Vind 20.000 til Spies-ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2012

MetteSe-vb

Var på Mallorca (Alcudia) med mand og to børn i efteråret. Vi havde to helt fantastiske og dejligt afslappende uger. Ungerne elsker børneklubben med Lollo og Bernie, så afterbeach og mini-disco er et stort hit. De var desværre ikke store nok til at være med i mini-klubben.

Dejligt med underholdning til ungerne på hotellet. Det har stor betydning at der er en god legeplads, så de ikke kommer til at kede sig. Også dejligt at kunne trække ind i skyggen i Mini-land for at tegne eller høre historier, når solen blev for skarp. Ingen tvivl om at hele familien får en bedre ferie når der er nem adgang til børneunderholdning. For mig er det også vigtigt at jeg kan finde fred og ro på og omkring hotellet. Derfor rigtig godt hvis 'lejlighederne' på hotellet er spredt ud så der virker relativt fredeligt der hvor vi skal bo. Så når man går hjem fra poolområdet, mini-land osv. så er det vigtigt at kunne finde fred og ro.

Meget børnevenlig strand i Alcudia gjorde strandturene dejligt afslappende. Ungerne kunne selv lege i vandkanten uden problemer. Super strand til sandslotte, så vi alle syntes det var dejligt at være på stranden i længere tid. Vigtigt med et hotel tæt på stranden, så det er nemt at gå op til forkost og middagslur for den lille. 

En ting der gjorde hjemrejsen væsentlig nemmere var at vi kunne checke bagagen ind direkte på hotellet. Stor hjælp at slippe for at slæbe både kufferter og to trætte børn ind og ud af bus og lufthavn. Desuden ingen bekymringer om at kufferterne står uden opsyn i et depot-rum.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2012

siru81-vb

Jeg har valgt at beskrive en ferie som Toke og jeg (Tokes mor) holdte sammen sidste sommer. Lidt uortodokst måske, fordi der ABSOLUT INTET skete.. og det var netop det fantastiske i det :)

Tokes far Jan var sidste år udsendt som soldat i Afghanistan og vi ville derfor ikke rejse nogen steder uden ham - det gemmer vi til i år! På billedet jeg har uploadet er der under en måned til at vores far kommer hjem, så vi begynder igen at få skuldrene ligeså langsomt ned og det tror jeg bestemt også at Toke kunne mærke.

Vi valgte altså, Toke og jeg, at blive hjemme. Og lave Ingenting! Heldigvis blev 'ingenting' akkompagneret af strålende vejr, så vi kunne være ude i haven.

Vi oplevede at komme heeeeelt ned i gear, og Toke og jeg havde tid til en masse dejlige fællesoplevelser på det helt banale grundniveau. Som for eksempel på dette billede hvor Toke er i færd med at vande (hele) vores græsplæne med en vandkande. Det vil jeg godt indrømme at jeg ikke havde haft hverken zen eller tid til at vente på hvis det var hverdag ;)

Så jeg tror at hvis jeg skal fremhæve noget som det vigtigste for en familieferie så vil det være at der er tid, tid og mere tid. Tid til nærvær, og fordybelse og helt ligegyldige aktiviteter og betragtninger der ikke nødvendigvis fører noget med sig. Det tror jeg vores børn - og vi selv - har rigtigt godt af :)

Anmeld

8. marts 2012

Alvasmor-vb

Jeg har været på den dejligste ferie med mine unger og dejlige mand. Vi var en uge på Gran Canaria, med all inklusive. Hvis nogen havde spurgt mig før jeg fik børn, havde jeg aldrig troet at det ville være noget for mig. Men med 3 dejlige unger i rap, ja så er muligheden for ikke at skulle lave mad eller finde et passende spisested flere gange dagligt = livskvalitet.

