Jeg synes nu, klicheerne og de forslidte fraser primært stammer fra de homofobe - ikke kun dig, Nikifin, men alle, der i tidens løb (og det er edderbankemig lang tid, vi taler om!!), har ytret sig negativt om homoseksualitet.
Du kan ikke kalde den - relativt - nye, fordomsfri indstilling til homoseksualitet for forslidt. Den er baseret på undersøgelser og forskning, hvorimod modstanden over for homoseksualitet er funderet i gammel seksualitets- og minoritetsforskrækkelse.
Fordommene hersker stadig i vid udstrækning, også her i landet, hvor folk stadig kan finde på at gætte på, hvem der er 'manden', og hvem der er 'kvinden' i et lesbisk forhold. Og hvor bøsser pr. definition har løse håndled og nok har haft dominerende mødre.
Noget helt andet er, at jeg egentlig har det sværere med den 'skabs-intolerance' omkring homoseksualitet, som hersker i tiden. Når man caster bøsser til 'Dagens Mand' og bevidst går efter de allermest 'underholdende', ekstreme, sminkede og feminine, så underbygger man jo fordommene om, at det altid kan ses på mænd, om de er bøsser.
Jeg finder Ole Henriksen enormt charmerende og dejlig - hans positive livssyn beundrer jeg virkelig - men der er gået lovlig meget 'Dette tv-program indeholder mindst en obligatorisk, 'nuttet' bøsse, for vi er bare så tolerante på vores kanal' i tv-sendefladen.
Det bliver skønt, når homoseksuelle en dag indgår i alle mulige sammenhænge helt på lige fod med alle andre og ikke på grund af underholdningsværdien og de gode, tolerante signaler. Og så kan jeg faktisk bedre forholde mig til homofobi end til den skjulte intolerance. Det første bryder jeg mig overhovedet ikke om, men det andet opfatter jeg som snyd og lidt kvalmende.
Anmeld