Debat om voksenmobning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2010

Frede-vb

Soap skrev:
Hvad mener i voksenmobning er , og hvor går evt grænsen ? Jeg indbyder til denne debat i håb om at få en anden tone brugeren i blandt her på siden da jeg virkeligt syns der er en grim tone ind imellem og syns det er vigtigt at bruge lidt tid på da vi alle sammen skal kunne være her
Hvis det er den hetz over for NikiFin, du hentyder til, og som er oppe at køre i snart sagt hver eneste tråd, så vil jeg definere det som værende mobning. Det er ok at være uenig, men hold fast hvor er det anstrengende for os andre, der ikke er en del af det latterlige show, der kører mellem bestemte personer herinde og NikiFin. Jeg er ved at få spat af hele tiden at skulle forbi indlæg med de uvedkommende og intetsigende kommentarer til NikiFins indlæg. Det er præcist som at være fanget i et skænderi mellem to parter, hvor man sidder som en lus mellem to negle. Kan det ikke bare holde op... for min skyld?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2010

Soap-vb

NikiFin skrev:
Der er mindst en bruger her (på debatten ikke tråden) der mobber MED VILJE. Og der er mindst en som ikke er sikker på om den mobber og om dens opførsel opfattes som mobning. Men jeg kan lette den at det den gør ikke er mobning, bare er den lidt overfølsom, har lidt problemer med at forstå hvad og hvorfor den anden mener og har også lidt problemer med at acceptere noget anderledes end den er vant til. Jeg kan klart se at nogle bruger(e) gør sit bedste at gør andre bruger(e) vred(e). Men til sidst bliver de selv vrede fordi det ikke lykkes for dem at opnå deres mål. Det er helt forståelig reaktion men jeg kan ikke se hvordan de kan hjælpes. Btw. jeg synes faktisk at sagerne er ret enkle og alle er klar over det hele. Faktisk debat om det yder ikke meget fordi folk fra den ene side ikke er 100% ærlige og fordi det ikke er så nemt altid at klæde mening og følelser i ord så at man beskriver helt præcis hvad man mener. I nogle tilfælde det bedste og det rigtigste man kan gør er at følge sin samvittighed.
Medmindre den bruger er dig selv så ved du det jo ikke med sikkerhed! Jeg frabad iøvrigt personligheder i denne tråd så det husker du lige på hvis du svare i denne tråd igen

Anmeld

27. august 2010

NikiFin-vb

Soap skrev:
NikiFin skrev:
Der er mindst en bruger her (på debatten ikke tråden) der mobber MED VILJE. Og der er mindst en som ikke er sikker på om den mobber og om dens opførsel opfattes som mobning. Men jeg kan lette den at det den gør ikke er mobning, bare er den lidt overfølsom, har lidt problemer med at forstå hvad og hvorfor den anden mener og har også lidt problemer med at acceptere noget anderledes end den er vant til. Jeg kan klart se at nogle bruger(e) gør sit bedste at gør andre bruger(e) vred(e). Men til sidst bliver de selv vrede fordi det ikke lykkes for dem at opnå deres mål. Det er helt forståelig reaktion men jeg kan ikke se hvordan de kan hjælpes. Btw. jeg synes faktisk at sagerne er ret enkle og alle er klar over det hele. Faktisk debat om det yder ikke meget fordi folk fra den ene side ikke er 100% ærlige og fordi det ikke er så nemt altid at klæde mening og følelser i ord så at man beskriver helt præcis hvad man mener. I nogle tilfælde det bedste og det rigtigste man kan gør er at følge sin samvittighed.
Medmindre den bruger er dig selv så ved du det jo ikke med sikkerhed! Jeg frabad iøvrigt personligheder i denne tråd så det husker du lige på hvis du svare i denne tråd igen
Jeg behøver slet ikke personligheder. Alt er klart. Den der skal den skal nok forstå hvad jeg mener.

Anmeld

27. august 2010

kongster-vb

Frede skrev:
Hvis det er den hetz over for NikiFin, du hentyder til, og som er oppe at køre i snart sagt hver eneste tråd, så vil jeg definere det som værende mobning. Det er ok at være uenig, men hold fast hvor er det anstrengende for os andre, der ikke er en del af det latterlige show, der kører mellem bestemte personer herinde og NikiFin. Jeg er ved at få spat af hele tiden at skulle forbi indlæg med de uvedkommende og intetsigende kommentarer til NikiFins indlæg. Det er præcist som at være fanget i et skænderi mellem to parter, hvor man sidder som en lus mellem to negle. Kan det ikke bare holde op... for min skyld?
Og for vi andres skyld!! Det er så helt utroligt belastende at skulle lægge øre til det pjat. Bare et eksempel: Frede har lige skrevet om hetz mod NikiFin. Ingen reaktion. NikiFin skriver om at 'en person herinde' gør noget og BANG så får hun at vide at hun ikke må bruger personer. Hun navngiver ingen - modsat Frede, som ikke får samme reaktion (jeg har intet imod Fredes indlæg. Jeg undres bare over forskel i reaktion).