Ud over ikke at skulle tænke på maden, var det et dejligt område lige ned til havet. Mine drenge på 4 og 6 nød at kunne færdes frit, når de blot gav besked om hvor de var (dejligt, når de var færtige med at spise og de voksne ikke var klar til at gå på legeplads endnu). Der blev klatret, flyttet sten og badet på stranden, spist en masse dejlige is og leget leget leget. Vi nød at være sammen med drengene hele tiden og deres bånd hinanden i mellem blev yderligere styrket. Lille søster nød varmen og alles opmærksomhed. Min mand fik, for første gang i 3 år, surfet næsten hver dag. Og jeg blev overraskede af min mand med ansigtsbahandling og fodmassage i hotellets spa. fik svømmet baner i spaets lækre pool og kom i gang med at løbe igen, som jeg havde drømt om, siden jeg gik på barsel.

Det var en kæmpe oplevelse for drengene at se palmer, alene den fryd, det var for dem, da vi kom ud af lufthavnen, var hele den 5,5 time flyvetur værd.

Også lykkedes det, os alle 5 i mellem, ikke at have én eneste konflikt, på hele ferien! (her gælder ikke overtrætte børn der skal have børstet tænder(; )

Det lyder banalt, men det var en fantastisk ferie.

....hvis vi vinder et rejsegavekort, så vil jeg bruge lidt mere tid på at flette fingre med min mand!wink

Anmeld

9. marts 2012

Tinepigen-vb

For os handler ferier om at være sammen hele familien -unge som gamle. Sidste år var helt fantastisk. Vi tog afsted 4 generationer til Spanien og det har helt klart været vores favoritferie. Forventninger og behov bliver dog forskellige og det stiller større krav til både rejsemål, hotel, guider og flyveturen. Men når så rejsen alligevel bliver helt speciel, så er det fordi at alle får indfriet deres forventninger!

Lad os bare slå en ting helt fast -det vigtigste for de fleste forældre er, at børnene hygger sig og er underholdt. Først der slapper forældrene helt af. Skuldrene falder ned og man er ikke så bekymret for alverdens ting. Og det gælder for alle forældre uanset hvor gamle ens børn er.

Så når vores lille Malthe på 2 år kunne få timer til at gå med at kaste sten i vandet på stranden, så ligger vi (hans forældre) på strandstolene ved siden af og nyder synet af vores guldklump. Samtidig sidder bedste forældrene og læser bøger, får masseret fødder nyder synet af deres børn, der endelig får slappet af og til sidst er der oldemor i skyggen og nyder synet af os alle på ferie.

Når vi så ikke kunne slappe af mere, var det også vigtigt at alle kan komme til at lave de aktiviteter som man har lyst til. Det vil sige legepladser for de mindste, vandaktiviteter for de lidt større og golfbaner for de ældre generationer. Når vi som om aftenen mødes igen til den fælles lækre buffet på hotellet, er det vigtigste igen at børnene får deres behov dækket. Det er fantastisk med pasta, kylling, fri isbar osv. for de aller mindste, men os forældre vi vil meget hellere have frisk fanget fisk, rødt kød og lækre gryderetter.

Den ene dag regnede det og det er da irriterende på ens ferie. Men straks blev der sørget for underhodning på hotellet i form af banko, musik, dans og konkurrencer for børnene. Det er da service!.

Vi glæder os allerede til vores næste ferie, hvor vi alle skal afsted sammen igen! For det er i virkeligheden det der tæller. Samværet med hinanden uden at skulle spekulere på hvem der sørger for mad, underholdning, oprydning osv. Det gør I for os! Alle i familien får opfyldt deres behov og indfriet deres forventinger og så er det at tingene spiller og at 'ferien du ikke vil hjem fra' passer!

Anmeld

9. marts 2012

kalen-vb

I 2010 tog min mand Dennis, datter Anne på 2½ og jeg af sted til Fuengirola – Costa del Sol - i Spanien. Mine bedsteforældre har boet i Fuengirola, siden jeg blev født og indtil jeg blev 22 år. Så dette sted har været mit andet hjem hver sommer i 22 år og givet mig så mange skønne oplevelser, som jeg med glæde tænker tilbage på år efter år. Her var der mulighed for både at slappe af, men også at få oplevelser med hjem i kufferten. Så hvad var mere nærliggende end at tage min mand og datter med derned?

