nyt parforhold... dilemma.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

. Det lyder lidt som at han ikke har børn? 

Alenetid er også i min verden kun når børn er puttet. 

Min dreng på 3,5 år får også lov til at ligge hos os når han vil. Og det har vi da ikke tænkt skal stoppe - det skal nok komme når han bliver ældre. Og jeg synes ikke 5år er for gammelt til at komme ind og sove hos sine forældre. 

Jeg synes det er rigtig fint hun fortsat ser din ex, da hun jo ser ham som sin far og ikke kan huske andet end at han har været der - dog håber jeg hun ved at han ikke er biofar da hun ellers senere kan føle det som svigt og tillidsbrud af dig og din ex.

Din nuværende kæreste virker lidt uvidende omkring børn. Jeg havde måske tænkt det samme før jeg selv fik børn.  

Jeg synes også at 4 måneders forhold er alt for tidligt til at flytte sammen. Var jeg alene med barn tror jeg ikke engang jeg ville lade mit barn møde mors nye kæreste efter kun 4 månede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar. De har virkelig hjulpet. 

Har tænkt grundig over det og ja førhen ville jeg aldrig tøve og manden var blevet smidt på porten... Så hvorfor skulle det være anderledes nu. 

Og ja min datter kommer først og det har hun altid gjort, så ved slet ikke hvorfor jeg har tvivlet så meget på mig selv. Men det er nok hans fortjeneste...

Han er herned smidt på porten. Og har desuden opdaget, at han har hacket min com og muligvis min tlf jf. nogle ting som han har sagt og umuligt kunne vide, hvis han ikke har hacket det. Manden arbejder med IT systemer og ved alt og det.

Min eks som også er en ørn til IT kiggede min computer igennem og fandt ud af at han har downloadet et program, så han kan se AlT hvad jeg taster ind på min computer, altså som i alle tegn. DVS han har koder til alt. 

Det er virkelig skræmmende. Og jeg har angst i forvejen, så nu frygter jeg da virkelig det værste

Meld det til politiet. 

Ring til noget it hjælp og forhør dig hvordan du skal forholdr dig - du skal jo nok skifte nogle koder osv.!

Anmeld

9. marts 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

. Det lyder lidt som at han ikke har børn? 

Alenetid er også i min verden kun når børn er puttet. 

Min dreng på 3,5 år får også lov til at ligge hos os når han vil. Og det har vi da ikke tænkt skal stoppe - det skal nok komme når han bliver ældre. Og jeg synes ikke 5år er for gammelt til at komme ind og sove hos sine forældre. 

Jeg synes det er rigtig fint hun fortsat ser din ex, da hun jo ser ham som sin far og ikke kan huske andet end at han har været der - dog håber jeg hun ved at han ikke er biofar da hun ellers senere kan føle det som svigt og tillidsbrud af dig og din ex.

Din nuværende kæreste virker lidt uvidende omkring børn. Jeg havde måske tænkt det samme før jeg selv fik børn.  

Jeg synes også at 4 måneders forhold er alt for tidligt til at flytte sammen. Var jeg alene med barn tror jeg ikke engang jeg ville lade mit barn møde mors nye kæreste efter kun 4 månede

Min datter er klar over at hun har en anden far. Han er så hendes daddy da han er amerikaner, ved ikke om du kan sætte far og daddy i samme betydning. 

Men det er i hver fald ikke hemmeligt. Også det min kæreste synes der er fucked up, at hun ikke engang selv har styr på det

Anmeld

9. marts 2015

Mimic

PUHK skriver:

Jeg er også akademiker, og jeg ville have det helt fint med, at mine børn kom ind og puttede i løbet af natten en gang imellem, hvis de havde behov for det.

Min familie er også akademikere, og jeg gik også ind og puttede hos min mor til tider, indtil jeg vel var en 7 år - selvom min far dog vist ikke syntes, det var en fest. ;-) Edit: og min mor sov i øvrigt nøgen for at gøre det helt hippie og 70'er-agtigt (jf tidligere kommentar fra anden bruger)!

De af mine venner og veninder, der er akademikere, fornemmer jeg bestemt også, ville have det fint med det ligeså.

