Puhh vil nødig puste til ilden her he he, for det er en noget kompliceret diskusion synes jeg. For det første synes jeg det er utrolig dejligt at høre, at der er så mange der er glade for deres børns omsorgspersoner i inst. om det så er medhjælpere eller udd. pædagoger.
for det andet, mener jeg som så mange andre herinde at der naturligvis skal være uddannet personale i inst. og at disse har et større ansvarsområde end ikke udd. personale, fordi de/jeg trods alt har taget en udd. på 3 1/2 år (for mit vedkommende krævede det også 3 år på gym. inden) derfor synes jeg kun det er rimeligt, at der er et større ansvarsområde for de udd. plus en bedre løn (som en 'belønning' for at man/jeg rent faktisk har taget den udd. som man/jeg er blevet tudet ørene fulde med hele livet, at man skulle) - håber i kan følge mig. Jeg er ikke ude på at støde nogen overhovedet, men vil også bare gerne have lov at komme med min holdning også :-)
Det undrer mig lidt, at nogle af jer skriver at man ingen erfaring har. fordi man er 'ung' pædagog. Hvad mener i helt nøjagtig? I udd. forløbet er der alt i alt praktikperioder på 1 år og 3 mdr. og rigtig mange studerende har arbejde i inst. som vikarer ved siden af studiet. (bare nysgerrig efter at vide, om i godt ved det ;) )
Sidst men ikke mindst, ja der er mange pædagoger der ikke nødvenigvis burde være det både af yngre og ældre skole, og ligeså synes jeg også det er med dagplejemødre.
Alt i alt synes jeg dog, det er vigtigt at glæde sig over at ens barn har det godt der hvor det er og at man som forældre er tryg ved at 'sende' sit barn afsted om morgenen.
Mvh. Louise (24 årig nyudd. pædagog, uden job og mor til Freja på 1/2 år) he he :kiss:
Anmeld