Vind 20.000 til Spies-ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2012

Mor_September2011-vb

Selvom vi ikke har været afsted endnu, så ved jeg bare at vi får den BEDSTE ferie nogensinde, når vi tager afsted med vores datter på 7 ½ måneder til maj.

Det er vores bryllupsrejse og det lille vidunder skal selvfølgelig med.

Vi skal til Mallorca, hvor vi har været før - der er bare så dejlig rent, gode forhold og man bliver ikke trukket ind i butikkerne, men kan i stedet bare nyde at gå rundt.

Stranden dernede er også bare rigtig lækker og det hotel vi skal bo på har bare ALT vi kan ønske os for at få en fantastisk ferie med vores datter.

Der er selvfølgelig børnepools og alt det almindelige, men de har også så vi kan leje en toværelses hotellejlighed med en 47 m2 privat tagterrasse med jacuzzi.

Så vores datter kan sove i et andet værelse end vores (det er jo vores bryllupsrejse ;) ) og når hun sover, kan vi nyde livet og hinanden ude på tagterrassen.

Hvor lækkert er det ikke lige! De har også en babypakke som vi har bestilt, så der er både seng til baby, højstol og klapvogn klar til os, når vi kommer derned - der er microovn og komfur så vi kan varme mad til vores datter og der er all inclusive på hotellet så vi skal ikke tænke på noget som helst.

All inclusive er desuden ekstra lækkert da vores datter kan være ret umedgørlig om aftenen og så er det bare rigtig surt at være taget på restaurant og så være nødt til at gå når så maden kommer fordi hun ikke gider mere -  så kan vi ellers betale og tage sultne hjem.

Billeder kan oploades når vi kommer hjem midt i maj :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2012

almabella-vb

Jeg har aldrig prøvet at være på en rigtig charterrejse med mine børn. Vi er en familie med 2 børn sammen og 2 fra tidligere forhold, altså 4 børn. Vi har nogle gange kørt sydpå, og bor der på en campingplads. Med 4 børn er det for dyrt for os at flyve, det er også skønt at campere, men jeg kunne virkelig godt tænke mig, at prøve selv at slappe lidt af på den anden måde

Min drømme ferie må være at have det hele rundt om mig. Børnepool, restaurent, hotelværelse/hytte.. og at nogen andre står for mad, for der går så meget tid på at handle og lave mad !!

Jeg holder virkelig af at være på ferie os alle sammen. Ungerne leger og der er ingen tidsrammer hele tiden. Vi holder alle af at bade, og min mindste på 2 år skal først til at lære det.  Det vi altid taler om når vi har været på ferie er eftermiddagene når vi kommer op fra poolen, så er der virkelig spilletid. Vi spiller sammen, eller leger med andre børn, som vores børn har lært at kende. Vi spiser store vandmeloner, og lidt guf og alle er bare glade. Det er fantastisk.

Anmeld

5. marts 2012

Stampe-vb

Min bedst ferie mindre er fra en privat rejse til Australien i sommer 2007, lige inden min pige blev 2 år.

Hun klarede flyveturene på ca. 30 timer så flot og varmen så godt.

Først en uge i Brisbane, boede ved familie. Så byen på egen hånd, de har en flot by, i centrum havde de et springvand hvor man kan bade, det var så sjov og en rigtig dejlig uge.

Derefter tre uger sammen med min mands søster som bor i Karratha og hendes familie(mand og to børn).

Den første uge var vi i deres sommerhus i Donnybrook , som ligger lidt længer nede end Perth, i dejlig natur.

Her var vi på en togtur på nedlage skinner, ud i skoven, flot tur, så mange af deres speciale træ arter.

Ude at kører i ørken, ørken og sand på den ene side og frodig skov på den anden.

Så kørte vi hjem til Karratha en køreretur på ca. 1200 km.

Var forbi min svogres familie, hans far har byggede et store model tog, så her fik også en dejlig dag, hvor vi fik lov til at prøve at kører med/på model tog, det var noget som passes mandende.

Overnattede i Perth, og var i zoo,  flot zoo, en dag børnene elskede. 

Den lange kørere tur gik godt, hun tog det rigtig fint at side i en bilen en hel dag og mere.

