nyt parforhold... dilemma.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2015

Dorthe1986

Jeg kan så fortælle at jeg ligesom din kæreste er akademiker på "hans høje niveau", så jeg burde jo dele hans holdning. Men sjovt nok synes jeg han lyder som en idiot. Tror slet ikke han kan forstå at for dig vil det altid være din datter der er nummer 1. 

Du skal virkelig overveje det. Personligt ville jeg gå! Helt ærligt min søn er delebarn min kommende mands børn er delebørn og jeg kunne da aldrig drømme mig i at blande mig i hvordan de gør tingene. Med mindre han gjorde noget der virkelig var uhensigtsmæssigt. Men ellers never!

Du skal stå fast overfor ham og sige sådan her er det Færdig. Kan du ikke acceptere det så smut!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2015

aarhusmor

Jeg er noget rystet over at han fremhæver ham selv som akademiker og dermed skulle være klogere end du og dem som arbejder med børn.
Ydermere er jeg i besiddelse af masser af litteratur, skrevet af akademikere der netop benævner vigtigheden i en tryg tilknytning til barnets omsorgspersoner.

Jeg undrer mig over hvad han har så gode dyder, at disse overblænder den meget, i min verden, kedelige facon han fremlægger.

Anmeld

9. marts 2015

MEAK

Din kæreste lyder så til at være en stor opmærksomhedskrævende baby på 40 år, der som bonus har behov for selvhævdelse ved at nedgøre pædagoger og andre ikke-akademikere... Har han mon tænkt forskerne i pædagogik ind i ligningen eller er det belejligt røget på et sidespor, når han kloger sig på din bekostning sammen med de fine akademiske venner?

Ærligt talt lidt af en grinagtig type, som ddesværre er tæt på at få skovlen under dig. Han kan umuligt være en 'keeper'! Hvis det nu var din veninde, der spurgte dig til råds om denne sag - ville du så ikke råde hende til at tage skeen i egen hånd og sætte foden ned her?

Fantastisk at din eks holder fast i din datter, det er så værdifuldt for hende, så det håber jeg virkelig ikke, du/I sætter over styr.

Anmeld

9. marts 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Så det er altså ikke forkert at et barn på 5 år kommer ind og sover om natten?

han mener at det gør børn det uselvstændige væsner og dem der mener at det er godt kun er pædagoger og lavt stående mennesker... Folk på hans akademiske niveau mener i hver fald at det er helt hen i vejret. Og ruller også øjne når de hører om det med min datter og X.

jeg føler selv at min datter er et hel normalt barn, der kræver det alle børn kræver. Og har det lidt svært med at han prøver at gøre mig forkert. 

Synes det er fint han kommer med sin holdning med i og med at han bliver ved med at pointere det, virker det for mig bare som om han gør mig forkert

Jeg er også akademiker, og jeg ville have det helt fint med, at mine børn kom ind og puttede i løbet af natten en gang imellem, hvis de havde behov for det.

Min familie er også akademikere, og jeg gik også ind og puttede hos min mor til tider, indtil jeg vel var en 7 år - selvom min far dog vist ikke syntes, det var en fest. ;-) Edit: og min mor sov i øvrigt nøgen for at gøre det helt hippie og 70'er-agtigt (jf tidligere kommentar fra anden bruger)!

De af mine venner og veninder, der er akademikere, fornemmer jeg bestemt også, ville have det fint med det ligeså.

Hvis det er meget tit, er det selvfølgelig værd at kigge på, hvorfor barnet gør det. Er det utrygt på sit værelse, ved mørket, ved mareridt etc., så der eventuelt er et problem, der kan afhjælpes, men det løses næppe ved at tvinge barnet til at være utryg alene.

Anmeld

9. marts 2015

modesty

PUHK skriver:

Jeg er også akademiker, og jeg ville have det helt fint med, at mine børn kom ind og puttede i løbet af natten en gang imellem, hvis de havde behov for det.

Min familie er også akademikere, og jeg gik også ind og puttede hos min mor til tider, indtil jeg vel var en 7 år - selvom min far dog vist ikke syntes, det var en fest. ;-) Edit: og min mor sov i øvrigt nøgen for at gøre det helt hippie og 70'er-agtigt (jf tidligere kommentar fra anden bruger)!

De af mine venner og veninder, der er akademikere, fornemmer jeg bestemt også, ville have det fint med det ligeså.

Hvis det er meget tit, er det selvfølgelig værd at kigge på, hvorfor barnet gør det. Er det utrygt på sit værelse, ved mørket, ved mareridt etc., så der eventuelt er et problem, der kan afhjælpes, men det løses næppe ved at tvinge barnet til at være utryg alene.

Godt at du lige kom med den nøgen-kommentar - selvfølgelig skal man da kunne være nøgen sammen med sine børn.

Nå, det var lidt off topic. 

Anmeld

9. marts 2015

Leneur

Anonym skriver:

Så det er altså ikke forkert at et barn på 5 år kommer ind og sover om natten?

han mener at det gør børn det uselvstændige væsner og dem der mener at det er godt kun er pædagoger og lavt stående mennesker... Folk på hans akademiske niveau mener i hver fald at det er helt hen i vejret. Og ruller også øjne når de hører om det med min datter og X.

jeg føler selv at min datter er et hel normalt barn, der kræver det alle børn kræver. Og har det lidt svært med at han prøver at gøre mig forkert. 

