Vind 20.000 til Spies-ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2012

milleren-vb

Kære vores børn (og Spies)

I sommers var vi på vores første familie ferie med vores datter på halvandet.

Vi tog til Kreta på et Sunwing resort. Vi var lidt bekymrede for hvordan turen ville blive,men alle bekymringer blev gjort til skamme. Tror det er en af de bedste uger i vores liv. Amalie elskede poolen,legepladsen og ikke mindst den skønne familie underholdning der både var i løbet af dagen og om aftenen.Især Lollo og Bernie og de tre bjørne var et kæmpe hit. Tror vi alle gik ud som et lys hver aften med et smil på læberne.Der var ikke en eneste gang hvor der ikke var noget at lave,og tit kunne vi også få lov at sidde nyde en stille stund mens vi bare kunne kigge på vores lille pige der løb rundt med de andre børn.

Nu er vores lille pige 2 år og skal være storesøster til september. lollo og Bernie er stadig blandt favorit bamserne og da hun fik postkort fra dem efter vi var kommet hjem var hun pavestolt.

Der er ikke noget vi helllere vil end at komme afsted igen,det var den bedste ferie nogensinde. Så tak:)

Kærlig hilsen Amalie,Dennis,Michela...og den kommende bebs selvfølgelig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2012

Sam4-vb

Hejsmile

Følgende beskriver, hvad der gør en ferie til noget særligt for min familie og jeg, for:

I vores familie har vi alle hinanden kær

derfor står ingen kun sig selv nær.

Der er fokus på glæde og grin

og plads til de herligste børnehvin...

Vi er sammen ude og inde

for sammen kan vi lykken finde.

Om rejsen går hid eller did

vi værdsætter bare at have tid.

Tid til at være sammen og slappe af

et pusterum fra hverdagens stress og jag.

Børnene ser mor og far glade sammen

det er det, der for os er familierammen.

Når ferien når til ende

kan vi os mod de dejligste minder vende.

Minder der vil holde os oppe

hvis hverdagens trivialitet skulle toppe.

Når turen hjemad går

er den bedste respons vi får,

når vi hører børnene sige:

Vi glæder os til at komme hjem

men skal vi ikke snart afsted igen?smile

Glædesmile

Anmeld

11. marts 2012

cilmag-vb

Hejsa.

I Juni 2008 valgte jeg at tage alene på ferie med mine 2 børn på 7 år og 23 mdr. Turen gik til Tenerife og blev købt igennem spies. Jeg valgte et Sunwing Resort hotel, netop fordi det lød helt fantastisk, når man rejste med børn.

Jeg blev bestemt ikke skuffet. Der var mange omkring mig, der blev 'nervøse' ved, at jeg alene ville rejse så langt væk. Men hvorfor skulle mine børn snydes for en rejse sydpå.

Jeg ser det stadig, som en af mine bedste ferieoplevelser, og det gør jeg fordi, ungerne virkelig hyggede sig. Vi blev modtaget på hotellet af dansktalende personale, som også gav sig tid til at snakke med min datter på 7 år. De var rigtig søde, og satte mig ind i tingene stille og roligt. Vores værelse på hotellet var enormt lækkert. Her var rigeligt med plads, og eget køkken som er et must, når man rejser med små børn.

På selve hotellet var der selvfølgelig en dejlig stor pool, og 2 små til børnene. Her var et indendørs legeland kaldet miniland, hvor ungerne kunne søge væk fra solens skarpe stråler. Herinde var der underholdning for begge mine børn. Den ældste kunne tegne, læse, skrive være kreativ, men den yngste kunne hygge sig på gulvet med at lege med biler, togbane, lego og meget mere. Endvidere var der en hyggekrog fyldt med madrasser og puder, hvor der kunne læses eller slappes af til en film. Der var altid personale til stede som også underholdte med sjove aktiviteter, hvis det var det man ønskede. Det er så genialt, og mine børn var glade 24/7 hvilket gjorde mig glad.

Vi spiste på hotellet, hvor børnene iøvrigt spiste gratis, og det var et stort plus at børnenes mad kom først. Så kunne jeg stille og roligt hjælpe dem med at få skåret maden ud, og hjælpe min yngste med at spise, uden at bekymre mig om, at mit eget blev koldt. Når så mit mad kom, sad de og snakkede og tegnede, mens jeg spiste uden stress og jag.

Efter aftensmaden var der underholdning for børnene af de kendte bamser 'lollo og Bernie' som de allerede kendte, da de flere gange om dagen hilste på børnene enten i miniland eller ved poolen. Her blev der danset og grinet til den helt store guldmedalje.

