Vind 20.000 til Spies-ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2012

reginad-vb

Vi har netop været på rejse 9 uger med to børn, Storm på 3 1/2 år og Liv på 5 måneder ( 7 da ferien sluttede).

Vi rejste rundt på egen hånd i Malaysia og Bali og jeg har nogle tip der virkelig var et hit og gjorde rejsen bedre for vores familie.

1: Vi tog en lille dvd afspiller med. Genial til flyveturen og til en afslapningsstund på hotellet midt på dagen, hvor solen var skrap, lillesøster sov mm

2; Når vi blev et par dage eller uger det samme sted spiste vi hver aften på den samme restaurant. Det lyder måske kedeligt, men vi synes virkelig det gjorde en positiv forskel. Vores dreng elskede at gå den samme tur ud og hjem, hver dag. Og elskede når vi skulle hen på vores restaurant. De ansatte der kendte os efterhånden og legede og hyggede med børnene.

Det bedste ved ferien var ikke at behøve planlægge noget. Ingen indkøb, vasketøj, rengøring, madlavning, madpakker - Intet! Og så at kunne stikke fødderne i et par klipklapper i stedet for at bakse med 2 gange flyverdragter.

En ting vi savnede meget var dog legekammerater til vores dreng. De få gange vi mødte andre danske børn var han vildt begejstret. Og vi havde helt klart undervurderet i vor høj grad han havde brug for kammerater han kunne snakke med. Vi mødte næsten ingen turister og det var svært at få lege i gang når vi hele tiden rejste videre.

Så næste gang vi skal på ferie vil vi gerne på charter, så kan Storm forhåbentlig møde et par andre børn, og mor og far kan slappe endnu mere af :)

Webredaktøren SKREV:

Begynd allerede nu at tænke på din næste ferie, og deltag i konkurrencen om et gavekort på 20.000 kr. til den næste familieferie med Spies.

Når børnefamilien skal på ferie er det vigtigt, at der er fokus på afslapning – for hele familien.

Hos Spies er der kræset om detaljen, og gjort lidt ekstra for, at både børn og forældre får den bedste familietid.

Hotellerne er indrettet specifikt til ungerne, så forældrene kan opleve en meget afslappet ferie og pause fra hverdagens stress.

Her kan du  vinde et gavekort på 20.000 kr. til Spies!

SÅDAN DELTAGER DU:

Fortæl om, hvad der gjorde en af dine ferie-oplevelser med børn dejligt afslappende i tråden her!

Hvad præcis gjorde ferien til noget særligt for dig?

Var det servicen på hotellet, skygge over baby-poolen, lege – og videohjørne I restauranten eller noget helt fjerde?

OBS! Upload gerne billeder fra turen også!

DET MED SMÅT:

- Gavekortet kan bruges som betaling ved køb af rejse hos Spies.

- Gavekortet kan bruges til køb af alle typer rejser hos Spies, der i blandt også Spies City, Spies Rustik og Spies Special, der er fleksible rejser med rutefly.

- Gavekortet er gyldigt i 5 år.

- Gavekortet kan ikke udbetales kontant.

- Gavekortet kan også bruges om bord på Thomas Cook Airlines Scandinavia fly eller på vores charterrejsemål til køb af udflugter.

- Spies forbeholder sig ret til evt. at benytte udvalgte dele af deltagernes fortællinger.

Konkurrencen udløber den 12. marts 2012.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2012

reginad-vb

Hej Allesammen,

Lidt om vores bedste rejse -  to måneders - og en uges rundrejse i Malaysia og på Bali.

Vi var afsted fra November til Februar, Mor far, Storm på 3 år og Liv der var 4 mdr da vi rejste og 7 da vi kom hjem igen.

Det var en fantastisk tid. det absolut bedste var ikke at skulle noget, ingen pligter og ingen planlægning. Vi havde ikke planlagt noget hjemmefra, kun købt en flybillet fra København til Kuala Lumpur. De blav nogle dejlige uger med god tid, ingen stress, masser af søde og meget børneglade mennesker, en masse sol og vand og lækker mad.

Alle vores bekymringer ang. den lange flytur, sygdom, mm blev gjort til skamme, men til gengæld løb vi ind i udfordringer vi ikek havde tænkt på.

