Jeg har det også rigtig dårligt med de der 'du er dum'-kommentarer. For med undtagelse af dem, der rent faktisk har mødt hinanden i levende live, kender vi andre jo ikke hinanden... Og selvom jeg efterhånden har et rimeligt klart billede af en hel række af de kvinder, jeg møder herinde, så er jeg ikke et sekund i tvivl om, at jeg kunne blive virkelig overrasket over, hvad de også indeholder.
Når der springes i en tråd, så kan det jo både skyldes lyst til at sabotere, manglende situationsfornemmelse, dårlige kommunikationsevner (og her tænker jeg ikke kun på de udfordringer, som udlændinge har), manglende evne til at tænke klart og logisk... og alt muligt andet. Jeg kan gætte, når jeg ser en brugers linje, hvad der er tale om, men sikker kan jeg ikke være.
Jeg kan sagtens være uenig og blive provokeret - uden at tænke dårligt om andre mennesker. Og generelt går jeg også bare ind for, at man diskuterer & skændes om handlinger - men ikke om egenskaber / personlighed.
Jeg synes, jeg bliver klogere på mennesker af at være herinde - på godt og ondt! Nogen kan jeg lide rigtig godt, andre har jeg det rigtig svært med - men jeg sætter faktisk pris også på dem, fordi det er her jeg især bliver klogere.
Anmeld