Planlagt graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Min den store var planlagt - blev gravid i første forsøg, efter jeg havde smidt p-pillerne. Det eneste planlægning var, at jeg meget nødigt ville have et barn i december - altså for barnets skyld (havde i forvejen 2 fødselsdage i fam. + julen). Den lille var en STOR overraskelse - efter en glad aften i byen. Havde for længst opgivet tanken om flere børn. Faderen sprang fra, da jeg var 8 uger henne - og jeg har ikke hørt fra ham siden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2010

Charlotte d. 17.-vb

Vores to ældste var planlagte, så det passede med hhv. min uddannelse og mit job. Jeg blev gravid i 'første hug' begge gange, så det var godt, vi ikke tog chancen og satsede på en 'øveperiode'. Nr. tre var absolut uplanlagt og kom for så vidt på et 'ubelejligt' tidspunkt i forhold til, hvor vi var i vores liv med en baby og en 4-årig i huset og mig, der var på barselsdagpenge i forvejen - men han var inderligt velkommen alligevel, og jeg har fået den største respekt for det uplanlagte, ikke-timede-og-tilrettelagte, 'skæbnebestemte', om man vil. Han skulle bare til verden på trods af prævention og diverse forhindringer under graviditeten.

Anmeld

11. juni 2010

Antons mor-vb

Anton var planlagt...altså på den måde at vi smed præventionen da vi var parat til det. Efter ca 2 mdr. uden brugte vi prævention igen i et par mdr. for at undgå et decemberbarn (kender mange der har fødselsdag i december, og de fleste af dem synes det er en lidt flad fornemmelse...og jeg tror at jeg selv fx ville synes det var træls med fødselsdag d. 24. dec.) Da vi gik igang igen gik det hurtigt og Anton er fra marts, hvilket har været skønt i forhold til de mange ture med barnevognen i foråret :) Vi havde dog regnet med der gik længere tid inden der var gevinst, og troede vi ville få et sensommerbarn ;)

Anmeld

11. juni 2010

kongster-vb

Hvorfor er det slemt at være et vinterbarn? Min søn er fra januar og min datter er fra august, så jeg har begge dele men kan ikke se hvorfor det ene skulle være mere fantastisk end det andet? Det er to forskellige fødselsdage, ja, den ene med lys og sommer og varme og den anden med mørke og stearinlys og kakao, men det er to gode fødselsdage.

Anmeld

11. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Synes heller ikke et vinterbarn er slemt - ville bare gerne undgå december pga. 2 andre fødselsdage i familien og julen. Det er som om, at alle er mere eller mindre drænede for energi og gode ideer, og alt står i julens tegn - det er også liiidt vanskeligt, at invitere til fødselsdag i december - folk har svært ved at afse tid. Har både et novemberbarn og et aprilsbarn - og begge årstider har sin charme - bare ikke lige december :dry:

Anmeld

11. juni 2010

Antons mor-vb

Jeg synes personligt heller ikke det er slemt at være vinterbarn, det er Anton bestemt, da han er fra starten af marts. Og der er store fordele i forhold til graviditeten, fx fik jeg stort set ikke vand i kroppen og følte mig lidt mere lækker, end jeg ville have gjort storsvedende i 30 grader varme :woohoo: ;) :laugh: Vi ville bare gerne undgå lige december, da vi allerede har mange i familien der har fødselsdag der. - Og da jeg har to venner med fødselsdag juleaften, som begge er ret trætte af det, ville vi gerne undgå december :)

Anmeld

11. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Forresten, min bror har fødselsdag i juli, det har han altid været ked af som barn, fordi det faldt i sommerferien - men som voksen passer det ham vist fint :laugh:

Anmeld

11. juni 2010

Charlotte d. 17.-vb

kongster skrev:
Hvorfor er det slemt at være et vinterbarn? Min søn er fra januar og min datter er fra august, så jeg har begge dele men kan ikke se hvorfor det ene skulle være mere fantastisk end det andet? Det er to forskellige fødselsdage, ja, den ene med lys og sommer og varme og den anden med mørke og stearinlys og kakao, men det er to gode fødselsdage.
Jeg er fra d. 14. december, og en af mine nevøer er født d. 24. Jeg synes, det er hyggeligt og et lyspunkt i en mørk tid - og mht. min nevø er det bare blevet 'vedtaget', at han holder sin fødselsdag d. 7. januar hvert år. Jeg kommer ikke til at holde min 40-årsfødselsdag i et telt i haven, men: Skulle man ikke møde større modgang i livet, er man da en heldig kartoffel - og hvis min mor og min søster havde planlagt sig ud af decemberfødsler, ville jeg og min nevø slet ikke have været os ;) Nogle gange kan jeg godt blive lidt bekymret over den kontrolmani og hang til detailplanlægning, der er i tiden.

Anmeld

11. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Kontrolmani - måske. Detailplanlægning ved jeg ikke hvad er??? Børn kommer jo også når de kommer - og heldigvis for det. Jeg ville bare gerne undgå, at mit barns fødselsdag blev overskygget af julen - og det lykkedes jo heldigvis for mig ;) Bare det, at man skal INSISTERE på, at ekspedienten skal hente almindelig indpakningspapir (til stor ulejlighed) ude bagved, for at få gaven pakket ind som fødselsdagsgave og ikke julegave - synes det er træls!

Anmeld

11. juni 2010

Antons mor-vb

Tjah jeg ville da synes, det var træls at være nødt til at rykke min fødselsdag konsekvent hvert år, bare for at undgå julen... Og mht at være den den man er, ville Anton jo heller ikke have været ham, hvis vi havde planlagt anderledes...og ham ville jeg altså ikke undvære ;) Vi følte ikke det var kontrolmani, men bare at vi var lidt praktisk anlagte...og der var jo ingen garanti for at det ville lykkedes overhovedet. Havde vi været ufrivilligt barnløse i laaaaang tid, havde vi nok også bare prøvet løs uden at tænke på december, men da vi kun lige var begyndt og der ikke var noget hastværk, kunne vi da ligeså godt se om vi kunne komme uden om julen ;) Og selvfølgeligt er det da helt sikkert også en hyggelig tid at have fødselsdag i, det forklejner jeg ikke. En anden dag end lige juleaften ville jeg synes var helt ok (selvfølgelig ville der stadig være julestress), - men selve juleaften synes vi ville være træls, og siden man jo netop ikke selv kan bestemme præcist hvornår de kommer, undgik vi bevidst december og tiden lige efter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.