Homoseksuelle og adoption/fertilitetsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2010

NikiFin-vb

kongster skrev: Og så har jeg kendt bøsser der var søde, bøsser der var mandige, bøsser m løse håndled etc etc. De er så forskellige som alle andre.. hvis du tænker lidt om hvad du har skrevet finder du selv at homoseksualitet ikke kan være genetisk fejl. Der er bare fejl i hjernen at bruge lorte udgangen til penis indgang. Hvorfor er det bedre at stikke den i røven i stedet for i det rette sted er der nogen der kan forklare det til mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

NikiFin-vb

Jeg undrer mig over det følgende: Hvis i en lesbiske familie får de begge partner et barn hver elsker ikke hver barnet hun selv har født mere end det andet barn. Kan det ikke blive til et problem?

Anmeld

30. maj 2010

Charlotte d. 17.-vb

NikiFin skrev:
kongster skrev: Og så har jeg kendt bøsser der var søde, bøsser der var mandige, bøsser m løse håndled etc etc. De er så forskellige som alle andre..
hvis du tænker lidt om hvad du har skrevet finder du selv at homoseksualitet ikke kan være genetisk fejl. Der er bare fejl i hjernen at bruge lorte udgangen til penis indgang. Hvorfor er det bedre at stikke den i røven i stedet for i det rette sted er der nogen der kan forklare det til mig eller som altid accepterer i det uden at prøve at forså noget som helst. Jeg er ked af at sige det, men nu befinder du dig på præcist samme niveau som eleverne i en typisk 8. klasse. I 9. er de som regel vokset fra ideen om, at det på nogen måde vedkommer andre, hvordan et par dyrker sex. Adskillige heteroseksuelle dyrker analsex - det hverken kan eller skal forklares, for det vedkommer da udelukkende de implicerede parter, hvordan de opnår den største nydelse seksuelt. Hvordan eller hvorfor kan det være noget, du mener, du skal spekulere på?? Går du også tit og tænker på, om din nabo er til S/M, eller om din genbo foretrækker gensidig oralsex frem for 'almindeligt' samleje?

Anmeld

30. maj 2010

Charlotte d. 17.-vb

NikiFin skrev:
Jeg undrer mig over det følgende: Hvis i en lesbiske familie får de begge partner et barn hver elsker ikke hver barnet hun selv har født mere end det andet barn. Kan det ikke blive til et problem?
Jo, ligesom det kan blive et problem, hvis en mand gifter sig med en enlig mor, og de får et barn sammen, som faren holder mere af - eller hvis de hver især har børn, som de holder mere af end partnerens - eller hvis har et barn sammen og adopterer et og holder mest af deres eget - eller hvis de får tre børn sammen, og moren holder mest af det ældste, det mellemste eller det yngste - eller... Faktisk bør vi nok indføre 1: Forbud mod skilsmisse. 2: Et-barnspolitik som i Kina. Nej - for helt at gardere os mod potentielle problemer, skulle vi nok egentlig helt forbyde folk at få børn...

Anmeld

30. maj 2010

NikiFin-vb

Charlotte d. 17. , mener du at alle de usædvanlige situationer du navner er gode for nogen som helst og især for børnene? Jeg synes at det bedste for børnene er at bo med deres naturlige forældre begge to og det er reglen. Situationerne du skriver om er bare uønskede undtagelser som helst ikke skulle ske. Selvfølgelig er di normalle fordi shit happens og fordi alle laver fejl. Men de er ting som vi hellere skule prøve at undgå og ikke acceptere som regel og at hjælpe dem at ske oftere. Det samme med lesbiske f.eks.

Anmeld

30. maj 2010

Webredaktøren-vb

NikiFin skrev:
Det er en klassisk forestilling som nogle heteroseksuelle har, ligesom nogle tror, at folk der adopterer et barn fra udlandet aldrig kommer til at elske det ligeså højt som deres biologiske barn - men det er noget sludder. Hvis et lesbisk par beslutter sig for at få et barn er de sammen om projektet fra de første tanker, inseminering, den første scanning, fødsel etc. Begge mødre vil elske deres baby lige højt - præcis som en far elsker sit barn, selv om hans kone har måtte bruge donorsæd, for at blive gravid. NikiFin - det er nærliggende at tro, at den med biologisk bånd til barnet elsker det mere, men sådan forholder det sig bare ikke - og barnet elsker også sine forældre lige højt, uanset om de er biologisk forbundet eller ej ;)

