Debat om voksenmobning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.965 visninger
63 svar
0 synes godt om
26. august 2010

Soap-vb

Jeg vil gerne indbyde til debat omkring voksenmobning Hvad mener i voksenmobning er , og hvor går evt grænsen ? Jeg indbyder til denne debat i håb om at få en anden tone brugeren i blandt her på siden da jeg virkeligt syns der er en grim tone ind imellem og syns det er vigtigt at bruge lidt tid på da vi alle sammen skal kunne være her Og nej det er absolut ikke en tråd til mudderkast og personligheder men en tråd som vil give et godt indblik i vores hver isærs opfattelse af hvad voksenmobning eller hvad i nu kalder det er Jeg håber i vil deltage i god tone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2010

NikiFin-vb

'Der er tale om mobning, når en eller flere personer regelmæssigt og over længere tid – eller gentagne gange på grov vis – udsætter en eller flere andre personer for krænkende handlinger, som vedkommende opfatter som sårende eller nedværdigende. De krænkende handlinger bliver dog først til mobning, når de personer, som de rettes imod, ikke er i stand til at forsvare sig effektivt imod dem. Drillerier, der af begge parter opfattes som godsindede eller enkeltstående konflikter, er ikke mobning.'

Anmeld

26. august 2010

NikiFin-vb

Definition af mobning . Den internationalt anerkendte definition af mobning: En person bliver mobbet, når han eller hun gentagne gange og over en vis tid bliver udsat for negative handlinger fra én eller flere andre personer. . Det er en negativ handling, når nogen med hensigt påfører en anden personskade eller ubehag. . Man kan udføre sådanne handlinger med ord, som hvis man truer, håner eller siger grimme og ubehagelige ting, som den anden ikke kan lide at høre. . Det bør understreges, at man ikke kalder det mobning, når to fysisk eller psykisk omtrent lige stærke personer er i konflikt, skændes eller slås. For at man kan tale om mobning, må der være en vis ubalance i styrkeforholdet: Den, der bliver udsat for de negative handlinger, har normalt ikke så let ved at forsvare sig og er ofte lidt hjælpeløs over for den eller dem, der plager ham eller hende.

Anmeld

26. august 2010

Soap-vb

Tak Nikifin for at ha sakset fra Landsforeningen Voksenmobning men nu var det DIN mening og ikke deres jeg var interesseret i og du skriver intet om hvorvidt du er enig i disse eller har noget at tilføje ?

Anmeld

26. august 2010

Kirle-vb

Jeg synes at det grundlæggende handler om at 'ville det bedste' og at respektere hvis nogen siger fra. Dvs. i praksis at man kan vælge at ignorere en tråd hvis man enten ikke kan lide ts, ikke har noget konstruktivt at sige og lide emnet. Hvis i en tråd at det går galt - for det kan det jo godt gøre jamen så vær parat til at træde lidt tilbage og evt. undskylde, respektere hvis der bliver sagt fra osv. :)

Anmeld

26. august 2010

Soap-vb

Kirle skrev:
Jeg synes at det grundlæggende handler om at 'ville det bedste' og at respektere hvis nogen siger fra. Dvs. i praksis at man kan vælge at ignorere en tråd hvis man enten ikke kan lide ts, ikke har noget konstruktivt at sige og lide emnet. Hvis i en tråd at det går galt - for det kan det jo godt gøre jamen så vær parat til at træde lidt tilbage og evt. undskylde, respektere hvis der bliver sagt fra osv. :)
Forstår jeg dig ret : Så du mener at det er mobning hvis man fortsætter når man er blevet bedt pænt om at stoppe ?

Anmeld

26. august 2010

Spunk-vb

Jeg synes at det er mobning hvis en person gentagne gange angribes uden nogen god grund. Jeg synes også at det er mobning hvis en større eller mindre gruppe personer rotter sig sammen imod én eller to personer. Jeg tror ikke på at den mobbede nødvedigvis må være svagere end mobberne som udgangspunkt. Men hvis mobningen fortsætter så skal det nok ende sådan. Jeg synes også at det er mobning, hvis en person holdes udenfor fællesskabet og der tales om personen bag vedkommendes ryg. Det kan måske betegnes om en slags passiv mobning, men det er alligevel ubehageligt for offeret.

Anmeld

26. august 2010

Soap-vb

Spunk skrev:
Jeg synes at det er mobning hvis en person gentagne gange angribes uden nogen god grund.
Så man må godt mobbe hvis der er en grund eller misforstår jeg ?

Anmeld

26. august 2010

Kirle-vb

Soap skrev:
Kirle skrev:
Forstår jeg dig ret : Så du mener at det er mobning hvis man fortsætter når man er blevet bedt pænt om at stoppe ?
ja. Mobning er en svær størrelse at definere. I virkeligheden handler det om at nogen bliver kede af det. Hvis ingen opdager det så kan ikke det ikke rent defineres som mobning idet 'mobberen' ikke vil vide at de har mobbet. Det er jo ikke mobberen der bestemmer hvornår man mobber. Derfor må det være når der er blevet gjort opmærksom på problemet og mobberen alligevel fortsætter. Nu skrev jeg det ind i den kontekst som er herinde, men samme princip kan anvendes i alle sammenhænge. - mobning opstår når nogen bliver kede af det, dril er når drillet/mobningen/? kun er irriterende.

Anmeld

26. august 2010

Spunk-vb

Jeg kan godt se, at det er lidt kluntet formuleret. Selvfølgelig skal man helst aldrig mobbe, men der kan jo være grunde til at 'angribe' en person. F.eks. bliver politikere som har fremsat et kontroversielt forslag eller begået en fejl ofte angrebet af medierne - og af personer fra andre partier. Man skal jo ikke lade være med at modsige andre, af frygt for at komme til at mobbe, men man skal helst finde en saglig og ordentlig måde at gøre det på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.