Bedste tip; Vi tog en lille dvd afspiller med, der var sin vægt værd i guld både på flyveturen og til hvil i middagsheden. Svømmevinger, lille klapvogn, slynge og sammenfoldelig høj stol var også uundværdlige! Når vi havde mulighed for, fx blev samme sted i en uges tid, gik vi hver aften på samme restaurant. Det var afslappende for os, de ansatte kendte os og hyggede med børnene og især vores 'store' dreng elskede at gå den samme tur ud og hjem til VORES restaurant og bestille det samme hver dag ;)  Bestemt en fordel at holde fast oi rutiner og genkendelighed når der er så meget der er så nyt og anderledes.

Vi savnede dog især legekamerater til vores søn. Vi havde undervurderet i hvor høj grad han havde brug for andre børn at lege og TALE med, og de få gange vi mødre andre danske børn var han super super glad.

Så næste gang vil vi på charter! Når der er venner til børnene omkring poolen, kan mor og far jo slappe lidt mere af tænker vi ;)

es

Anmeld

2. marts 2012

kongster-vb

Hvad gør en ferie for børnefamilien god? Tja, når børnene slapper af, slapper forældrene af. Når børnene er glade, er forældrene glade.

Jeg må indrømme at jeg er ret ligeglad med gratis is eller børneklub. Jeg vil gerne give en is og jeg vil gerne være sammen med mine børn hele tiden, når vi er på ferie. 

Det som gør min ferie god er den lille luksus, så jeg kan slippe for alt besvær og blot være sammen med familien.

Jeg vil gerne

• have mulighed for at få vasket tøj på længere ferier. Altså indlevere tøj og få det tilbage rent og lækkert og lagt sammen. Så behøver man ikke have så meget med

• Slippe for butikker med turist-tjald (badedyr, tøj, slik, souveniers etc) på hvert andet gadehjørne, så jeg ikke skal sige nej hele tiden

• Slippe for insisterende sælgere, der hele tiden hiver i mig og vil sælge mig alt fra perler til træ-delfiner

• Have to sammenhængende værelser, så ungerne har deres eget rum - og vi har!

• Kunne vælge gode, guidede ture hver dag. Helst uden for meget ekstrabetaling :-) Vi vil gerne se noget, der hvor vi er

• Have guider, der kender lokalområdet - også uden for hotellet. Hvilke restauranter er gode? Hvilke butikker er gode at købe tøj i, så man ikke bliver snydt? Hvor går busserne til de gode seværdigheder fra og hvordan køber man busbillet? Hvor kan man løbe sig en tur?

• Mulighed for specielle oplevelser, som at besøge lokale, lære at dykke, lære at lave landets mad, svømme med delfiner, bestige en vulkan og se solen stå op eller andet, som man ikke lige kan derhjemme. Meget gerne tilpasset, så børnene kan komme med

• Roomservice og servering af kaffe ved poolen på alle mulige og umulige tidspunkter. Det er luksus at kunne spise hvad man vil når man vil

• Kunne låne bøger på hotellet. Vi læser højt for ungerne hele tiden og det er super at kunne læse noget nyt uden at skulle slæbe 10 bøger med. Vi læser også meget selv og igen ville det være fedt at kunne læse noget nyt uden at skulle slæbe det med. Jeg har været på hoteller, hvor folk kunne aflevere deres bøger og tage nogle nye i receptionen. Det virkede super godt. Især guidebøger var i høj kurs og dem efterlod mange, når de tog afsted

• I det hele taget kunne låne os frem - opladere til telefoner, badedyr, snorkeludstyr, svømmevinger, strandhåndklæder, film (til at se på computer - både for børn og voksne), måske endda computer/ipad, legetøj. Jo mindre bagage jeg skal have med, jo bedre og de der badedyr fylder alligevel for meget at tage med hjem igen. Ville være skønt, hvis man kun skulle have tøj og sko med og kunne låne sig frem til alt det andet. Hvis der fx var toiletting på værelserne (tandbørster, tandpasta, shampoo, sæbe, creme, solcreme etc). En slags 'kom-som-du-går-og-står' koncept.

• Solcreme er nogle gange et problem at finde udenlands, hvis man gerne vil undgå parabener  og andet skidt. Store dunke med solcreme ved poolen, af et kendt og trygt mærke, ville være super luksus, så man ikke skulle tage det med hjemmefra. Det samme med 'solarmbånd' til børnene, der viser hvornår det er tid at tage mere solcreme på

• Internetadgang!

• Spa-område (forbudt for børn!) på hotellet, så de voksne kan få noget luksus for sig selv :-)

Ah, jeg glæder mig til at skulle på ferie igen!

