Debat om voksenmobning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2010

Soap-vb

MAMMARAZZI skrev:
Soap skrev:
Så tror jeg nok lige vi stopper med at dele beskyldninger ud Jeg har faktisk andre ting at give mig til end at sidde her foran skærmen Jeg har først lige fået læst Fredes indlæg og skulle til at kommentere på det OG vil sige nøjagtigt det samme til Frede som til alle andre i denne tråde at jeg har frabedt mig personligheder og kan Frede ikke finde ud af det så venligst hold sig væk Ærligt kongster , jeg syns ikke du er nogen god moderator, du er ikk objektiv overhoved og er ofte med til at invitere til ballade så som nu Men i må meget undskylde at jeg prøvede at finde en løsning på den trælse stemning herinde , det skal ikke ske igen Jeg opgir , så må du jo med dine fantastiske moderator evner selv klare skærene og tage parti mod brugerne hver i sær som du plejer kongster Jeg ønsker i øvrigt ikke at fortsætte som moderator da det er jævnt nytteløst herinde
Først at frabede sig personligheder, for dernæst at kommme med sin egen uforbeholdne mening om en andens moderatorevner???? Ta' lige dén i enerum ikk' ;)
Næææh det ser jeg ingen grund til det skal jo ud , og det er jo åbenbart ok at alle andre gør det moderatore eller ej og reglerne er vel ens for alle Og jeg har sådan set bar fået nok Modsat alle i andre gjorde jeg i det mindste et forsøg på at rette op men det er der ingen interesse i kan jeg da se

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2010

Lars F-vb

Soap skrev:
OG vil sige nøjagtigt det samme til Frede som til alle andre i denne tråde at jeg har frabedt mig personligheder og kan Frede ikke finde ud af det så venligst hold sig væk
Det holder ikke; ja, folk skal holde sig til emnet, folk skal ikke afspore debatten, folk skal ikke vælte sig i personlige angreb. Og det gør Frede på ingen måde. Men man kan ikke - hverken som trådstarter eller som moderator - forlange at deltagerne i debatten fører samtalen på en helt bestemt måde. Så kan vi lige så godt helt holde op.
Ærligt kongster , jeg syns ikke du er nogen god moderator, du er ikk objektiv overhoved og er ofte med til at invitere til ballade så som nu
Kongster inviterer ikke til ballade; hun er uenig med dig og giver udtryk for det. Jeg syn's det er voldsomt problematisk at du - der er moderator - ikke kan se forskellen.
Men i må meget undskylde at jeg prøvede at finde en løsning på den trælse stemning herinde , det skal ikke ske igen
Hold nu op med det pjat. Det er jo præcis det der, der er problemet.

Anmeld

27. august 2010

Soap-vb

Jeg har også frabedt mig moderator titlen Tjaa Du ser måske kongsters indlæg på en anden måde en jeg gør Lars F , det skal jeg ikk ku sige men kan sige at du fik ret i dine antagelser i går

Anmeld

27. august 2010

Lars F-vb

NikiFin skrev:
undrer du dig virkelig? Det gør jeg ikke, det sker lige hvad man skulle forvente :lol:
Det er jeg - desværre - enig i. Det kommer ikke som en overraskelse. Der er et par brugere herinde, som konsekvent er både provokerende og nærtagende, og det er jo en kombination der ikke kan andet en give ballade. Du er én af dem, NikFin. Hvis vi skal undgå dether gang på gang, så er en del af løsningen, at du lægger stilen om. Vil du det?

Anmeld

27. august 2010

Soap-vb

Lars det er som du selv skrev i går umuligt Der er en flok gamle brugere som ikk vil ændre spor og et par nye som er fremme i skoene og alt i alt skræmmer det bar alle nye væk så debat forum ender med at dø ud eller der bar sidder de samme gamle 15 stks og stadigt råber af hinanden om et års tid Og webbie har vist ikke tænkt sig at gøre noget dratisk så der ku komme positive ændringer til Naivt af mig at tro noget ku ændre det

Anmeld

27. august 2010

NikiFin-vb

Soap, tror du at dem der mobber ikke er klar over hvad de laver? Selvfølgelig det er de. De kan godt lide det selv om de ved at det er noget slem. Så intet forandrer sig hvis det kommer en tråd der siger at det og det (ting de laver) er mobning og er ikke godt, fordi de ved det selv allerede. Hvis det var noget folk gør ubevidst er det OK at man åbner øjnene for dem. Men det er ikke tilfældet. Hvis nogen vil mobbe fortsætter den bare, finder andre måder osv. Med en tråd kan man ikke lave en idiot om til en godt menneske.