Vi boede på det velkendte hotel blandt mange danskere - og ikke mindst Spies gæster – nemlig hotel PYR, som ligger meget centralt i Fuengirola.

Hotellets beliggenhed er perfekt, idet det ligger lige overfor strandpromenaden og lystbådehavnen. Det har fine, rummelige 1-værelses lejligheder med balkon eller terrasse med udsigt til havet eller bjergene. Værelserne er udstyret med køkkenniche, hvor der er køleskab og kogeplader, hvilket er perfekt til børnefamilier. Hotellet har to pools, hvoraf den ene er til børn.

Fuengirola har mange indkøbsmuligheder, men også utallige gode, hyggelige og billige restauranter og cafeer – ikke mindst langs strandpromenaden og lystbådehavnen, hvor der også er stillet karruseller op til børns store fornøjelse om aftenen. Desuden er der parker overalt i byen med legeområder til børn, så der altid er mulighed for at holde en lille pause, når man er på tur rundt i byen.

Da vi gerne både ville slappe af, men også ud at opleve noget, var vi hovedsageligt af sted på ture om formiddagen og slappede af ved stranden eller poolen om eftermiddagen. Af attraktioner, som vi besøgte, kan nævnes deres zoologiske have. Den er blevet sat i stand inden for de seneste år og er en rekonstruktion af regnskoven. Så virkelig en anderledes oplevelse og helt klart et besøg værd for børnefamilier. Er man en stor vandhund som os, skal man selvfølgelig også besøge Aqualand (vandparken). Den har altid været et hit hos mig og er det stadig den dag i dag.

En eftermiddag tog vi toget mod Malaga. Ca. et kvarters kørsel fra Fuengirola ligger Tivoliworld, som er en kopi af det danske Tivoli i København. Denne forlystelsespark ligger op ad en bjergskråning og har en fantastisk udsigt om aftenen, når mørket falder på. Anne nød at prøve alle forlystelserne og var slet ikke til at hive med hjem igen, da klokken var ved at blive lidt for mange.

Derudover besøgte vi de steder, som har betydet noget for mig i min barndom, når jeg var på ferie i Fuengirola.

Selvom Anne kun var 2½ år, snakker hun tit om, at vi snart skal ud at flyve og til Spanien igen. Så det har helt klart også været en stor oplevelse for hende at være af sted og nyde en uges ferie sammen med mor og far på denne måde. Nu har Anne fået en lillebror – Jakob - og han skal helt klart også med derned engang. Nu forstår Dennis – og måske Anne og Jakob om nogle år - hvad jeg snakker om, når jeg fortæller om alle de dejlige ferier, jeg tilbragte hos mine bedsteforældre i Spanien.

Jeg ville have vedhæftet et billede af Dennis og Anne, som ligger nede ved poolen og slapper af.  Det er taget 1½ time før, at vi skulle sidde i toget på vej til lufthavnen, for at komme hjem igen. I løbet af de 1½ time skulle vi både i bad, i tøjet, Anne have en eftermiddagslur, købe og spise aftensmad, pakke det sidste og gå ned til toget.  Men vi nåede det da alligevel (desværre)…!! Men nu er der sket det, at computeren med alle billederne på er brudt sammen, så jeg kan ikke vedhæfte billedet. Ville bare vise, at vi nød det og slappede af lige til allersidste minut, selvom vi var lige ved at misse flyveren på den bekostning. 