Anmeld

2. marts 2012

maiken79-vb

Min bedste ferie med mine 3 dejlige piger har været på Kreta på et sunwing resort med Spies. Det var med all inclusive hvilket gjorde at man ikke skulle tænke på noget mad overhovedet - udover måske en enkelt is i ny og næ. Vi har været afsted 3 gange til samme sted fordi det har været så stor en succes og alle tre gange har vi rejst i august fordi priserne falder meget når skolernes ferie er slut herhjemme. Sidste gang vi var afsted var vores mindste pige kun 3 måneder, den mellemste var 3 år og den ældste 5 år. Derudover havde vi bedsteforældrene med, hvilket gjorde at min mand og jeg også fik lidt frihed og havde nogle ekstra hænder. Vores lejligheder lå næsten ved siden af hinanden så børnene fandt hurtigt vej hen til bedsteforældrene om morgenen og kunne vække dem til stor glæde for alle. Vi havde bestilt en 'happy baby' lejlighed hvilket betød at alle de nødvendige ting man har brug for når man rejser med børn var til stede - højstol, børnebestik, puslebord, badekar mv. Det var rigtig rart. Dagene gik stort set kun med at bade så hver morgen tog vi stilling til om børnene ville til poolen først eller til stranden først. Når vi havde spist aftensmad blev børnene puttet og vi kunne sidde med bedsteforældrene og spille og hygge på terrassen med babyalarmen på børnene. Hele året rundt spørger børnene om hvornår vi kan komme til Kreta igen, da de savner Lollo og Bernie som er de to store bamser på sunwing resortet. Vi har rejst meget men dette koncept er simpelthen det bedste og nemmeste når man rejser med børn. Også når ferie slutter og man skal vende snuden hjemad  er det nemt, da man kan tjekke ind på hotellet mens børnene nyder deres morgenmad, så man er fri for at stå i kø i lufthavnen. Nemmere bliver det da ikke.

Anmeld

3. marts 2012

Juliesmor-vb

Hej
Vi havde en skøn tur til sardinien sidste sommer med en utrolig lækker strand, vandet var lavt et langt stykke ude og der var masser af plads på stranden, den var ikke fyldt op af solsenge hele vejen. Jeg kan bedst lide at ligge på nogle tæpper på stranden og føle mig fri til at komme og gå fremfor at man skal leje en solseng en dag eller nogle timer, med børn kan man aldrig vide hvor lang tid man kan være på stranden, lige pludselig er de sultne eller trætte eller noget andet. Vi havde meget kort afstand til stranden og der var også børnepool og alm pool på hotellet, hvilket var skønt når man ikke gad at have sand alle vegne. Det bedste ved ferien var at vi havde en to værelset lejlighed med køkken, så vi kunne lave mad når det passede og vi kunne prøve alt den lækre mad på markedet, fremfor at skulle på restaurant hele tiden. Vores barn blev lagt til at sove i det ene værelse også havde vi stuen og terassen om aftenen. Det eneste jeg manglede var nogle udflugter hvor man kunne tage børn med. Der var udflugter til en grotte, men der stod at det var dumt at tage børn med på den tur, også var der heldags sejltur, det turde vi ikke, vi vidste jo ikke om vores barn ville blive søsyg eller kunne klare en hel dag til søs uden mulighed for at fortryde.

Anmeld

3. marts 2012

Korkotti-vb

Hej. Min bedste ferie med mine unger var da vi var i Tyrkiet. På det tidspunkt var min datter knap 6 mdr og min søn var 2,5 år. Jeg var stadig på barsel så vi havde ikke råd til at købe en dyr ferie, men vi fandt en afbudsreje til et mindre hotel. Lige da vi kom derned (om aftenen) var vores første tanke at det var godt nok lille, men allerede næste morgen oplevede vi den helt fantastiske stemning der var. Det føltes lidt som om alle der arbejdede der var i familie med hinanden, så der var sådan en dejlig afslappet stemning, næsten som om vi også var en del af familien... Personalet fjollede og pjattede med ungerne, uden at være for anmasende, det var så fedt!! Vores søn var helt optaget af det show der var en gang om ugen, med mavedanser og folkedansere.
Vi tilkøbte All inklusive på hotellet, og det var rigtig rart at vi ikke skulle tænke på andet end at slappe af og lege med ungerne.
Det var en helt fantastisk ferie!!

Anmeld

3. marts 2012

majse-vb

Vi har kun været ude at rejse med vores 2 årige datter én gang. Det var en helt fantastisk tur til Tenerife i november 2010 i anledning af svigerfars 60 års fødselsdag, så bedstefar, moster og onkel samt fætter og kusine var også med.

