Nu må du lige undskylde, hvis der er noget jeg har overset - jeg har ikke lige læst samtlige 6 sider igennem igen (har dog fulgt nogenlunde med fra starten) :)
Har din mand søgt andet end ssh-jobs? Jeg tænker, at det må give nogle kvalifikationer, som også kan bruges udenfor de jobs, som ellers er oplagte.
Grunden til, at jeg siger det, er, at jeg selv har rigtig svært ved at 'tænke ud af boksen'. Har hængt fast i, at 'Nu har jeg den uddannelse, så kan jeg blive det'. Og det er selvfølgelig også det man allerhelst vil som regel. Men det er bare ikke rigtigt, at man kun kan blive det, man er uddannet som - ens uddannelse giver kompetencer, som man også vil kunne bruge i andre jobsammenhænge.
Så gælder det bare om at få tænkt godt og grundigt over, hvad det er for nogle kompetencer - ud over de åbenlyse - som denne uddannelse har givet, eller hvilke personlige kompetencer man har derudover. Det kan være rigtig, rigtig svært, men det må man så håbe, at ens jobkonsulent kan hjælpe noget med.
Noget, der kan hjælpe en til at erkende ens personlige kompetencer, er at spørge sin familie, venner og bekendte 'Hvordan er jeg? Hvad er mine fortrin? Hvad synes I er mine kompetencer?'
Og så kan det godt være, at man søger på et job, som man måske ikke er helt vild med at få - men så må man huske på, at det ikke behøver at være for resten af livet, hvis man får jobbet. Man kan jo sagtens søge efter ens drømmejob imens :)
Ved ikke, om det var noget, I kunne bruge...
Men jeg forstår så sandelig godt, at du er noget ude af den! 4600 er ikke meget for en voksen m familie, når man er studerende - men det er endnu mindre, når man er færdiguddannet og skal betale fuld pris af ALT pludselig (det tænker man ikke så meget over, mens man læser) :)
Held og lykke med det hele :)
Anmeld