Skrevet af Tina Jensen

Anmeld

10. marts 2012

Minebørn-vb

Vi har været på flere forskellige dejlige ferier med vores børn: I sommerhus her i Danmark,både hvor det bare var den lille kernefamilie og sammen med bedsteforældre og moster og onkel. At holde ferie i Danmark er super skønt, men engang imellem er det også bare dejligt at tage ned til sydens sol, hvor man er nogenlunde sikker på et vist antal soltimer og den ferie, der står klarest i erindringen som den bedste ferie med børn er en tur, vi havde til Gran Canaria med vores ældste datter Dicte for nogle år siden..

Min mand og jeg havde været afsted på charterferie et par gange før vi fik børn og vi så selvfølgelig frem til syden charme og dejlige vejr, den afslappede stemning og den gode mad. Forskellen på denne ferie var, at vi denne gang havde vores datter på 2 ½ år med og derfor lagde vi stor vægt på at finde et hotel, der også ville gøre ferien til en skøn ferie hende.

Vores valg faldt på et Sunwing Resort Hotel på Gran Canaria og det var vi rigtig glade for. Det var et stort dejligt børnevenligt hotel med skønne poolområder, et veloplagt og børnevenligt personale, Miniland for børnene med et indendørs legerum og en skøn legeplads, hvor man kunne søge skygge, når der var brug for det.

Dicte nød ferien til fulde og det gjorde vi også som forældre. Vi nød bare at være sammen som familie i den afslappende atmosfære, der var på resortet. Det hele var så dejligt let at gå til. Vi havde bestilt Sunwing Inclusive, hvilket betød, at vi ikke skulle tænke på, hvor vi skulle spise, vente på regninger og så videre. I restauranten fik vi hurtigt vores foretrukne plads tæt ved legehjørnet og så kunne Dicte hygge sig der, når hun som oftest var færdig før os med at spise, mens vi voksne kunne sidde lidt længere ved bordet og nyde maden, som i øvrigt også var helt i top. Ja, og så var der jo Lollo og Bernie, giraffen og bjørnen, som dukkede op til morgenmaden, ved poolområdet og i Miniland. De var et kæmpe stort hit og når de dukkede op, var det helt sikkert at børnene flokkedes om dem. Dicte var meget glad for dem og hun elskede især at være med til Mini Disco om aftenen, hvor Lollo og Bernie også dukkede op. Vi havde bestilt vores værelse, så vi havde udsigt til scenen, så når Dicte var puttet om aftenen, kunne vi nyde familieshows fra vores balkon, men vi slappede af med kaffe, kortspil og hygge.

Ferien på Gran Canaria var virkelig anbefalelsesværdig og den levede helt op til vores forventninger om en skøn afslappende ferie med børn og fordi hotellet virkelig var tilpasset efter vores behov som børnefamilie, oplevede vi  faktisk ikke på noget tidspunkt nogen form for stress og jag. Selv da vi skulle rejse hjem, foregik det uden problemer – vi kunne nemlig tjekke bagagen ind på hotellet, så nemmere blev det ikke.

Dicte snakker stadig om ferien til Gran Canaria. Lollo og Bernie kom selvfølgelig også med hjem i form at krammedyr og de er stadig et stort hit. Vi var derfor ikke i tvivl om hvilken type hotel, vi skulle vælge, da vi skulle på charterferie igen: Sunwing Resort. Denne gang på Tenerife, hvor vi også havde en helt fantastisk ferie.

Nu sparer vi op til op til en ferie på Sunwing Resort Hotel i Alcudia på Mallorca. Der har de nemlig den skønneste strand lige ved hotellet. 

Anmeld

10. marts 2012

hrisgaard-vb

o-flag. Det var ikke hotellet der gjorde det store indtryk da vi drog på Weekend med vores to piger på 2 og 3 år, men hvad der derimod gjorde vores miniferie HELT fantastisk, var en luksuriøs morgenmadsseance. ikke fordi maden var delikat eller fordi der var meget at vælge imellem, nej hvad der gjorde starten på vores dag helt speciel, var det lille legehjørne i restauranten.

