Homoseksuelle og adoption/fertilitetsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2010

kongster-vb

Tja det kunne fx være http://www.dr.dk/DR2/VidenOm/Blogs/Huseksperternes+blog/Klummer+og+blogs/20070312174251.htm http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2008/06/17/125135.htm http://da.wikipedia.org/wiki/Homoseksualitet http://videnskab.dk/composite-4027.htm http://www.information.dk/86803 for bare at tage de første 5 nogenlunde sobre hits på Google. Eller ethvert andet synspunkt der er funderet på forskning og logisk tænkning og udveksling af teorier med andre og viden fra folk der har studeret emnet i årevis og har en medicinsk, psykiatrisk, biologi- eller anden relevant baggrund. Jeg er ikke af den opfattelse at alt hvad der popper ind i min (eller andres) hjerne er sandt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2010

Kirle-vb

Hov glemte to ting : 1.homoseksuelle under min kategorisering som afvigere. Derved er afvigere : heteroseksuelle, homoseksuelle og aseksuelle. 2.at opdeling i enten-eller, sker ud fra den fundamentale konstrasttænkning som identitet er opbygget fra. Lige fra symbiosen mor-barn/verden til dig/mig. Håber det gav mere mening nu :D Åh min specialehjerne er lidt træt :D

Anmeld

28. maj 2010

Kirle-vb

NikiFin skrev:
I det mindste de fleste folk lyver som gamle sigøjner.
?? hvad har sigøjnere noget med undersøgelser at gøre??

Anmeld

28. maj 2010

kongster-vb

De lyver! Og finner går med kniv! Og homoseksuelle er forstyrrede! Og mænd er gode til matematik! Og kvinder kan strikke! Og programmører er nørdede unge mænd med fedtet hår og pizzahud! Dixi! ;-)

Anmeld

28. maj 2010

Antons mor-vb

NikiFin skrev:
kilden er min hjerne.
Tjah som historiker har jeg så lært at være yderst kildekritisk...og DET er da vist nødvendigt her! :blink: NikiFin skrev:
Hvis man har prøvet med det modsatte køn vil man igen have det modsatte køn. Mange mænd og kvinder har eller har haft engang lyst til at prøve med det samme køn. Men mange af dem ville aldrig indrømme der for andre og måske selv for sig selv. De stopper tanken selv i foster og glemmer den 'unormal' lyst. Der er så mange folk at jeg endnu ville sige at det er måske alle der har haft lignende tanker mindst en gang i livet. Forskellen ar at de homoseksuelle stopper ikke tanken men lader den besætte dem. After tanken kommer gerningen. Efter gerningen identifikationen og så den homoseksuelle som postår at det er medfødt. Men det er det overhoved ikke. Det er noget han/hun har ladt at ske fordi de ikke har stoppet hvor de skulle.
...øh nej...de mennesker der har eksperimenteret med eget køn men fremover vælger det modsatte køn, er enten født heteroseksuelle (men nysgerrige) eller biseksuelle (der bare ikke senere møder en af samme køn som de tænder på). DERFOR er de ikke homoseksuelle, det er ikke fordi de fravælger det. Homoseksuelle ER født med det og vælger det ikke selv til, men har måske tidligt i livet forsøgt sig med kærester af modsatte køn for desværre lettere at 'passe ind' i samfundets fordomme. Ud fra mit synspunkt må det være et spørgsmål om, at religiøse tilhørsforhold har formet din opfattelse af homoseksualitet til en for mig grotesk holdning, som du desværre ikke er den eneste der har.

