Homoseksuelle og adoption/fertilitetsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2010

als-vb

Jeg kender en homoseksuel mand, han er en af min ekammerater og han har ikke 'valgt' at blive bøsse. Han var i mange år sammen med kvinder fordi det var det alle sagde han skulle, men følte sig hele tiden forkert. Efter lang tid kom han så ud og sagde han var homoseksuel og den mand er bare blomstret lige siden. Men hold op nogle problemer han har været igennem. Hans mor afskar ham og ville i meget lang tid intet have med ham at gøre, det går så bedre nu. Men han ville da ikke have valgt at blive homoseksuel hvis det var et valg, med alle de problemer og svære beslutning, fordomme, mobning osv der følger med. Så ville han da klart have foretrukket at være sammen med en kvinde, men han kan bare ikke for ham er det ligeså unaturligt at være sammen med en kvinde som det er unaturligt for dig at være sammen med en kvinde. Det er godtnok en snæversynet indgangsvinkel til homoseksuelle og det er vidst dig der skal læse mere om emnet for så havde du vidst bedre. men det er ikke det tråden handler om, men om man mener homoseksuelle skal have ret til adoption/fertilitet. Jeg mener at de er lige så gode forælre som alle vi andre, de opdrager deres børn ud fra deres værdier og om ikke deres værdier er lidt mere openminded og fordomsfrie end dine. Heller leve med et lykkeligt homoseksuelt par end leve med to ulykkelige hetroseksuelle.(og her tænker jeg ikke på deprimerede osv skal ses i sammenhængen med forestående) /børnehjem/alkoholikere/narkomaner

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2010

NikiFin-vb

Charlotte d. 17. ved du at jeg blev interesseret i mænd først da jeg var 17 og på universitet? Alle mine veninder indtil da havde en eller flere drenge de var vild med. Men jeg følte intet til ingen? I et øjeblik begyndte jeg at tro at der var noget galt med mig. Det var præcis i puberteten. Det var spændende selvfølgelig at gå ud med en dreng eller at nogen viser interesse til mig, det kunne jeg selvfølgelig godt lide. Men der var intet andet, jeg følte intet. Jeg var faktisk mere interesseret i kvinder. Ikke seksuelt men nogen som jeg godt kunne lide og sammenlignede mig selv med dem hele tiden, ville have det samme tøj og se det samme som dem ud :laugh: Men da jeg mødte den første mand som var helt anderledes end alle andre indtil da fandt jeg ud af at jeg faktisk godt kan lide mænd. :lol: Jeg behøvede bare at blive løst op for mændene.

Anmeld

28. maj 2010

kongster-vb

Men igen - dig dig dig. Det er fint at du fandt en sød mand, men andre kan have det anderledes. Jeg forstår ikke at du ikke kan se tingene fra et andet perspektiv end dit eget. Jeg er - modsat 80% af alle kvinder, hvis man skal tro statestikken - 100% straight og har aldrig nogensinde fantaseret om andre kvinder. Faktisk er jeg ikke for vild med at få knus af kvinder og jeg foretrækker mandlige læger, gynækologer, kosmetologer etc. Det er ikke fordi jeg ikke vil - jeg har fået tilbud af kvinder og tænkt at man måske ikke skulle sige nej tak før man har smagt, men jeg har bare ikke lyst overhovedet. MEN - og her kommer pointen - jeg går jo ikke udfra at alle andre har det på samme måde som mig!

Anmeld

28. maj 2010

NikiFin-vb

Charlotte d. 17. skrev: eller falde i svime over Brad Pitt sammen med veninderne? Jeg kunne aldrig lide Brad Pitt. Men ham her kan det være OK :silly: [image] http://hotnews.bg/uploads/news/2009_21/images/00010893.jpg [/image] [image] http://media.abv.bg/img.phtml?id=197595 [/image] [image] http://new.monitor.bg/img/?id=227688&sz=0&cut=yes [/image]

Anmeld

28. maj 2010

NikiFin-vb

kongster skrev:
Du må meget gerne forklare eller henvise til kilder, der forklarer hvorfor seksualitet er tillært
kilden er min hjerne. Hvis man prøver med nogen, lige meget hvilke køn og godt kan lide det så vil man prøve noget lignende igen hvis f.eks. mister man man den første eller noget kommer galt. Hvis tilfældet var at den person var fra det samme køn begynder man at tænke at næsten skal være fra det køn og kan ikke forestille sig at være med nogen fra det andet køn, fordi man tror ikke at det kan være bedre. Hvis man har prøvet med det modsatte køn vil man igen have det modsatte køn. Mange mænd og kvinder har eller har haft engang lyst til at prøve med det samme køn. Men mange af dem ville aldrig indrømme der for andre og måske selv for sig selv. De stopper tanken selv i foster og glemmer den 'unormal' lyst. Der er så mange folk at jeg endnu ville sige at det er måske alle der har haft lignende tanker mindst en gang i livet. Forskellen ar at de homoseksuelle stopper ikke tanken men lader den besætte dem. After tanken kommer gerningen. Efter gerningen identifikationen og så den homoseksuelle som postår at det er medfødt. Men det er det overhoved ikke. Det er noget han/hun har ladt at ske fordi de ikke har stoppet hvor de skulle. Og grunden til ikke at stoppe kan være fordi man tænker ikke nok, fordi man er for nysgerrig, fordi man er for naiv, fordi man er for modig, fordi man er ligeglad, fordi man e svag til at kæmpe mod sine lyster. Som jeg sagte de ligner narkomanerne. De lader noget at ske og så bliver de afhængige af det. For mig alt ser så åbenlyst at det er svært at forklare. Lige som hvis du spørger mig: Hvorfor tror du at du sidder på er en stol. Baser din position :huh:

Anmeld

28. maj 2010

kongster-vb

Okay, men så tror jeg vi stopper diskussionen her. Jeg har nok brug for lidt mere velfunderede synspunkter end 'det siger min hjerne' for at diskutere...