Hvis det er meget tit, er det selvfølgelig værd at kigge på, hvorfor barnet gør det. Er det utrygt på sit værelse, ved mørket, ved mareridt etc., så der eventuelt er et problem, der kan afhjælpes, men det løses næppe ved at tvinge barnet til at være utryg alene.

Jeg er nok lidt mere fintfølende og øm på det punkt, jeg har været udsat for incest og folk skal IKKE tro at der er noget forkert i det

(off topic)

til ts: meld ham til politiet og sørg for at du har beviser

godt du fik ham ud af klappen, håber da ikke han blev alt for strid

Anmeld

9. marts 2015

Anonym trådstarter

newsence skriver:

Det er ulovligt og SKAL meldes til politiet NU.. Hvis han misbruger nogle oplysninger så står du skidt hvis du ikke har meldt det... Det er chikane og flere andre love.. Så meld ham... Er så glad for han er smidt ud af dit liv, men pas på. Er ret sikker på han ikke er færdig.. Han starter med at nedgøre dig via hans uddannelse( pjat er selv akademiker men har slet ikke samme holdning) så først får han dit selvværd ned ved at næsten overbevise dig om at alt du gør er forkert og at du er en dårlig mor. Derefter sørger han for at han kan se ALT hvad du laver.. Ja ked af det især fordi du har angst... Men tror han er den slags personer der har magtbegær over andre personer... ( lad mig gætte. I starten var han super skøn og så kom kravene snigende) 

pas på dig selv og for Gud skyld meld ham og få nogen til at sikre din computer ( efter politiet har sagt god for ændringer- hvis de vil se den) få nyt telefon nr. Nye koder, nyt betalingskort ( tro mig det har han da et billede af) og at gerne hjem til nogle og bo en uge hvis I overhoved kan således at I kan få 100% orden i alle dine ting.. Der venter et stort arbejde... ring til banken for fortæl at han har ulovligt fået adgang til dine koder og bed om at få hjælp til nye koder og netbank nemide... Ja alt... Lån en anden computer eller at på bibliotek og lav koderne om til mails og Facebook og sæt Facebook på den bedste sikkerhed.. Også ny kode her til... Men brug ikke din egen computer før den er renset... Gem alt hvad du skal på en harddisk og få så renset din computer... Nu kender du jo en med it viden så der er du heldig stillet.. Husk man også kan sætte disse programmer på telefonen så denne skal også tjekkes.. Tablet PS3  mm. Alt med net adgang kan få disse programmer på sig så få dem tjekket..

men søde meld ham for Guds skyld,, det gælder både din datter og dig...  

Min X siger at det er umuligt at finde ud af. Og min "kæreste" som han jo heller ikke er mere er jo klog nok til ikke at skrive noget på SMS. 

Alt er jo pakket ind i koder...

så selv om jeg melder det, så kan det ikke bevise. Så det er jo næsten lige meget tænker jeg. 

Men det er bare skræmmende at tænke på at han måske kan se hvad jeg skriver nu... Han havde lagt en keylogger på min computer, så han kunne se alt hvad jeg tastede. Og det kan man vel også få til tlf. 

Min X siger dog at der ikke ligger noget på min tlf, men måske den er pakket ind i en app eller noget. 

Har ikke forstand på det, men er rimelig utryg lige nu

Anmeld

9. marts 2015

Anonym trådstarter

Mimic skriver:

Jeg er nok lidt mere fintfølende og øm på det punkt, jeg har været udsat for incest og folk skal IKKE tro at der er noget forkert i det

(off topic)

til ts: meld ham til politiet og sørg for at du har beviser

godt du fik ham ud af klappen, håber da ikke han blev alt for strid

Det er jeg ked af at høre

Min X siger at det ikke er til at finde beviser. Så selv om jeg melder ham, er der ingen beviser imod ham. Så det er jo lige meget 

Anmeld

10. marts 2015

Newsence

Anonym skriver:

Min X siger at det er umuligt at finde ud af. Og min "kæreste" som han jo heller ikke er mere er jo klog nok til ikke at skrive noget på SMS. 

Alt er jo pakket ind i koder...

så selv om jeg melder det, så kan det ikke bevise. Så det er jo næsten lige meget tænker jeg. 