Da vores to piger havde spist deres morgenmad på rekordtid, gik de hen i legehjørnet og legede! For første gang i evigheder kunne min mand og jeg sidde og nyde vores morgenkaffe, mens vi så på at pigerne legede.

Dette var en kæmpe lettelse efter en lang morgen hvor pigerne var vågnet før solen stod opwhistling

Jeg vil til hver en tid hvis jeg havde muligheden for det, bestille min ferie på et hotel hvor man kan spise sin mad i ro og mag, mens børnene hygger sig, og møder andre børn at lege med.

Anmeld

10. marts 2012

Minebørn-vb

Vi har været på flere forskellige dejlige ferier med vores børn: I sommerhus her i Danmark,både hvor det bare var den lille kernefamilie og sammen med bedsteforældre og moster og onkel. At holde ferie i Danmark er super skønt, men engang imellem er det også bare dejligt at tage ned til sydens sol, hvor man er nogenlunde sikker på et vist antal soltimer og den ferie, der står klarest i erindringen som den bedste ferie med børn er en tur, vi havde til Gran Canaria med vores ældste datter Dicte for nogle år siden.

Min mand og jeg havde været afsted på charterferie et par gange før vi fik børn og vi så selvfølgelig frem til syden charme og dejlige vejr, den afslappede stemning og den gode mad. Forskellen på denne ferie var, at vi denne gang havde vores datter på 2 ½ år med og derfor lagde vi stor vægt på at finde et hotel, der også ville gøre ferien til en skøn ferie hende.

Vores valg faldt på et Sunwing Resort Hotel på Gran Canaria og det var vi rigtig glade for. Det var et stort dejligt børnevenligt hotel med skønne poolområder, et veloplagt og børnevenligt personale, Miniland for børnene med et indendørs legerum og en skøn legeplads, hvor man kunne søge skygge, når der var brug for det.

Dicte nød ferien til fulde og det gjorde vi også som forældre. Vi nød bare at være sammen som familie i den afslappende atmosfære, der var på resortet. Det hele var så dejligt let at gå til. Vi havde bestilt Sunwing Inclusive, hvilket betød, at vi ikke skulle tænke på, hvor vi skulle spise, vente på regninger og så videre. I restauranten fik vi hurtigt vores foretrukne plads tæt ved legehjørnet i restauranten og så kunne Dicte hygge sig der, når hun som oftest var færdig før os med at spise, mens vi voksne kunne sidde lidt længere ved bordet og nyde maden, som i øvrigt også var helt i top. Ja, og så var der jo Lollo og Bernie, giraffen og bjørnen, som dukkede op til morgenmaden, ved poolområdet og i Miniland. De var et kæmpe stort hit og når de dukkede op, var det helt sikkert at børnene flokkedes om dem. Dicte var meget glad for dem og hun elskede især at være med til Mini Disco om aftenen, hvor Lollo og Bernie også dukkede op. Vi havde bestilt vores værelse, så vi havde udsigt til scenen, så når Dicte var puttet om aftenen, kunne vi nyde familieshows fra vores balkon, men vi slappede af med kaffe, kortspil og hygge.

Ferien på Gran Canaria var virkelig anbefalelsesværdig og den levede helt op til vores forventninger som en skøn afslappende ferie med børn og fordi hotellet virkelig var tilpasset efter vores behov som børnefamilie, oplevede vi  faktisk ikke på noget tidspunkt nogen form for stress og jag. Selv da vi skulle rejse hjem, foregik det uden problemer – vi kunne nemlig tjekke bagagen ind på hotellet, så nemmere blev det ikke.

Dicte snakker stadig om ferien til Gran Canaria og Lollo og Bernie kom selvfølgelig også med hjem i form at krammedyr og de er stadig et stort hit. Vi var derfor ikke i tvivl om hvilken type hotel, vi skulle vælge, da vi skulle på ferie igen: Sunwing Resort. Denne gang på Tenerife, hvor vi også havde en helt fantastisk ferie.

