Det der er kørt skævt hér er, at desirefinck i første indlæg ikke beder om råd, men har brug for et surt opstød (forståeligt nok!). Det sure opstød er nok det folk reagerer - lidt forskelligt på.
Som amerikaner tænker jeg jo straks, hey...'voksen mand med hus og baby og 5000 kr' kvit og frit ned i foret, er en fed deal. Det ville man aldrig kunne få i USA. Der må man enten få barnet i familiepleje, eller lade huset gå på tvangsauktion, og så ellers leve af madkuponer og familiernes støtte - hvis overhoved muligt. Så at man i det hele taget HAR de her sikkerhedsnet i DK er beundringsværdigt, også selvom pengene måske ikke slår til.
Jeg synes, når man bygger sin rede op, så skal man ikke bygge på de tider hvor indkomsten er høj, man skal bygge med katastrofen for øje og tage udgangspunkt i den værst tænkelige situation. På den måde kommer der aldrig nogen overraskelser, og hvis der gør, så kan man overleve på de ben der bliver serveret én.
Så jeg synes også man bliver enormt ærgerlig på desirefinck´s vegne....det burde bare ikke kunne ske.
Det optimale er at sætte sig for noget, hvor man i virkeligheden kan overleve på kun én indkomst - kærester/ægtefæller mf kan jo dø, og hvad så??
Det er bla en af grundene til vi selv flyttede ned i noget billigt. Jeg kan overleve hvor som helst, men vi blev nødt til at tage udgangspunkt i min kærestes økonomi, for hvis jeg nu faldt fra, så skulle han jo kunne betale husleje og div regninger, og da vi ikke er gift, så er det børnene der arver mig - ikke ham.
Nu ved jeg jo ikke hvor stort huset er, men kunne der lejes et værelse ud?? ;)
Anmeld