplevelse for store og små

Det der jeg syntes er dejligt ved at lege et hus i stedet for at tage på hotel er at man kan være sig selv og bare nyde selskabet af ens familie.I usa er sikkerheden i top i alle husene. Hele baghaven er lukket af og poolområdet er afskermet, så man kan lukke af når man ikke selv er der til at holde øje.

Vi havde en fantastisk ferie.

Trine Færgemand jørgensen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.