Anmeld

28. maj 2010

als-vb

NikiFin skrev:
als skrev:
Jeg kender en homoseksuel mand, han er en af min ekammerater og han har ikke 'valgt' at blive bøsse. Han var i mange år sammen med kvinder fordi det var det alle sagde han skulle, men følte sig hele tiden forkert. Efter lang tid kom han så ud og sagde han var homoseksuel og den mand er bare blomstret lige siden. Men hold op nogle problemer han har været igennem. Hans mor afskar ham og ville i meget lang tid intet have med ham at gøre, det går så bedre nu. Men han ville da ikke have valgt at blive homoseksuel hvis det var et valg, med alle de problemer og svære beslutning, fordomme, mobning osv der følger med. Så ville han da klart have foretrukket at være sammen med en kvinde, men han kan bare ikke for ham er det ligeså unaturligt at være sammen med en kvinde som det er unaturligt for dig at være sammen med en kvinde. Det er godtnok en snæversynet indgangsvinkel til homoseksuelle og det er vidst dig der skal læse mere om emnet for så havde du vidst bedre. men det er ikke det tråden handler om, men om man mener homoseksuelle skal have ret til adoption/fertilitet. Jeg mener at de er lige så gode forælre som alle vi andre, de opdrager deres børn ud fra deres værdier og om ikke deres værdier er lidt mere openminded og fordomsfrie end dine. Heller leve med et lykkeligt homoseksuelt par end leve med to ulykkelige hetroseksuelle.(og her tænker jeg ikke på deprimerede osv skal ses i sammenhængen med forestående) /børnehjem/alkoholikere/narkomaner
ahm, OK. Åbenbart er det dig der er fuld af fordomme. Og du tror for meget på folk. Jeg har også en (måske flere) i familien (den danske familie) som er lesbiske. En af dem har også været gift før og har en datter. Men det blev åbenbart ikke til noget så hun skiltes og fik en kvide i stedet for. Jeg har aldrig mødt hende men jeg har hørt at hun ser meget maskulin ud. Måske har hun mere testosteron end de fleste kvinder, det ved jeg ikke. Men det er bestemt ikke testosteron der gør kvinder til lesbiske f.eks. fordi kvinderne med for meget testosteron vælger til forholds partner en meget kvindelige kvinde. Hvorfor for fanden skal en normale kvinde vælge en maskulin kvinde i stedet for en mand. Min forklaring er ikke fordi hun er homoseksuel indenfor men fordi hun har ikke fundet en maskulin mand i stedet for som tilfredsstiller hendes kvindelige behov, det er måske nemmere for en kvinde at gøre det fordi hun kender kvinderne bedre. Eller er bare den kvindelige kvinde skuffet af mænd generelt. Det er et eksampel hvordan en normal kvinde bliver til en homoseksuelle. Måske den anden, den maskulin kvinde har også haft nogle dårlige erfaringer med mænd. Hendes mand vidste måske heller ikke hvordan han skulle tilfredsstille hendes behov og hun har besluttet sig at prøve med en kvide. Og alt skyldes en lejlighed i livet og tankegang og er slet ikke medfødt ;)
Hvor henne udtrykker jeg mig fordomsfuldt? Jeg mener at homoseksuelle er ligeså normale/gode mennesker som vi andre 'normale' Argh jeg giver op, dette her er blevet til vi siger du siger. og vi har jo åbenbart ALLE en fejlforståelse og du er den eneste der ved hvordan verden virkelig hænger sammen.... Så er enige med alle andre end Nikifin. Tror jeg springer fra denne dabat for er svært at lave en ordentlig argumentation/debat/diskussion når vi alle hver især er enige med en undtagelse og fred være med.

Anmeld

28. maj 2010

Pia S-vb

Jeg har kun en enkelt spag kommentar: Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!!! (Og så sandelig også os andre - kan jeg tilføje) Og så en mere: Enig med de fleste som fordomsfrit tager stilling til spørgsmålet. Adoption er for alle uanset køn, race og seksuel overbevisning. Jeg er helt på linje med Lars F om fertilitetsbehandling.

Anmeld

28. maj 2010

NikiFin-vb

als, alt er normalt. Men ikke alt er sundt og gavnligt. Du har fordomme fordi du tygger det samme som alle tygger uden at have nogen ide hvorfor og uden at forstå det. Jeg argumenterer hvorfor jeg tænker på den måde jeg gør. Men mange andre siger Det er bare sådan og slut. Din homoseksuel mand har fortalt dig at han følte sig forkert med sin kone. Men det siger faktisk intet. På hvilken måde følte han sig forkert? Jeg gætter at der var noget han havde brug for men han ikke fik fra sin kone og som manden efter har givet til ham. Hvad er det, man skal vide præcis fordi alt kan føles forkert. Fik han ikke forståelse nok fra sin kone? Tænk hvad er det en mand får af en anden mand som han ikke kan få af en kvinde. Man skal vide præcis hvad det var der føltes forkert. Jeg ved ikke men du skal vide fordi at sige Føles forkert betyder ikke en skidt. Det samme kan vi alle andre sige. Jeg føltes også forkert med alle mænd før den nuværende fordi jeg havde problemer med at bo med dem. Men det gør mig ikke til homoseksuel.

Anmeld

28. maj 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Selvfølgelig skal homoseksuelle og enlige kunne adoptere og modtage fertilitetsbeh. De er jo ikke anderledes end du og jeg. Men som tidligere nævnt i tråden, synes jeg ikke at sundhedsvæsenet skal behandle folk som ikke er 'syge'. Dvs at enlige heller ikke gratis skal kunne få fertilitetsbehandling. Synes der skal være en vis brugerbetaling, fx 50%, for det påvirker da ens liv i en høj grad, hvis man ønsker sig børn, og det kan jo ende ud i depression mm. Og så kan man søge tilskud og legater som i så mange andre situationer.

Anmeld

28. maj 2010

Pia74-vb

Går alle finner med kniv, hmm hmm :laugh: Homoseksuelle par som forældre er for mig lige som alle andre. Barndom i en kernefamilie er ikke nødvendigvis lykkelig barndom :S Derfor må homoseksuelle adoptere børn i lige fod med andre par, synes jeg. Det er den enkelte menneskes evne at være forældre, som afgør om de kan gøre deres arbejde godt nok. Den evne hænger ikke mellem benene men findes i hjertet og hjernen. Det har ikke noget at gøre med køn, alder, religion eller andet. Der har seksual orientation ikke hellere en altafgørende rolle. Hvad er der galt med, i øvrigt, at man tænker over det man hører og læser? Skal man være selvtænkende eller repetere det, andre har skrevet ned eller siger, som endegyldige sandheder? Ens hjerne er da en udmærket kilde for selvstændige tanker, ellers gik vi stadig rundt i kloden og var bange for at falde over kanten :woohoo:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.