Anmeld

27. august 2010

NikiFin-vb

Lars F skrev:
Der er et par brugere herinde, som konsekvent er både provokerende og nærtagende, og det er jo en kombination der ikke kan andet en give ballade. Du er én af dem, NikFin. Hvis vi skal undgå dether gang på gang, så er en del af løsningen, at du lægger stilen om. Vil du det?
Omlægge med hvis stil? 1. Kongsters 2. Soaps 3. Johannamors. 4. Bibis .... alle har nemlig deres egen stil. Så hvilken præcis skal jeg antage? Og hvad skal jeg så lave hvis det ikke hjælper bare fordi min nickname er torn i nogle folks øjne. Skifer nickname og siger intet om mig selv så ingen finder ud at at der er NikiFin? Tænk dybere og find hvor din logik taber luft fra.

Anmeld

27. august 2010

Johannamor-vb

Soap skrev:
Johannamor du er da selv en del af det hvis jeg skal sige det og jeg er ret sikker på der vil være andre som giver mig ret I er en flok af hvad jeg tror er gamle brugere herinde , i virker i hvert fald pænt meget indforstået med hinanden til tider som syns at ville styre alt herinde med hård hånd og når det så ik lige passer jer så langes der ud, nogen mere end andre men du er da på hver gang i stor stil Nej ikke med ' du er dum og jeg ka ikk døje dig' agtige indlæg men i pænere indpakning resultatet det samme
Og her kan jeg så absolut ikke give dig ret. Jeg er på INGEN måde del af en klub af sammenspiste herinde - ved ikke engang, om en sådan klub findes med andre medlemmer... Ja, der er nogen, som jeg har 'kendt' gennem længere tid herinde - og nogen af dem føler jeg, at jeg deler holdninger med; andre har jeg mindre til fælles med. Der er også nogen, der er nye, som jeg umiddelbart føler sympati for - og andre, jeg er mere forbeholden overfor. Det er præcis som i den rigtige verden... Du tager fuldstændigt fejl, når du læser 'jeg kan ikke lide dig' i mine indlæg (om det så er til dig eller andre?). Der kan være holdninger, jeg er uenig i, og jeg kan føle mig irriteret over personfnidder mellem andre. Men jeg er på INGEN måde del af noget personfnidder selv. Jeg har simpelthen ikke de følelser for mennesker herinde, der skal til. Hvis du læser i mine indlæg, at 'jeg kan ikke lide dig' - så må det være noget, der foregår i dit hovede - jeg ved nemlig, at det ikke foregår i mit. Jeg er her for at reflektere over mit liv med børn og mand. Jeg har så fundet ud af, at jeg faktisk også kan blive klogere på, hvad der sker mellem mennesker. Hvordan du kan synes, at jeg giver udtryk for, at der er nogen, jeg ikke kan lide, er et mysterie for mig. Til gengæld er det helt tydeligt, at der er NOGET, jeg ikke kan lide, og det gemmer jeg ikke væk, for gør jeg det, risikerer jeg, at stedet her holder op med at være noget, jeg gider tage del i.

Anmeld

27. august 2010

Kirle-vb

Jeg læser det sådan at Soap føler at hendes hensigt med denne tråd ikke bliver taget alvorligt og det må vi alle respektere det. Men det er et meget ømtåleligt emne og følelsesmættet, for det handler om at 'nogen bliver kede af det' og det må vi alle tage alvorligt NÅR DET BLIVER UDTRYKT som nu. Er der en umiddelbar løsning som vi med et trylleslag kunne løse problematikken ja men det ville ødelægge ideen bag et debatforum, nemlig at Webbie skal godkende alle debatindlæg inden de bliver offentliggjort. Jeg har ikke mere at tilføje end jeg allerede har sagt, at det for mig handler om at debattere konstruktivt og om at ville hinanden det bedste. Vi er her jo fordi vi gerne vil. Alene det er en grundlæggende positiv indstilling og det ville være rart hvis man kunne slippe for mundhuggeriet. Derfor vil jeg fortsætte med at være herinde, fortsætte med at bede om kammertonen når jeg finder det relevant og eller enten ignorere eller bede Webbie om at slette irrelevante og åbenlyse provationer.

Anmeld

27. august 2010

NikiFin-vb

Soap, hvis man føler sig ikke fri til at udtrykke sin mening og man skal tænke 5 min før man siger et ord.... Det er bare for trettende og ingen gider det mere. Hvis man ikke må sige: Jeg er uenig fordi.... debatten forsvinder af sig selv. Alle dybt i dem selvs ved hvad der er godt og hvad der er dårligt. Desuden synes jeg at det ikke nødvendigvis betyder at at provokere er noget negativt. Der er positive provokationer, provokerer folk til at tænke hvorfor man tænker på den måde og hvorfor man gøre de ting og ikke bare at gentage klicheer. Men ikke alle og ikke altid forstår det. Der er folk som når de hører noget anderledes end hvad de har hørt fra læreren og forældrene står de pludselig op på neglene og angriber i stedet for at prøve at forstå anden persons motiver og tankegange. Det oplever jeg selv tit og selv om jeg aldrig angriber folk personligt føler nogle sig truet og angriber i stedet for at forklare stille og roligt deres holdning. Og jeg tror det gør de fordi de simpelthen ikke kan grunde deres mening og så hopper de lige som når man bliver trådt på ligtornen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.