Set gennem min brille, så handler det hele vejen igennem om opdragelsesmetoder....
Ja, nogen kan have et barn de ikke kan opdrage hensigtsmæssigt, og som de må have hjælp til at tackle. Det er ikke barnet der er noget i vejen med, for når forældrene går over til en anden metode, får barnet det straks bedre......
Jeg ville bare gerne kende pointen i at have et sensitivt barn - hvordan skal forældrene opdrage barnet, så barnet får det godt??
Der må jo være nogle værktøjer forældrene kan udstyre sig med, så barnet kommer i trivsel?! Og som åbenbart ikke ligger naturligt for disse forældre at selv kunne se, eller gætte sig til.
Men som de må have hjælp til.
Kunne det tænkes at det sensitive barn, mistede sensitiviteten hvis det var hos en anden familie der måske gjorde tingene helt anderledes end dets egne forældre?
Ville barnet måske komme i trivsel hvis fx det var forfatteren af bogen der tog over??
Diagnoser som ADHD, ADD, Autisme, DAMP, Asperger syndrom osv osv....er jo i en HEL anden genre og kan ikke på nogen måder sammenlignes med et sensitivt barn, da jeg ikke formoder sensitive børn skal medicineres og at barnet uden videre kan komme i trivsel blot ved at opdragelsesmetoden og håndteringen af barnets problemstillinger generelt bliver gjort på en anden måde......
Et sensitivt barn, må slet og ret være et misforstået barn. Jeg kan ikke se det på andre måder.
Mine børn bliver også ekstremt sensitive (mere hen i det højeksplosive!)hvis jeg misforstår dem eller gentagende gange bliver véd at kører i nogle cirkler de mentalt ikke forstår pointen af. Det er ufattelig let, at drive børn ud i nogle situationer de simpelthen ikke kan rumme. Nogle børn får ekstremt ondt i maven og hovedpine, hvor andre synes livet generelt kradser og solen skinner lige lovligt meget......der er ikke den store forskel. Bare forskellig måde at udtrykke frustrationen på.
Så det mest spændende for mig, er at høre HVAD forældrene reelt kan lave om på, så de får et harmonisk barn der ikke længere har grund til at være sensitiv...... :huh:
Anmeld