Nu sparer vi op til op til en ferie på Sunwing hotel i Alcudia på Mallorca. Der har de nemlig den skønneste strand lige ved hotellet.

Anmeld

10. marts 2012

miarie-vb

En skøn og afslappende ferieoplevelse

-er når begge forældre kobler af og er sammen med deres børn og det var vi på vores sidste ferie til Egypten. Efter et heftigt år med nystartet virksomhed  - et fælles projekt, samt studier ved siden af, var det dejligt at kunne koble helt af med børnene på en dejlig rejse til Egypten mellem jul og nytår.

Vi har arbejdet hårdt det sidste år og især min mand har været meget væk, så da vi tog beslutningen om at fejre nytår med vores børn i Egypten var det en dejlig følelse og en glæde at se frem til.

Vi besluttede forinden, at nu skulle vi bare slappe af og nyde hinanden. Vores ældste datter nærmer sig teenage årene og den yngste er blot 2½, så der er flere niveauer at skulle tilfredsstille og absolut forskellige behov fra deres side. Det kan være en (sjov) udfordring.

Vi besluttede derfor, at vi skulle være på et familievenligt hotel  - med all inclusive og børneaktiviteter og jeg må sige, at vi fik noget for pengene. Service ud over alle grænser og det var endda ikke et af de helt dyre hoteller, men ånden var der - lysten fra personalets og guidernes side, til at gøre vores ferie til noget specielt. Pigerne elskede alle de børnedrinks der var, Den yngste, vores søn, var vild med is ad libitum og vi alle syntes godt om all inclusive konceptet. Det var første gang vi prøvede det og vi var sketiske inden, men jeg må indrømme, at det var en fornøjelse og dejligt ikke at skulle tænke over forbrug eller andre praktiske ting i den sammenhæng.

På restauranterne var der buffet i børnehøjde. Når man har en lille på 2½ år er det ikke altid nemt at holde tålmodigheden hos dem, mens mor og far sidder og hygger med et glas vin og god mad - men her var det anderledes. Han kunne selv gå rundt og tage sin mad -og dessert og der blev flittigt afprøvet kager af alverdens slags - til stor begejstring for den lille og fantastisk underholdning for alle omkring og vi kunne bare nyde det uden skrig og skrål og utålmodige børn. Tjenerne flokkedes om børnene, underholdt og gik ture med dem - hjalp hvor behovet var, og var bare omsorgsfulde.

Om dagen var der underholdning ved poolen og de forskellige klubber og børnene -uanset alder, var altid med.

Når den yngste skulle sove til middag var der også taget højde for praktikken omkring det. Vi havde fået et værelse helt ud til poolen med en kæmpe terrasse og i stueplan, så når han sov til middag indenfor, kunne jeg sidde på terrassen og forberede mig til eksamen, men alligevel være på tæt hold med resten af familien ved poolen. og når vi nu er ved det praktiske omkring små børn: hotellet havde klapvogne, så det behøvede vi ikke at slæbe med hjemmefra - en lettelse!

Og hvad laver man så ude i ørkenen? Vi slappede af! Var ved poolen, gik til stranden, legede,spillede spil, var på legepladsen, læste bøger, spiste is og mad og en enkelt dag tog vi ud og red på heste og kameler. Igen en aktivitet, vi kunne være fælles om.

Når aftensmaden var indtaget var der underholdning og dans for børnene - og her var der tænkt på alle. Drinks til børn og drinks til voksne. Total hygge !

Vi havde en dejlig dejlig ferie. Lige hvad vi alle havde behov for. Sammen som familie, men alligevel med tid til også at være kærester, min mand og jeg, -for børnene var underholdt hele tiden. Hvis ikke af os, så af aktiviteterne og ikke mindst personalet. Ren fornøjelse og bestemt anbefalelsesværdigt.

Jeg håber meget, at vi får muligheden for en sådan tur igen.

Smil fra Mia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.