At lyve for at komme i fertilitetsbehandling.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2015

modesty

nielsen80 skriver:

Tror faktisk ikke der findes nogen undersøgelse, som viser dårlig ægkvalitet - FSH viser noget om hvor mange år, man har tilbage, hvilket ikke altid er lig kvalitet. Så er til dels enig i dit eksempel. Sådan rent økonomisk ved jeg dog ikke rigtig - inden man overhovdet når til IUI, skal man typisk igennem en del forsøg med hormonstimulation med hjemmerul(vi nåede 6), også IUI som man jo typisk får 3 gange inden man endelig henvises til IVF. Det er alligevel en del resurser at bruge. Men lige dårlig ægkvalitet er sku svær, for hvis man ikke ved det, og ikke kan undersøge for det, hvad skal man så gøre? Håber videnskaben finder en måde at teste det på snart.

Men jeg tænkte faktisk mere på undersøgelser, som kunne vise evt vitamin mangel, betændelses tilstande i kroppen, høje konc af tungmetaller m.m. Altså realative simple undersøgelser, som vil give et bedre helheds billede, fremfor de 2 blodprøver og HSU man i dag får. Synes bare den udredning man får er meget overfladisk, og er ret overbevist om, man ville opnå bedre resultater, hvis man blev bedre til at danne et helheds billede.

Nej, den eneste måde at undersøge for dårlig ægkvalitet er at lave et IVF forsøg - og det er jo ret bekosteligt.

Det er dog ikke mit indtryk at de fleste skal igennem hjemmerul med hormoner. Mange går direkte til IUI. 

Det handler vel om at der ikke er videnskabeligt bevis på at de tilstande du nævner har indflydelse på fertiliteten. 

Jeg synes det er super at Riget er begyndt at tilbyde gratis udredning til folk over 30 år - jeg håber at det bliver ved.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2015

Spunken84

modesty skriver:

Men hvis det viser sig at der er noget galt, er det da fint at de bliver sendt videre i behandling? Det ville de jo også blive hvis de kom med papirer fra privat udredning der viste at noget var galt.

Men derfor er det i min verden stadig ikke ok. Altså nu har vi forsøgt i 3 1/2 år- og vi er med garanti langt fra det eneste par der ikke har fået en diagnose om man vil, som har forsøgt så længe (mange endnu længere). Jeg kan jo naturligvis ikke lade være med at tænke at fordi der ikke er konstateret noget "kendt" er det så ensbetydende med at vi skal bagerst i køen og at de der lyver skal have ret til at komme foran? Følelserne er jo de samme hos os som hos alle mulige andre... Derudover har jeg læst at man formoder at antallet af kvinder med endometriose er meget større end det antal der er konstateret og at man regner med en stor del af dem gemmer sig i gruppen uforklarligt barnløse. Så kan jeg ikke forstå man ikke tager den skridtet videre og tilbyder kikkertundersøgelser til denne gruppe... Diskussionen er svær, for vi kæmper alle hver vores kamp og den er ben hård! Det er også derfor jeg som udgangspunkt går ind for at man følger de retningslinjer der ligger for at det bliver så lige som muligt for alle. Hvad angår diskussionen om hvad der kan og ikke kan betales af skattekroner kan jeg jo vende den om og sige hvorfor skal jeg betale for behandling af alle mulige andres lidelser/sygdomme etc. når det ikke vedrører mig? Det vil jeg selvfølgelig gerne, så længe der er også er råd til at jeg kan få den udredning og behandling der er brug for i forhold til det jeg end måtte fejle...Jeg ville såmænd også gladeligt betale til andres behandling selvom jeg ikke selv havde brug for behandling af nogen art, for jeg tror at ingen ved deres sansers fulde fem ønsker at fejle noget! Men at være "diagnoseløs" er jo ikke ensbetydende med at der ikke er noget galt. Og det tror jeg altså mange glemmer....

