At lyve for at komme i fertilitetsbehandling.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.640 visninger
66 svar
87 synes godt om
19. februar 2015

Spunken84

Ja, nu er det så jeg gerne vil høre jeres mening om dette. Jeg oplever i stigende grad at folk lyver om hvor længe de har forsøgt at blive gravide, så de hurtigere kan blive henvist til fertilitetsbehandling. Som ufrivilligt barnløs der har forsøgt at blive gravid i 3 1/2 år, kan det godt irritere mig at folk gør sådan da dette øger ventetiden til at komme i behandling og trækker på de ressourcer der er tilgængelige. Jeg siger naturligvis ikke at nogle er mere berettiget til behandling end andre, men jeg ville ønske at folk nogle gange væbnede sig med lidt mere tålmodighed og gav det et reelt forsøg inden de kontakter lægen og lyver for at blive henvist. Jeg håber ikke jeg træder nogle over tæerne- det er bestemt ikke meningen- måske har jeg blot en rigtig dårlig dag....!

Er der andre i behandlingssystemet der har haft den samme oplevelse??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2015

migxher

Nu er jeg ikke I behandlingenssystemet men bøj hvor bliver jeg da harm, at folk kan få sig selv til at snyde på den måde. Bevares vi vil jo alle gerne Være gravide, men hvad er der pludselig i vejen med at give det et ordentligt forsøg selv? Og så lade behandlingen gå til dem der virkelig har brug for det. Men generelt bliver jeg virkelig harm over snyd, som med su, kh osv. Når andre suger ud af systemet og tager for dem der virkelig har behov. 

Anmeld

19. februar 2015

Spunken84

Præcis. Det er ikke fordi jeg ikke har forståelse for at man gerne vil være gravid hurtigt- når først beslutningen er taget kan det kun gå for langsomt, men vi kom fx først i behandling efter 1 1/2- 2 år og det var da først efter der var gået 1 år at jeg begyndte at synes det var underligt der intet skete...

Anmeld

19. februar 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Virkelig grimt at gøre!

men jeg undrer mig over hvor du ved fra at folk snyder med det? Det er vel ikke noget man sådan går og råber højt om tænker jeg 

Anmeld

19. februar 2015

Spunken84

Mor11 skriver:

Virkelig grimt at gøre!

men jeg undrer mig over hvor du ved fra at folk snyder med det? Det er vel ikke noget man sådan går og råber højt om tænker jeg 

Der har været noget om det i medierne for noget tid siden (efterhånden et godt stykke tid siden) og så har jeg selv oplevet at folk har fortalt mig om det hvis jeg åbent har fortalt jeg er i behandling. Så oplevede jeg det igen her i weekenden hvor min veninde fortalte om en af hendes andre veninder der havde gjort det efter at have forsøgt i 1/2 år og siden har jeg gået og grublet sådan over det.... for jeg kan sgu godt forstå man synes 1/2 år er lang tid- det kan jeg virkelig godt! Og jeg ønsker ikke for nogen at de skal vente så længe på deres guldklumper, men iha hvor det stikker lidt i mig at høre

Anmeld

19. februar 2015

Spunken84

Mor11 skriver:

Virkelig grimt at gøre!

http://m.b.dk/?redirect=www.b.dk/nationalt/kvinder-lyver-for-at-faa-fertilitetsbehandling&

Anmeld

19. februar 2015

sne190810

Det har jeg også hørt rygter om, fra forskellige forholdvis unge veninder. 

Har sågar hørt en snakke om at hun gerne ville i behandling, for så var der større chance for at hun fik tvillinger. 

Jeg syntes det er grotesk. 

Anmeld

19. februar 2015

esioul

Spunken84 skriver:

Ja, nu er det så jeg gerne vil høre jeres mening om dette. Jeg oplever i stigende grad at folk lyver om hvor længe de har forsøgt at blive gravide, så de hurtigere kan blive henvist til fertilitetsbehandling. Som ufrivilligt barnløs der har forsøgt at blive gravid i 3 1/2 år, kan det godt irritere mig at folk gør sådan da dette øger ventetiden til at komme i behandling og trækker på de ressourcer der er tilgængelige. Jeg siger naturligvis ikke at nogle er mere berettiget til behandling end andre, men jeg ville ønske at folk nogle gange væbnede sig med lidt mere tålmodighed og gav det et reelt forsøg inden de kontakter lægen og lyver for at blive henvist. Jeg håber ikke jeg træder nogle over tæerne- det er bestemt ikke meningen- måske har jeg blot en rigtig dårlig dag....!

Tænk at lyve sig til noget, som vi i behandling vil undgå. 

BAG I KØEN MED DEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Anmeld

19. februar 2015

Kløver

Spunken84 skriver:

Heg synes ikke det er i orden, på samme måde som at bogle under en graviditet lyver for at blive set hurtigere, få en scanning osv 

Anmeld

19. februar 2015

Spunken84

Ja det er altså langt ude. Især når man tænker på de risici der er forbundet med tvillinge-fødsler...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.