Anmeld

31. maj 2010

Lars F-vb

NikiFin skrev:
Jeg har sagt nok og den som skal forstå den skal nok forstå ;)
Nej - den går ikke. Du er kommet med brede generaliseringer ('homoseksualitet er farligt'), og når du bliver bedt om argumenter siger du 'tænk selv' osv. Hvis der er nogen som helst substans i det du siger, må du kunne komme med meget mere. Hvis du ikke kan det, så kan jeg kun konkludere, at du ikke har nogen argumenter - at du faktisk ikke kan gøre rede for, hvad det er der er så slemt ved homoseksualitet. Indtil nu er du ikke kommet længere end 'ad, det er ulækkert', og at du har det sådan er altså dit helt private problem.

Anmeld

31. maj 2010

NikiFin-vb

Jeg vil ikke sige mere fordi jeg føler at det er nytteløs. Livet visser selv. Synd for vores børn, hvad verden bygger vi til dem. Folk nægter at tænke fordi det er nemmere. De vil ikke høre og acceptere ting som de ikke kan lide. Folk vil bare have det sjovt, live let liv og tænke så lidt som muligt. En dag fortryder vi når vi kigger på vores lidende børn. Dem som skal forstå skal den nok forstå.

Anmeld

31. maj 2010

Lars F-vb

NikiFin skrev:
Der er bare fejl i hjernen at bruge lorte udgangen til penis indgang. Hvorfor er det bedre at stikke den i røven i stedet for i det rette sted er der nogen der kan forklare det til mig.
Se, det er jo et konkret argument - og stort set det eneste du har kunnet præstere. Men det holder jo ikke vand. For andres seksuelle praksis har jo ingen betydning for dig. Du kan jo prøve at forklare, hvordan det påvirker dig, at dine naboer dyrker analsex - uanset om det er to mænd eller en mand og en kvinde. Hvis du ikke bryder dig om analsex eller syn's det er ulækkert, så skal du naturligvis lade være med at dyrke det; men så længe det er frivilligt og ikke skader andre, så kan andre gøre hvad de vil.

Anmeld

31. maj 2010

Charlotte d. 17.-vb

NikiFin skrev:
Jeg vil ikke sige mere fordi jeg føler at det er nytteløs. Livet visser selv. Synd for vores børn, hvad verden bygger vi til dem. Folk nægter at tænke fordi det er nemmere. De vil ikke høre og acceptere ting som de ikke kan lide. Folk vil bare have det sjovt, live let liv og tænke så lidt som muligt. En dag fortryder vi når vi kigger på vores lidende børn. Dem som skal forstå skal den nok forstå.
Alt, hvad du skriver her, kan vendes 180 grader: 'Livet viser selv' - livet har vist mig, at verden er mangfoldig, og at homoseksuel kærlighed er lige så 'rigtig' og smuk som heteroseksuel. 'Synd for vores børn...' - hvis de skal vokse op med fordomme, intolerance, snævre menneskesyn og manglende åbenhed. 'Folk nægter at tænke, fordi det er nemmere' - ja, præcis sådan tænker jeg om mennesker, der tager afstand fra homoseksualitet - at det er nemmere at sige, det er ulækkert og forkert, end at åbne sig for andre måder at leve på. 'De vil ikke høre og acceptere ting som de ikke kan lide' - igen: Folk tager afstand fra homoseksuelle og bygger myter op om dem, fordi de ikke kan lide dem. 'Folk vil bare have det sjovt, live let liv og tænke så lidt som muligt.' Og livet er jo lettere, når alle mener, tænker og lever som dig, og du ikke skal leve det 'hårde' liv, hvor din tolerance sættes på en prøve. 'En dag fortryder vi når vi kigger på vores lidende børn.' Jeg håber ikke, det bliver tilfældet for et af dine børn, at han/hun skal lide under dine fordomme og din modstand, hvis han/hun forelsker sig i en af sit eget køn. 'Dem som skal forstå skal den nok forstå.' Det tvivler jeg desværre på, men jeg håber for dig og dine børn, at du vil opnå en større forståelse for mennesker, der ikke er som du.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.