Anmeld

28. maj 2010

kongster-vb

Til gengæld glæder det mig meget, at diskussionen er holdt i en god tone, trods meget forskellige meninger og personlige følelser. Klap på skulderen til os alle sammen :-)

Anmeld

28. maj 2010

NikiFin-vb

als skrev:
Jeg kender en homoseksuel mand, han er en af min ekammerater og han har ikke 'valgt' at blive bøsse. Han var i mange år sammen med kvinder fordi det var det alle sagde han skulle, men følte sig hele tiden forkert. Efter lang tid kom han så ud og sagde han var homoseksuel og den mand er bare blomstret lige siden. Men hold op nogle problemer han har været igennem. Hans mor afskar ham og ville i meget lang tid intet have med ham at gøre, det går så bedre nu. Men han ville da ikke have valgt at blive homoseksuel hvis det var et valg, med alle de problemer og svære beslutning, fordomme, mobning osv der følger med. Så ville han da klart have foretrukket at være sammen med en kvinde, men han kan bare ikke for ham er det ligeså unaturligt at være sammen med en kvinde som det er unaturligt for dig at være sammen med en kvinde. Det er godtnok en snæversynet indgangsvinkel til homoseksuelle og det er vidst dig der skal læse mere om emnet for så havde du vidst bedre. men det er ikke det tråden handler om, men om man mener homoseksuelle skal have ret til adoption/fertilitet. Jeg mener at de er lige så gode forælre som alle vi andre, de opdrager deres børn ud fra deres værdier og om ikke deres værdier er lidt mere openminded og fordomsfrie end dine. Heller leve med et lykkeligt homoseksuelt par end leve med to ulykkelige hetroseksuelle.(og her tænker jeg ikke på deprimerede osv skal ses i sammenhængen med forestående) /børnehjem/alkoholikere/narkomaner
ahm, OK. Åbenbart er det dig der er fuld af fordomme. Og du tror for meget på folk. Jeg har også en (måske flere) i familien (den danske familie) som er lesbiske. En af dem har også været gift før og har en datter. Men det blev åbenbart ikke til noget så hun skiltes og fik en kvide i stedet for. Jeg har aldrig mødt hende men jeg har hørt at hun ser meget maskulin ud. Måske har hun mere testosteron end de fleste kvinder, det ved jeg ikke. Men det er bestemt ikke testosteron der gør kvinder til lesbiske f.eks. fordi kvinderne med for meget testosteron vælger til forholds partner en meget kvindelige kvinde. Hvorfor for fanden skal en normale kvinde vælge en maskulin kvinde i stedet for en mand. Min forklaring er ikke fordi hun er homoseksuel indenfor men fordi hun har ikke fundet en maskulin mand i stedet for som tilfredsstiller hendes kvindelige behov, det er måske nemmere for en kvinde at gøre det fordi hun kender kvinderne bedre. Eller er bare den kvindelige kvinde skuffet af mænd generelt. Det er et eksampel hvordan en normal kvinde bliver til en homoseksuelle. Måske den anden, den maskulin kvinde har også haft nogle dårlige erfaringer med mænd. Hendes mand vidste måske heller ikke hvordan han skulle tilfredsstille hendes behov og hun har besluttet sig at prøve med en kvide. Og alt skyldes en lejlighed i livet og tankegang og er slet ikke medfødt ;)

Anmeld

28. maj 2010

Kirle-vb

Sikke en spændende debat og med god tone - dejligt! Min mening, for jeg vil også være med ;), er at alle der ønsker børn bør have mulighed for at få børn i forhold til de muligheder der er fx. adoptio, fertilitetsbehandling. Og ja det er en ret uanset seksualitet! Faktisk mener jeg at størstedelen af befolkningen er biseksuelle grundet at vi er så sociale dyr som vi er. Chimpanser fx. som vi har 98% arvemasse tilfælles med har sex som udveksling af tjenester og de kunne have valgt frugter eller honning i stedet for. Derved bliver afvigerne de heteroseksuelle og de aseksuelle. Derfor mener jeg nu stadig at de afvigere skal have retten til børn :) I min søns vugger er der et mandligt homoseksuelt par dog med biologiske mor på sidelinien og det synes at fungere fint! :) Jeg kan ikke se problemet om hvorvidt seksualitet bør gøre en forskel.

Anmeld

28. maj 2010

NikiFin-vb

kongster skrev:
Okay, men så tror jeg vi stopper diskussionen her. Jeg har nok brug for lidt mere velfunderede synspunkter end 'det siger min hjerne' for at diskutere...
hvad f.eks. kan være mere velfunderede for dig? Statistik som kun Gud ved hvordan den har været lavet? Den slags statistiker er baserede hovedsagelig på spørgsmål og svar af mange folk. Problemet er at folk lyver når de skal tale om sådan nogle intime emner. I det mindste de fleste folk lyver som gamle sigøjner. Jeg tror ikke på sådan nogle statistiker. :angry: Min egen erfaring kan være kun min men i det mindste er sandt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.