Overnatte et sted mere, hvor der gik en Emu lige udenfor ved tressen, det er en oplevers når naturer er så tæt på en.

Var også på vandring ved grotterne/klipper.

En rigtig dejlig tur, hygge med familien, dejlig afslappet, og fik set en masse skøn natur, som er så forskellig noget steder er det klipper og grotter, andre frodig skov og vand eller ørken.

Har siden fået to drenge, den yngste er lige blevet et år og har ikke været ude at rejse siden.

Anmeld

5. marts 2012

Celtob-vb

Hej. Jeg er mor til 2 dejlige børn. En pige på 6 år og en dreng på 10 år. Den bedste ferie vi haft indtil videre, var vores første udenlandsferie med Spies sidste år til Sunwing Resort på Alcudia. Min søn er blind og jeg havde lavet en del research, for at finde det bedste sted. Området var dejligt og handicapvenligt uden de store niveauforskelle. Vi fik en stuelejlighed, så han selv kunne komme ud på græsområdet, når vi kom hjem fra strand og pool. Vi var dog mest ved poolen, da der var en vandrutchebane, som han brugte ivrigt. Han havde et armbind på med blindesymbolet og selv børnene, Lollo og Bernie, nåede at lære ham at kende. Vi mødte kun positive mennesker, både blandt personale og gæster. Det varmede, da jeg havde haft mine bekymringer ved at tage til udlandet med ham.

Anmeld

5. marts 2012

JLVG-vb

'det fedeste er da, at kunne spise spagetti og kødsovs hele ugen, hvis man har lyst til det'

Vores bedste oplevelse lyder måske ikke af noget specielt, men det var det for os.

Turen gik til Tyrkiet, vores mor blev 60 år. For første gang skulle mine søskende, jeg og mine forældre på ferie sammen, efter at vi børn havde fået børn:-).

Vi var i alt 8 voksne og 6 børn i alderen fra 4 år til 65 år, så det skulle være en ferie hvor der var plads til alle aldre, ferien skulle give en pause fra en travl hverdag og en chance for at få batterierne ladet op.

Noget af det som vi satte pris på var all inklusive, det gav en enormt stor ro, når vi var så mange af sted. Der var aktiviteter til børnene både i form af underholdning fra guiderne, men også i form af vandrutsjebaner. Om aftnen var der underholdning både for store og små.

Super dejlig ferie, ren afslapning andet er der ikke at sige til det.:-)

Anmeld

6. marts 2012

Camolle-vb

Som gravid i 26.uge med 3 børn i forvejen optræder drømmen om at tage på en afslappende ferie med hele familien ofte i mine tanker. Dog er den svært at realisere for os af mange årsager.

Sidst jeg var på charterferie er snart 4 år siden. Jeg var alene med min søn og vi havde også den gang stort behov for at komme væk fra den sommetider hårde,men nødvendige hverdag. Den uge mindes vi begge med smil og ro i sindet.

Jeg er sikker på at en kommende rejse vil kunne få vores familie til at opleve hinanden på en anden måde end i det daglige trummerum. Vi vil føle os som en homogen gruppe sammensat af individer der hver især har brug for nærvær og samhørighed. Det er for mig at se nødvendigt at trække stikket ud og bare nyde hinanden og nuet.

Anmeld

6. marts 2012

Livas-mor-vb

Charterrejse – grisefest og fulde svenskere?

Sidste sommer tog vi på vores første ferie sammen som familie. Mor, far og vores skønne datter på knap 1 år. Turen gik til Cala Bona, Mallorca med Spies rejser.

En rigtig charterferie, som vi begge havde svoret slet ikke var os, da vi var et af de par der havde et hav af fordomme overfor de mennesker der vælger en charterrejse frem for fx en back packer rejse.   

Meeen ferien var helt perfekt, der var alt hvad, man kunne ønske sig. En kombination af flere faktorer gjorde ferien helt speciel. En skøn flyvetur med forstående personale, et super lækkert ressort med skønne lejligheder, børnepools og legeplads. Restauranter og shopping et stenkast fra hotellet og ikke mindst skønt vejr.

