NikiFin skrev:
Jeg vil ikke sige mere fordi jeg føler at det er nytteløs.
Livet visser selv. Synd for vores børn, hvad verden bygger vi til dem. Folk nægter at tænke fordi det er nemmere. De vil ikke høre og acceptere ting som de ikke kan lide. Folk vil bare have det sjovt, live let liv og tænke så lidt som muligt. En dag fortryder vi når vi kigger på vores lidende børn.
Dem som skal forstå skal den nok forstå.
Alt, hvad du skriver her, kan vendes 180 grader:
'Livet viser selv' - livet har vist mig, at verden er mangfoldig, og at homoseksuel kærlighed er lige så 'rigtig' og smuk som heteroseksuel.
'Synd for vores børn...' - hvis de skal vokse op med fordomme, intolerance, snævre menneskesyn og manglende åbenhed.
'Folk nægter at tænke, fordi det er nemmere' - ja, præcis sådan tænker jeg om mennesker, der tager afstand fra homoseksualitet - at det er nemmere at sige, det er ulækkert og forkert, end at åbne sig for andre måder at leve på.
'De vil ikke høre og acceptere ting som de ikke kan lide' - igen: Folk tager afstand fra homoseksuelle og bygger myter op om dem, fordi de ikke kan lide dem.
'Folk vil bare have det sjovt, live let liv og tænke så lidt som muligt.' Og livet er jo lettere, når alle mener, tænker og lever som dig, og du ikke skal leve det 'hårde' liv, hvor din tolerance sættes på en prøve.
'En dag fortryder vi når vi kigger på vores lidende børn.' Jeg håber ikke, det bliver tilfældet for et af dine børn, at han/hun skal lide under dine fordomme og din modstand, hvis han/hun forelsker sig i en af sit eget køn.
'Dem som skal forstå skal den nok forstå.' Det tvivler jeg desværre på, men jeg håber for dig og dine børn, at du vil opnå en større forståelse for mennesker, der ikke er som du.
Anmeld