Synes det er fint han kommer med sin holdning med i og med at han bliver ved med at pointere det, virker det for mig bare som om han gør mig forkert

Det er ikke forkert at din datter kommer ind og putter hos dig om natten, for det handler om tryghed. Jeg er så alene med min datter på 5 år og hun skal altid starte med at sove i hendes egen seng med mindre hun er syg. Hun kan have haft et mareridt, eller hun har bare trængt til et mor kram, det skal hun ikke tilbage i hendes egen seng for. Hun skal have den tro og tillid til at hun altid kan komme til mig ligemeget hvad det drejer sig om og det lærer hun da blandt andet ved at komme ind til mig.

hvad angår din x, som er "far" til din datter, hvor er det dog dejligt at han elsker hende så meget at han stadig vil være hendes far, selvom i ikke længere er sammen og det kunne mange biofædre da lære noget af. Hvis din nuværende kæreste ikke kan acceptere det, så siger det da mere om ham end det gør om dig, din datter og din x, så synes da at næste gang han nævner noget, så bed ham om at zip it, for det er altså bare sådan det er. 

Anmeld

9. marts 2015

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar. De har virkelig hjulpet. 

Har tænkt grundig over det og ja førhen ville jeg aldrig tøve og manden var blevet smidt på porten... Så hvorfor skulle det være anderledes nu. 

Og ja min datter kommer først og det har hun altid gjort, så ved slet ikke hvorfor jeg har tvivlet så meget på mig selv. Men det er nok hans fortjeneste...

Han er herned smidt på porten. Og har desuden opdaget, at han har hacket min com og muligvis min tlf jf. nogle ting som han har sagt og umuligt kunne vide, hvis han ikke har hacket det. Manden arbejder med IT systemer og ved alt og det.

Min eks som også er en ørn til IT kiggede min computer igennem og fandt ud af at han har downloadet et program, så han kan se AlT hvad jeg taster ind på min computer, altså som i alle tegn. DVS han har koder til alt. 

Det er virkelig skræmmende. Og jeg har angst i forvejen, så nu frygter jeg da virkelig det værste

Anmeld

9. marts 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Har tænkt grundig over det og ja førhen ville jeg aldrig tøve og manden var blevet smidt på porten... Så hvorfor skulle det være anderledes nu. 

Og ja min datter kommer først og det har hun altid gjort, så ved slet ikke hvorfor jeg har tvivlet så meget på mig selv. Men det er nok hans fortjeneste...

Han er herned smidt på porten. Og har desuden opdaget, at han har hacket min com og muligvis min tlf jf. nogle ting som han har sagt og umuligt kunne vide, hvis han ikke har hacket det. Manden arbejder med IT systemer og ved alt og det.

Min eks som også er en ørn til IT kiggede min computer igennem og fandt ud af at han har downloadet et program, så han kan se AlT hvad jeg taster ind på min computer, altså som i alle tegn. DVS han har koder til alt. 

Det er virkelig skræmmende. Og jeg har angst i forvejen, så nu frygter jeg da virkelig det værste

Wow. Godt du fik smidt ham for porten!!

Anmeld

9. marts 2015

Newsence

Anonym skriver:

Det er ulovligt og SKAL meldes til politiet NU.. Hvis han misbruger nogle oplysninger så står du skidt hvis du ikke har meldt det... Det er chikane og flere andre love.. Så meld ham... Er så glad for han er smidt ud af dit liv, men pas på. Er ret sikker på han ikke er færdig.. Han starter med at nedgøre dig via hans uddannelse( pjat er selv akademiker men har slet ikke samme holdning) så først får han dit selvværd ned ved at næsten overbevise dig om at alt du gør er forkert og at du er en dårlig mor. Derefter sørger han for at han kan se ALT hvad du laver.. Ja ked af det især fordi du har angst... Men tror han er den slags personer der har magtbegær over andre personer... ( lad mig gætte. I starten var han super skøn og så kom kravene snigende) 

pas på dig selv og for Gud skyld meld ham og få nogen til at sikre din computer ( efter politiet har sagt god for ændringer- hvis de vil se den) få nyt telefon nr. Nye koder, nyt betalingskort ( tro mig det har han da et billede af) og at gerne hjem til nogle og bo en uge hvis I overhoved kan således at I kan få 100% orden i alle dine ting.. Der venter et stort arbejde... ring til banken for fortæl at han har ulovligt fået adgang til dine koder og bed om at få hjælp til nye koder og netbank nemide... Ja alt... Lån en anden computer eller at på bibliotek og lav koderne om til mails og Facebook og sæt Facebook på den bedste sikkerhed.. Også ny kode her til... Men brug ikke din egen computer før den er renset... Gem alt hvad du skal på en harddisk og få så renset din computer... Nu kender du jo en med it viden så der er du heldig stillet.. Husk man også kan sætte disse programmer på telefonen så denne skal også tjekkes.. Tablet PS3  mm. Alt med net adgang kan få disse programmer på sig så få dem tjekket..

men søde meld ham for Guds skyld,, det gælder både din datter og dig...  

Anmeld

9. marts 2015

aarhusmor

Anonym skriver:

hold da op - hvor er det ubehageligt for dig. Selvom vi ikke ved alt herinde og kun kan dømme situationen ud fra hvad du beskriver - så må jeg indrømme at jeg føler du har gjort det rette.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.