Jeg oplevede kun glade børn på min tur, og vi kom alle hjem med fornyet energi, og et stærkt ønske om at gøre det igen en dag. Det har på ingen måde skræmt mig at rejse alene med børn, og jeg er ikke i tvivl om, at ungerne, ligesom jeg, synes at det her var en helt særlig ferie. Her var der en dejlig stemning, vand, sol, leg og en glad mor alle dagene.

Anmeld

11. marts 2012

grisling_plys-vb

Hej,

Det, som bringer aller mest afslapning til vores ferier uanset om det blot er på weekend hos familien eller en rejse sydpå, er afgjort hyggekassen. Hyggekassen er et begreb vi fandt på for et par år siden, og faktisk er begrebet ret misvisende, da det aldrig har været en kasse, men ofte er en lille rygsæk eller en af de der kufferter fra søsterne grene. Indeholdet kan tilpasse alt efter alder, men den røde tråd er - ting som bringer ro, koncentration, underholdning.

Vi har efterhånden lavet dem til både vores egne og andres børn en del gange, og alderen rækker derfor fra 1-14 år. Gode ideer til ting i hyggekassen er:

Bøger- både højtlæsningsbøger, opgavebøger, billedbøger, pixibøger, læs selv bøger og blade Tegneting - farvebøger, papir, opgavebøger (priktegning, labyrinter, mangdelas osv)

Små figurer og andre overraskelser, gerne pakket ind.

Spil, f.eks. hjemmelavet bilbingo, kortspil osv.

Spionbøger (gerne hjemmelavet, tag edt billed af en masse af barnets legetøj, og tag så deltaljebilleder af tingene, så skal barnet finde tingene fra de små deltajebilleder på det store billed)

De der ark med figurer man kan flytte rund

legetøj som passer til køn og alder, f.eks. en ny lille bamse med forskellige sæt tøj

Påklædningsdukker

LAndekort hvor man kan tegne sin rute

Klistermærker og et sted af sætte klistermærkene på

Postkort

Knapper og piberenser (træk knapperne på piberenserne og lav armbånd)

Snorespil, man udskriver en seddel med to række af ting, som skal passe to og to, og så klister man den på et stykke karton, og laver små hakken og binder en snor i toppen, så skal man sno snurren rundt så den danner streger imellem de ting som passe sammen.

Kapsler med et bogstav inden i, så starter man med at stave et ord, den næste skal så lave et nyt ord, ved at tilføje eller fjerne et bogstav.

Historier på mp3 afspiller med høretelefoner

Ting til at lave en scrapbog

Lego

Hjemmelavet pas alla det man kan få hos statoil

Der er en million andre ideer, når man først kommer i gang. Hvis der er nogen som mangler flere gode ideer så skriv endelig. Nogen burde tage og lave disse tasker, så man kunne bestille dem til f.eks. flyturen, eller købe dem, hvis man selv mangler tiden til at forberede dem.

Håber ideen kan give jer lige så mange fredelig stunder, som den har givet os.

Lige et skønt billed af mine piger fanget i en rolig hyggestund.

Anmeld

11. marts 2012

grisling_plys-vb

hov, glemte lige billedet.

Anmeld

11. marts 2012

NoahSilas-vb

Første gang vi til Tyrkiet drog
da vi i 2011 til Bodrum tog.
14 dage i sydens varme
Vakte -måske for andre lidt harme :-)

Vi på Hotel Petunya Beach Resort boede
og hold op hvor vi gloede.
Ren luksus vi der så
vi næsten alt kunne få.

Under ferien et vandrør på værelset sprang
Men hurtigt servicen var i godt i gang.
Selv direktøren gav os et visit
hvilket man måske ikke ser så tit.

Guider på stedet straks os nyt værelse fandt
Og de selv tilbød erstatning, uden for vi dem spandt.
Se det er god service af høj rang
Og giver helt sikker Spies en god klang.

Børneklub, underholdning og aktivitet
så super som vi sjældent har set.
Sang, musik og klovnemimik
selv for os voksne det gav et kick.

Pool og mad var helt suverænt
og så var det til og med rigtigt pænt.
Skygge ved poolen når solen blev skarp
specielt godt for os med hud som er sart.

Vores Noah også ved poolen heldig var
nye venner hurtigt står klar'
Særligt søde Emma han hurtigt fandt kær
vi syntes nu heller ikke det var så sært.

Gode minder vi hurtigt sammen bandt
Når vi med blik over havet roen fandt.
Vi helt sikkert Bodrum fik kær
når vi af dygtige guider om Tyrkiet lær'.

Anmeld

11. marts 2012

Annika N.-vb

Luk øjnene… mærk roen, varmen, havets brus og børnenes glade latter…

Du åbner øjnene igen… den skønneste hvide strand, det lyseblå hav - palmerne - masser af liv og aktiviteter fra børn og voksne. Det hele kan beskrives med afslapning, hygge og sjov!