Anmeld

27. august 2010

Soap-vb

Så tror jeg nok lige vi stopper med at dele beskyldninger ud Jeg har faktisk andre ting at give mig til end at sidde her foran skærmen Jeg har først lige fået læst Fredes indlæg og skulle til at kommentere på det OG vil sige nøjagtigt det samme til Frede som til alle andre i denne tråde at jeg har frabedt mig personligheder og kan Frede ikke finde ud af det så venligst hold sig væk Ærligt kongster , jeg syns ikke du er nogen god moderator, du er ikk objektiv overhoved og er ofte med til at invitere til ballade så som nu Men i må meget undskylde at jeg prøvede at finde en løsning på den trælse stemning herinde , det skal ikke ske igen Jeg opgir , så må du jo med dine fantastiske moderator evner selv klare skærene og tage parti mod brugerne hver i sær som du plejer kongster Jeg ønsker i øvrigt ikke at fortsætte som moderator da det er jævnt nytteløst herinde

Anmeld

27. august 2010

NikiFin-vb

Frede skrev:
det der desværre vidt udbredt at folk samler aggression som venter på det første passende offer hvor den kan hældes over så at personen kan lettes fra det negative lager. Det er normalt og nødvendigt at man befrier sig selv for den negative byrde. Der er mange måder at det kan ske på og det afhænger af personen selv. Man kan gøre noget fysisk til at bruge sin energi. Men hvis man er doven, hvis man er grusom og ond og samtidig belemret med komplekser hælder man sin negativ byrde over folk den mener er passende til det. Og eftersom folk er lige som en hjord når et får siger: Beeeee, så kommer der flere at akkompagnere det

Anmeld

27. august 2010

NikiFin-vb

kongster skrev:
Bare et eksempel: Frede har lige skrevet om hetz mod NikiFin. Ingen reaktion. NikiFin skriver om at 'en person herinde' gør noget og BANG så får hun at vide at hun ikke må bruger personer. Hun navngiver ingen - modsat Frede, som ikke får samme reaktion (jeg har intet imod Fredes indlæg. Jeg undres bare over forskel i reaktion).
undrer du dig virkelig? Det gør jeg ikke, det sker lige hvad man skulle forvente :lol:

Anmeld

27. august 2010

Johannamor-vb

kongster skrev:
Frede skrev:
Og for vi andres skyld!! Det er så helt utroligt belastende at skulle lægge øre til det pjat. Bare et eksempel: Frede har lige skrevet om hetz mod NikiFin. Ingen reaktion. NikiFin skriver om at 'en person herinde' gør noget og BANG så får hun at vide at hun ikke må bruger personer. Hun navngiver ingen - modsat Frede, som ikke får samme reaktion (jeg har intet imod Fredes indlæg. Jeg undres bare over forskel i reaktion).
Også jeg er helt enig! Det er fint nok at prøve at være upartisk og generelt og forsøge at beskrive problemerne uden at nævne navne. Men nogen gange, og dette er vist et godt eksempel, kan man simpelthen ikke komme til 'ondets rod' uden at nævne navne - det har Frede så gjort lidt af. Man kan - uden navne - ikke finde ud af, om andre opfatter tingene, som man selv gør det, og det er altså en forudsætning for at man kan løse problemer, når de er meget personrelaterede, som de er her. Nogen herinde reagerer som standard med negative personlige bemærkninger på bestemte andre personer, i stedet for med saglige input til debatten. Jeg nævner ikke navne, og jeg forventer ikke, at nogen offentligt indrømmer 'det er mig', men håber bare, at dem som jeg tænker på, vil tænke 'gad vide, om hun mener mig?'. Det er vi mange, der er trætte af. Jeg vil derfor opfordre til, at man holder sig til saglig debat - og holder sig fra personligheder.

Anmeld

27. august 2010

MAMMARAZZI-vb

Soap skrev:
Så tror jeg nok lige vi stopper med at dele beskyldninger ud Jeg har faktisk andre ting at give mig til end at sidde her foran skærmen Jeg har først lige fået læst Fredes indlæg og skulle til at kommentere på det OG vil sige nøjagtigt det samme til Frede som til alle andre i denne tråde at jeg har frabedt mig personligheder og kan Frede ikke finde ud af det så venligst hold sig væk Ærligt kongster , jeg syns ikke du er nogen god moderator, du er ikk objektiv overhoved og er ofte med til at invitere til ballade så som nu Men i må meget undskylde at jeg prøvede at finde en løsning på den trælse stemning herinde , det skal ikke ske igen Jeg opgir , så må du jo med dine fantastiske moderator evner selv klare skærene og tage parti mod brugerne hver i sær som du plejer kongster Jeg ønsker i øvrigt ikke at fortsætte som moderator da det er jævnt nytteløst herinde
Først at frabede sig personligheder, for dernæst at kommme med sin egen uforbeholdne mening om en andens moderatorevner???? Ta' lige dén i enerum ikk' ;)

Anmeld

27. august 2010

Soap-vb

Johannamor du er da selv en del af det hvis jeg skal sige det og jeg er ret sikker på der vil være andre som giver mig ret I er en flok af hvad jeg tror er gamle brugere herinde , i virker i hvert fald pænt meget indforstået med hinanden til tider som syns at ville styre alt herinde med hård hånd og når det så ik lige passer jer så langes der ud, nogen mere end andre men du er da på hver gang i stor stil Nej ikke med ' du er dum og jeg ka ikk døje dig' agtige indlæg men i pænere indpakning resultatet det samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.