Vores datter var på daværende tidspunkt 11 måneder, og vi var som nybagte forældre lidt nye overfor det hele, og havde også haft vores bange anelser i forhold til hvordan ferien ville blive. Men det viste sig at være spildte bekymringer.

Vi boede på et dejligt hotel med ferielejligheder, hvor der var udsigt til vandet. Vores datter kunne kun kravle på daværende tidspunkt og fra altanen var et højt solidt gelænder, så vi kunne sidde og nyde morgenmaden i fred og ro, mens hun kravlede rundt. Ferien var ren afslapning med få udflugtsture, som selskabet arrangerede, og hvor der var sørget for transport, mad og drikke osv. Så uanset om vi lå på stranden/poolen eller var afsted på tur kunne vi slappe fuldstændig af.

Det eneste 'problem' var aftensmaden, som oftest blev ved syvtiden, da restauranten først skulle vælges og derefter vente på maden. Det betød at hun mange gange var faldet i søvn i klapvognen inden vi skulle spise. Næste gang vi skal på en sådan charterrejse ville det virkelig være skønt, hvis vi også kunne få all inclusive, så vi bare kan spise, når vi er sultne og uden først at skulle lede efter en restaurant.  

Det der gjorde turen allermest afslappende var nu nok at vi var afsted hele familien. Der var flere hænder til at tage sig af børnene, og det betød bare mere tid til afslapning - både sammen med vores datter, men også et par timer alene ind i mellem til bare at være kærester igen. Jeg vil meget gerne afsted sammen med andre igen, det gør simpelthen en kæmpe forskel. Og det kan jo være med såvel familie som gode venner.

Anmeld

3. marts 2012

Caputos-vb

Vi har desværre endnu ikke været på 'rigtig' ferie med vores 2 piger (3 & 4 år). Vi har været på weekend i et sommerhus på Rømø med min svoger, svigerinde, deres 4 børn og min svigerfar. Det var enormt hyggeligt, men ikke vildt afslappende, de vi gerne ville nå at se så meget som muligt. Det bedste var helt klart udflugterne til stranden, da pigerne fik sig en ordentlig én på opleveren! De samlede muslinger og sandorm, og fangede små rejer i deres net.

Vi vil helst på 'natur-ferie' da naturen i sig selv, ofte byder på de bedste oplevelser! Dermed ikke sagt, at vi ikke vil tage på forskellige museer og se andre forlystelser ;o)

Anmeld

3. marts 2012

Thomhav-vb

Har man sagt FERIE hjemme hos os, så kommer man på ingen måde udenom Spies' maskotter LOLLO og BERNIE. Det er simpelthen indbegrebet af ferie, og også vores hidtil bedste ferier de sidste 3 år. Lollo og Bernie kommer heldigvis på besøg i forskellige lande, så vi har oplevet dem i både Tyrkiet og Bulgarien. Børnene elsker dem, og de elsker at være til Lollos fødselsdag og på Skattejagt med Bernie. For ikke at tale om Minidisco hver aften, som de ser frem til hele dagen. Og når børnene hygger sig, så hygger forældrene sig også :-) Så hygger vi med børnene hele dagen ved swimmingpoolen og om aftenen kan vi nyde vores aftensmad ved siden af underholdningen. Det er perfekt familieferie for os :-)

Knus Rikke

Anmeld

3. marts 2012

bonnie1977-vb

vi er en familie med 3 børn i alderen 1,5 og 5 og 7 år.

Vi har været på en kør selv ferie til duinrell i holland, da vores ældste barn var 1 år. Det var et super godt sted, med en dejlig atmosfære. Der var alt hvad hjerter begærer af forlystelsespark og vandland og vi boede i et mobilhome hvor ferien var præget af tid, hygge og dejligt samvær som familie. Det var fantastisk. At gå lange ture langs kanalerne i byerne og nyde aftenstunderne sammen var guld værd.

Så har vi været i sommerhus i 10 dage på langeland med alle 3 børn og det var hygge med snobrød

i brændeovnen, græskarlygter, spilletid, skov og strandture og familiesamvær. Ingen telefoner, internet og forstyrrende fjernsyn. bare ren råhygge:0)

For os er pengene meget små og vi vil ikke kunne få råd til at rejse med vores børn, selv om det står meget højt, på vores ønskeliste, at kunne give vores børn de oplevelser som mange andre børn får.

Men vi får det bedste ud af det vi har og vægter vores familietid meget højt. Og så kan vi krydse fingre for at netop vores familie bliver udvalgt:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.