At lyve for at komme i fertilitetsbehandling.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2015

frkanonym

Spunken84 skriver:

Ja, nu er det så jeg gerne vil høre jeres mening om dette. Jeg oplever i stigende grad at folk lyver om hvor længe de har forsøgt at blive gravide, så de hurtigere kan blive henvist til fertilitetsbehandling. Som ufrivilligt barnløs der har forsøgt at blive gravid i 3 1/2 år, kan det godt irritere mig at folk gør sådan da dette øger ventetiden til at komme i behandling og trækker på de ressourcer der er tilgængelige. Jeg siger naturligvis ikke at nogle er mere berettiget til behandling end andre, men jeg ville ønske at folk nogle gange væbnede sig med lidt mere tålmodighed og gav det et reelt forsøg inden de kontakter lægen og lyver for at blive henvist. Jeg håber ikke jeg træder nogle over tæerne- det er bestemt ikke meningen- måske har jeg blot en rigtig dårlig dag....!

Er der andre i behandlingssystemet der har haft den samme oplevelse??

Nu har jeg selv pco, og kan bare kontakte min gynækolog, hvis jeg ønsker behandling. Dog har min kæreste og jeg snakket om, vi vil minimum prøve et år selv! Jeg er 20, han er 26.

det er så øv, når folk snyder og øver ventetiden For andre. Ville ik kunne se mig selv i øjnene, hvis jeg kontaktede min gynækolog nu. Vi har prøvet i 4 måneder. Fik konstateret pco i november sidste år. Og VIL da give det et forsøg selv først

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2015

Mynthe_Mus

Ærgerligt kan godt forstår, du er vred. 

Var også mening vi skulle i fertilitet behandling efter, at ha prøvet et år, vi var heldige vupti efter en måned var jeg gravid. 

Synes også det er fantastisk hvad folk får sig til. At lyve, tænker kun på sig selv øv- 

Anmeld

21. februar 2015

MarianneRubi

Spunken84 skriver:

Hov....jeg sov vist allerede da du skrev:-) Håber det gik godt i dag

Desværre ikk 

blev ringet op at de aflyste 

havde 4 befrugtede æg ud af 5 men cellerne ville ikk dele sig som de skulle 

Anmeld

21. februar 2015

Frk-Lotusblomst

Jeg synes, at det er direkte usmageligt!! 

Anmeld

21. februar 2015

Kærlighediminmave

Synes også det er noget svineri. Gik dog selv til lægen efter 6 måneder fordi der ikke var sket noget og mine cyklus lå mellem 40 og 60 dage. Og kunne bare mærke at der var noget galt, Nu er der gået 10 måneder og på mandag bliver jeg henvist til fertilitets behandling men før vi kommer til noget behandling kan der snildt været gået et år. Vi forsøger selvfølgelig selv i mellemtiden man har lov til at håbe at det lykkedes inden vi kommer så langt

Anmeld

24. februar 2015

Aygo

Spunken84 skriver:

Ja, nu er det så jeg gerne vil høre jeres mening om dette. Jeg oplever i stigende grad at folk lyver om hvor længe de har forsøgt at blive gravide, så de hurtigere kan blive henvist til fertilitetsbehandling. Som ufrivilligt barnløs der har forsøgt at blive gravid i 3 1/2 år, kan det godt irritere mig at folk gør sådan da dette øger ventetiden til at komme i behandling og trækker på de ressourcer der er tilgængelige. Jeg siger naturligvis ikke at nogle er mere berettiget til behandling end andre, men jeg ville ønske at folk nogle gange væbnede sig med lidt mere tålmodighed og gav det et reelt forsøg inden de kontakter lægen og lyver for at blive henvist. Jeg håber ikke jeg træder nogle over tæerne- det er bestemt ikke meningen- måske har jeg blot en rigtig dårlig dag....!

Synes det virker mere dumt end egoistisk at lyve sig til behandling! Det jo helt vildt usundt for kroppen at tage hormoner som man skal i den slags behandlinger og så det også vildt ubehageligt psykisk opslidende og tidskrævende. Så hvis man vil snyde sig til det er man da ikke det hurtigste dyr i skoven. Hvis man har mistanke om der er noget galt med fertiliteten kan man blive undersøgt af gynækologen og få taget blodprøve og sædtest uanset hvor kort tid man har forsøgt. Så hvorfor lyve om det???

Anmeld

24. februar 2015

miss-cl

Forstår slet ikke nogen kan gøre det!

Lyve sig til behandling, som vi andre har kæmpet længe for. Vi måtte pænt vente 2 år sagde vores lige da vi kom efter 1 år.

Så tog det vel et 1/2 år Før vi fik styr på mine vacciner og test og vi blev indkaldt. Og efter alt i alt 4 år blev vi utroligt nok gravide på naturligvis!

Tænke om nogen vil lyve sig til at få sprøjtet en masse hormoner i deres krop, uden at have real behov for det, er jo vanvittigt!

Ufrivillig barnløse har virkelig ikke ønsket at Være i denne situation.. Kender flere der er blevet aflyst pga der ikke var plads. Disse kvinder/par har kæmpet for denne drøm i flere år og venter hver måned på at stå med de 2 flotte streger. Også må de bare vente en måned mere med sorg og smerte, fordi nogen mener de har prøvet længe ved at have prøvet 1/2 år!

Undskyld måtte lige ud med det!!

Bliver virkelig sur og skuffet at folk sådan vil snyde med det. I sidste ende rammer det dem som er i behandling for ufrivillig barnløshed.. 

Anmeld

24. februar 2015

Oliviars

Spunken84 skriver:

Hvis folk reelt ikke et problem kan jeg ikke se at man frivillig vil igennem alt det der hører med til at være i behandling. Fylde sig med hormoner osv. Kan dog godt forstå at man er bange for at det ikke kan ske normalt specielt hvis man er lidt oppe i alderen. Men jeg er da helt enig i at hvis det bare er utålmodighed er det for dårligt. jeg har selv været i behandling i 3 år og der har til tider været lang ventetid. 

Ønsker dig alt held og lykke med jeres projekt baby og krydser fingre. Skriv hvis du har lyst eller bare har brug for at komme af med noget til en der kender alle de følelser der følger med. 

Anmeld

24. februar 2015

Tessa

Spunken84 skriver:

Du er helt gal på den. Jeg hørte i radioen at man kunne blive testet uden grund og derfor ringede jeg til fertilitetsklinikken (efter jeg spurgte min læge) og vi fik en test. 

Jeg sagde åbent at vi ikke havde prøvet seriøst. Jeg havde ikke taget piller i nogle mrd... Det viste sig mod vores forventning at vi slet ikke ville kunne blive gravide på normal vis. Vi fik plads i køen og fik ved hjælp af mikroinsemination en dejlig datter. 

Jeg er ked af at at nogle af jer prøver så længe inden i får hjælp men det betyder ikke alle skal?? Hvorfor. Og køen bliver ikke længere. Der vil altid være ventetid og kommer der mangle flere på klinikkerne vil de blot vokse. Udbud/efterspørgsel. 

Jeg tror også at hvis flere blev testet uden grund/frustrationer så ville det lykkedes for flere både dem som har brug for behandling og ikke. Blot fordi de ikke er frustreret og desperate for at nu skal det lykkedes. 

Anmeld

24. februar 2015

Stjerneskud84

Hvordan kan man, tænker jeg... Kender ikke til fertilitets systemet... Synes bestemt ikke det er i orden at lyve sig til en behandling...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.