Hold da op, synes godt nok det er snobberi på meget lavt plan, hvis ikke man vil lade en pædagogmedhjælper tage sig af sine børn - må som udgangspunkt gå ud fra, at de personer er ansat i en institution er kompetente til at varetage deres job :)
NÅR det så er sagt, kan der jo være stor forskel på mennesker, og på medhjælpere - der er jo både ufaglærte og faglærte medhjælpere, f.eks. PGU'er!
Min mor er 57, har arbejdet som dagplejemor i ca. 20 år, hvorefter hun tog PGU'en og har arbejdet i 5 år i en integreret institution, hvor hun er i vuggestue-delen - hun har forældresamtaler osv. på lige fod med alle andre (pædagoger + medhjælpere)...
Jeg ville til enhver tid hellere have hende til at passe mine børn, fremfor en helt grøn pædagog på 20, som hverken har erhvervs- eller livserfaring!
Jeg er 'kun' uddannet SOSU-assistent, og har selv mødt 'snobberiet' nogle steder, især på sygehuse fra sygeplejersker, synes ikke det er til at holde ud og oplever ofte, det mere handler om deres egen usikkerhed end om min kompetence! Heldigvis er jeg et sted, hvor der ikke er forskel på medarbejderne uanset 'titel', der gør vi det vi KAN uden at skelne til titlen!
Anmeld