En helt igennem en positiv oplevelse, som vi helt sikkert vil gøre om igen…tongue

Anmeld

6. marts 2012

Livas-mor-vb

Charterrejse – grisefest og fulde svenskere?

Sidste sommer tog vi på vores første ferie sammen som familie. Mor, far og vores skønne datter på knap 1 år. Turen gik til Cala Bona, Mallorca med Spies rejser.

En rigtig charterferie, som vi begge havde svoret slet ikke var os, da vi var et af de par der havde et hav af fordomme overfor de mennesker der vælger en charterrejse frem for fx en back packer rejse.   

Meeen ferien var helt perfekt, der var alt hvad, man kunne ønske sig. En kombination af flere faktorer gjorde ferien helt speciel. En skøn flyvetur med forstående personale, et super lækkert ressort med skønne lejligheder, børnepools og legeplads. Restauranter og shopping et stenkast fra hotellet og ikke mindst skønt vejr.

En helt igennem en positiv oplevelse, som vi helt sikkert vil gøre om igen…

Anmeld

7. marts 2012

tinemel-vb

Puhaaaa, troede man skulle skrive hvad en god ferie for børn er – men bliver da helt deprimeret af at læse mange af indlæggene – synes kun der står om sygdom og andre triste ting – mange af os har  noget med i bagagen, og det har vi bestemt også med tvillinger som kom 3 mdr. for tidligt til verden, MEN skulle vi ikke fortælle hvordan vi lige ser ferie med børn som den bedste ferie?

Når vi skal på ferie med vores børn på nu 6 år og tvillinger på 2 år tænker vi meget over om det er et børnevenligt hotel. Jo mere børnevenligt – jo nemmere en ferie får man og jo mere kan man slappe af :-)

Hvad ser vi som børnevenligt: Der skal være en god børnepool, en god legeplads og det er også kun et + hvis der er børneklub, så man kan male t-shirts – gå på skattejagt – spise frokost med Buffoo, børnediskotek og meget mere. Når ungerne har det godt, giver det os større mulighed for også selv at slappe af og nyde ferien og ungerne :-)

Vi valgte at tage en ferie med vores store datter, så DISNEYLAND HERE WE COME - det var super fedt at have 4 dage hvor alt kun drejede sig om hende – vi gjorde hvad hun havde lyst til, så vi jagtede alle prinsesserne dagen lang, så hun kunne få billeder og autografer, vi var til prinsessemiddag, prøvede alle forlystelserne sammen. Vi fik snakket, hygget, grinet og havde bare tiden til hinanden – det var en skøøøøn ferie :-)

Hvis vi skulle være så heldige at vinde 20.000 kr. til en ferie, så er der mange drømme mht. feriemål – men det bedste det er jo helt klart at man så kan se frem til endnu en ferie med sine dejlige unger og mand :-)

Anmeld

7. marts 2012

tøsen-vb

Den bedste ferie var sidste år, da påskeferien blev brugt på camping i DK, sommerferie på forskud, da vi ventede nr. 2 i sommerferien. Skal lige nævnes at påsken var med helt fantastisk vejr, modsat sommeren...

Vi nød at pladsen ikke var overfyldt, så der var plads til at spille bold og cykle frit. Nærheden til legefaciliteterne var optimal, så selv vores lidt forsigtige dreng turde gå derhen selv.

Og ellers havde vi bare god til til at udforske stedet med tur til fjorden og andre spændende steder, hygge, lege på legepladsen, spise mange is og lave absolut ingenting.

Forventningerne blev til fulde indfriet, for vi havde ikke andet på programmet end at tage det som det kom og se, hvad dagene bragte. Fantastisk at lægge planlæggerrollen væk og bare være til stede!

Så alt i alt, det helt væsentlige er for os, at have faciliteterne tæt på og så have tid til at gøre nogle af de ting, vi måske ikke er så gode til i hverdagen. Må jo så også sige at sol og varme er et stort plus for at få det hele til at gå op i en højere enhed:)

Han er nu blevet så stor at der godt må være lidt mere action, så vandplaskeri er det helt store hit - hvis man så kan plaske på sin, endnu, forsvarsløse lillesøster er det jo rigtig sjovt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.