Massere af liggestole og parasoller til rådighed, hvor du har mulighed for at ligge dig i skyggen med de mindste og samtidig være en del af samværet med de store børn. Bag os ligger hotellet med ikke mindre end 6 skønne swimmingpools, samt massere af aktiviteter til børn og voksne i alle aldre… det er bare ferie!

Alle kan få tilfredsstillet deres behov, om det så er en lur i skygge, eller med en god bog i skødet, en svømmetur i havet, i poolen, vandaerobic, vandlege, skattejagt, miniland med Spies kendte maskotter Lollo og Bernie, som de mindste elsker, samt børneshows og disko for de lidt større børn, og ja… masser af legekammerater til børn i alle aldre… fantastisk…

Dette dannede Spies rejser rammerne for, for vores lille familie for to år siden… og hvor ville det bare være fantastisk med et tilskud til sådanne en ferie igen…

Det var simpelthen verdens bedste familie ferie, mere enkelt kan det ikke siges…

Stedet hed Alcudia på Mallorca - Helt klart et rejsemål der kan anbefales til andre børnefamilier, og specielt med all inclusiv!

Anmeld

12. marts 2012

skoetdahl-vb

Måske jeg lige kan nå at fortælle om væres 'bedste' ferie her på falderebet.

For vores vedkommende var det hverken luksus eller andet materielt der gjorde denne ferie til den dejligste og skønneste af dem alle - Det var netop at have bedsteforældrene aka mormor og morfar med til Spanien.

Lilje er 5 år og Storm 3 år og det er 4 år siden vi var afsted. Det var fantastsik for ungerne at have deres bedsteforældre med ned i varmen og opleve ferien med nogle af dem der elsker dem mest i hele verden.

Morfar er tit syg og har brug for varmen og da han så fyldte 65 var det jo allertiders mulighed for at feriere sammen.

For os som forældre er det den bedste gave man kan ønske, at have sine forældre/svigerforældre med på ferie. Vi kan hygge sammen men har også mulighed for at tage et smut på marked og andet som ungerne ikke ville synes var så sjovt.

Mine skønne unger er nu (imorgen) 9 år og snart 7 år og det ville være så fantastisk at kunne tage en tur mere af denne slags - en rigtig 'bedste' ferie. Især fordi tiden har været hård - Lilje har astmastisk brochitis og Storm har netop fået konstateret ADHD.

Jeg håber min lille historie har gjort lidt indtryk og måske kan inspirere andre til at holde ferie med deres nærmeste.

Mange glade hilsner Susanne

Anmeld

12. marts 2012

Fruhnielsen-vb

I 2008 var vi så heldige at blive inviteret en tur til Mallorca af farmor i anledning af hendes 60 års fødselsdag! Vi havde vores 2 børn med, en dreng og en pige, på hhv. 5 og 3 1/2 år den gang. Hele familien var med, derfor var der også jævnaldrende fætre og kusiner at lege med! Det var en helt igennem fantastisk tur og et skønt minde for hele familien. Særligt for børnene var det bare så dejligt, at der altid var nogen at lege med. Vi bor i den anden ende af landet end resten af familien, så det var skønt med ekstra tid sammen, Vi var afsted i sted i starten af september, så temperaturen var perfekt også for de allermindste (fætter på 6 måneder). Mit bedste ferieråd til sådan en familietur må være at man på forhånd aftaler, at det er OK, at man har brug for alenetid selvom man rejser sammen og så ellers bare nyde hinandens selskab og muligheden for at lære hinanden bedre at kende. Tag de positive briller på og vær med til at give børnene et minde med deres familie de aldrig glemmer.

Vi boede i seperate lejligheder, hvilket også er optimalt, så man har mulighed for at følge sin egen families rytme. Vi havde på forhånd aftalt, at vi ville spise aftensmad sammen 1-2 gange, men det endte nok med 5-6 gange, da vi simpelthen bare havde så hyggelig en tur. Et andet godt råd er sjove aktiviteter til ungerne på flyrejsen... små pakker/ overraskelser med snacks, minilegetøj osv. Og nå ja et sidste godt råd: Tag et par pensler med hjemmefra til leg ved poolen... mal med vand på fliserne... det fik ungerne timevis til at gå med!

Åååhhh sikke minder... dejlig tur med familien, skøn tur med ungerne! Iiiihh hvor vil jeg gerne vinde, så vi kunne tage vores skønne børn med på endnu en rejse - denne gang med lillesøster som er godt 1 år : )

God rejse til alle der snart skal på ferie!

Anmeld

12. marts 2012

Fruhnielsen-vb

Billedet kunne ikke uploades i mit indlæg, så det kommer her ved siden af ; )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.