Men det er bare skræmmende at tænke på at han måske kan se hvad jeg skriver nu... Han havde lagt en keylogger på min computer, så han kunne se alt hvad jeg tastede. Og det kan man vel også få til tlf. 

Min X siger dog at der ikke ligger noget på min tlf, men måske den er pakket ind i en app eller noget. 

Har ikke forstand på det, men er rimelig utryg lige nu

Selvom det muligvis ikke kan bevises så skal du melde ham alligevel...

grund 1: hvis han så chikanere dig senere ligger der en anmeldelse på ham i forvejen.. Dette vil give dig en bedre sag.. Og han har gjort noget ulovligt... 

grund 2: man skal aldrig undlade at melde noget fordi man ikke mener det kan bevises... Det skal du lade politiet om at afgøre... Du skal blot anmelde det og så stille din computer til rådighed... Og så skal de nok afgøre om det kan bevises.. Og hvad der evt skal/ kan gøres.. 

Hvis jeg var dig ville jeg sælge computer og mobil mm EFTER politiet har afsluttet sagen ( husk at spørge dem først) og så for de penge ville jeg købe noget brugt tilsvarende... På den måde sikre du at du bliver fri... Din eks kan sikkert rense computeren inden... 

Anmeld

10. marts 2015

et-ønske

Har ikke læst hele tråden....

jeg har selv været alene med min ældste datter, siden hun var helt lille. Jeg ville aldrig flytte sammen med en mand der havde så lidt accept af mit barn! Han fatter jo tydeligvis ikke hvad det vil sige at have børn og tænker det sikkert er derfor han ikke er sammen med de andre damer mere!

han skal da på ingen måde blande sig i om din datter kalder ex for far og har samvær med ham! Og i de vågne timer, er børn der bare!! 

Den med at hun kommer om natten, ville jeg så heller ikke acceptere - vi er en sammenbragt familie dine/min/vores. Vores bonusbørn kommer ikke i vores senge, og har aldrig gjort det. Min datter sov ved mig til hun var 3 år - hvor jeg stoppede det. Synes bare det er lidt upassende 

Anmeld

10. marts 2015

lineog4

Anonym skriver:

Så det er altså ikke forkert at et barn på 5 år kommer ind og sover om natten?

han mener at det gør børn det uselvstændige væsner og dem der mener at det er godt kun er pædagoger og lavt stående mennesker... Folk på hans akademiske niveau mener i hver fald at det er helt hen i vejret. Og ruller også øjne når de hører om det med min datter og X.

jeg føler selv at min datter er et hel normalt barn, der kræver det alle børn kræver. Og har det lidt svært med at han prøver at gøre mig forkert. 

Synes det er fint han kommer med sin holdning med i og med at han bliver ved med at pointere det, virker det for mig bare som om han gør mig forkert

Jeg er cand mag i pædagogik og filosofi med et fint 11 tal i specialet og min datter på 11 (bliver 12 i april) kom ind og sov hos mig i nat, og i går nat sov min søn på 7 år hos mig fordi han var blevet bange for kometer der kunne ramme jorden efter han havde taget en af mine bøger til mellemtrinet om solsystemet og læst den uden jeg vidste det.

Så hvis uddannelse skulle være indikator, har din kæreste helt uret. Om jeg er lavere stående ved jeg så ikke.... 

Ej hvor bliver jeg gal i skralden når jeg læser sådan en udtalelse. At et menneske der på papiret burde være oplyst og laver en så karikeret vi versus dem. Viser blot at klogskab ikke kommer af uddannelse men af livet. Jo jo han er sikkert intelligent og vidende om sit felt, men visdom og klogskab kommer ikke fra bøger alene.... 

Anmeld

10. marts 2015

lineog4

Og nu fik jeg så læst hele tråden og kan se mit tidligere indlæg er ret ligegyldigt, hvis du har endt forholdet 

Vil ikke forholde mig til hvad der er op og ned i alt det her. Men blot give et stort kram for ligegyldigt hvad er et brud aldrig sjovt især ikke når I var så langt at i var ved at flytte sammen. 

Sådan som den "ser i bakspejlet" så er det måske meget godt at vente lidt med at introducere nye kærester og flytte sammen når man har børn, netop fordi sådan noget her kan ske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.