Anmeld

1. marts 2015

modesty

Men derfor er det i min verden stadig ikke ok. Altså nu har vi forsøgt i 3 1/2 år- og vi er med garanti langt fra det eneste par der ikke har fået en diagnose om man vil, som har forsøgt så længe (mange endnu længere). Jeg kan jo naturligvis ikke lade være med at tænke at fordi der ikke er konstateret noget "kendt" er det så ensbetydende med at vi skal bagerst i køen og at de der lyver skal have ret til at komme foran? Følelserne er jo de samme hos os som hos alle mulige andre... Derudover har jeg læst at man formoder at antallet af kvinder med endometriose er meget større end det antal der er konstateret og at man regner med en stor del af dem gemmer sig i gruppen uforklarligt barnløse. Så kan jeg ikke forstå man ikke tager den skridtet videre og tilbyder kikkertundersøgelser til denne gruppe... Diskussionen er svær, for vi kæmper alle hver vores kamp og den er ben hård! Det er også derfor jeg som udgangspunkt går ind for at man følger de retningslinjer der ligger for at det bliver så lige som muligt for alle. Hvad angår diskussionen om hvad der kan og ikke kan betales af skattekroner kan jeg jo vende den om og sige hvorfor skal jeg betale for behandling af alle mulige andres lidelser/sygdomme etc. når det ikke vedrører mig? Det vil jeg selvfølgelig gerne, så længe der er også er råd til at jeg kan få den udredning og behandling der er brug for i forhold til det jeg end måtte fejle...Jeg ville såmænd også gladeligt betale til andres behandling selvom jeg ikke selv havde brug for behandling af nogen art, for jeg tror at ingen ved deres sansers fulde fem ønsker at fejle noget! Men at være "diagnoseløs" er jo ikke ensbetydende med at der ikke er noget galt. Og det tror jeg altså mange glemmer....

Jeg er helt enig i at det ikke er okay at springe over i køen. 

Om mange glemmer at det at være diagnoseløs ikke er ensbetydende med at der ikke er noget galt, skal jeg ikke kunne sige. Men jeg er helt sikker på at dem dem hvor det betyder noget for jeres behandling = sundhedspersonalet, ikke glemmer det.

Jeg håber at det lykkes for jer snart (vi var selv gennem 4 IVF forsøg før den var der).

Anmeld

1. marts 2015

MarianneRubi

Spunken84 skriver:

Undskyld mit sene svar- har haft meget om ørerne! Øv hvor er jeg ked af at høre det ikke gik som det skulle:-( 

stort kram til dig

Det helt i orden 

vi har jo alle vores at se til

men ja det var rigtig træls hvertfald 

og tak

siden den dag er alt bare gået ned af bakke .. Så fik jeg forstoppelse den kom jeg af med i tirsdags aå begyndte en ny tandbyld/pine der hvor min visdomstand kommer og i dag migræne 

så ja når jeg er nede så ka det jo lige så godt forsætte hehe 

Anmeld

2. marts 2015

Spunken84

modesty skriver:

Jeg er helt enig i at det ikke er okay at springe over i køen. 

Om mange glemmer at det at være diagnoseløs ikke er ensbetydende med at der ikke er noget galt, skal jeg ikke kunne sige. Men jeg er helt sikker på at dem dem hvor det betyder noget for jeres behandling = sundhedspersonalet, ikke glemmer det.

Jeg håber at det lykkes for jer snart (vi var selv gennem 4 IVF forsøg før den var der).

Tak- det betyder meget Vi skal snart igang med en ny runde IVF da der ikke var gevinst med de tre første æg fra det første forsøg. Må håbe det går ligesom ved jer! 

Anmeld

2. marts 2015

Spunken84

MarianneRubi skriver:

Det helt i orden 

vi har jo alle vores at se til

men ja det var rigtig træls hvertfald 

og tak

siden den dag er alt bare gået ned af bakke .. Så fik jeg forstoppelse den kom jeg af med i tirsdags aå begyndte en ny tandbyld/pine der hvor min visdomstand kommer og i dag migræne 

så ja når jeg er nede så ka det jo lige så godt forsætte hehe 

Æv altså

"Synes ikke så godt om"! Altså så må det da snart gå op ad bakke når nu bunden snart synes at være nået! Jeg håber det bedste for jer!

Anmeld

2. marts 2015

MarianneRubi

Spunken84 skriver:

Æv altså

"Synes ikke så godt om"! Altså så må det da snart gå op ad bakke når nu bunden snart synes at være nået! Jeg håber det bedste for jer!

Lad os håbe det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.