At lyve for at komme i fertilitetsbehandling.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2015

Spunken84

Årgangs Mor skriver:

Heg synes ikke det er i orden, på samme måde som at bogle under en graviditet lyver for at blive set hurtigere, få en scanning osv 

Nej! Er der nogle der gør det? Utroligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2015

ErDuHerIkkeSnart

Tja, min holdning er som de flestes - det er både forkert og en anelse usympatisk at "lyve". 

Dertil vil jeg lige tilføje, at man da for alvor gør sig selv en bjørnetjeneste, hvis man higer efter at komme hurtigere i behandling en der er medicinsk belæg for. 

Hvorfor begynde at "sygeliggøre" noget så naturligt som at lave børn (også selvom det tager et år for nogle) og bede om behandling, hvis ikke der er gode sundhedsfaglige årsager? Fylde kroppen med hormoner, gennemgå alverdens fysiske undersøgelser? 

De af os som står midt i det, kan nok for de flestes vedkommende skrive under på, at det ikke er noget vi ønsker selv for vores værste fjender. 

Anmeld

19. februar 2015

Spunken84

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Tja, min holdning er som de flestes - det er både forkert og en anelse usympatisk at "lyve". 

Dertil vil jeg lige tilføje, at man da for alvor gør sig selv en bjørnetjeneste, hvis man higer efter at komme hurtigere i behandling en der er medicinsk belæg for. 

Hvorfor begynde at "sygeliggøre" noget så naturligt som at lave børn (også selvom det tager et år for nogle) og bede om behandling, hvis ikke der er gode sundhedsfaglige årsager? Fylde kroppen med hormoner, gennemgå alverdens fysiske undersøgelser? 

De af os som står midt i det, kan nok for de flestes vedkommende skrive under på, at det ikke er noget vi ønsker selv for vores værste fjender. 

Ja for søren- du har helt ret! Godt blogindlæg du har lavet i dag forresten.....har lige læst det;-) 

Men nej- det er sikkert mange der helker ikke er klar over at behandlingen ikke er helt ufarlig. IUI er selvfølgelig forholdsvist smertefrit, men synes jeg hørte i nyhederne for nylig at hormonbehandlingen vist ikke er helt så ufarlig som først antaget? 

Nå, anyway.....det lader til jeg ikke er den eneste der synes det er problematisk...og det var faktisk rart lige at få bekræftet!

Anmeld

19. februar 2015

Loan

Kommer aldrig til at have forståelse for det behov om at lyve for at komme i behandling hurtigt.

Vi ventede pænt 19 måneder før vi fik held til en graviditet og det var da kun til sidst jeg for alvor begyndte at spekulere og overveje, min mor havde endda opgivet før jeg selv gjorde.

Anden graviditet tog 20 måneder og endte i SA, og det var da frygteligt at vente men vidste vi havde jo et barn så det skulle da nok lykkedes på et tidspunkt, det værste var næsten frygten for om en ny ville tage 21 måneder men lillebror blev til kun 2 måneder efter SA'en. Så det kan altså godt lade sig gøre med tålmodighed.

Anmeld

19. februar 2015

Spunken84

Hold da op ja- det var også længe. Og tragisk med jeres SA! Men FANTASTISK at høre der var lys for enden af tunnelen! Tillykke med de længe ventede guldklumper

Anmeld

19. februar 2015

MarianneRubi

Vi har selv kæmpet i 6 år 

Og er nu i gang med allerførste forsøg 

har godt set det der i medierne 

Og heldigvis har jeg ikk hørt nogle udtale sig om de har snydt deres vej ind i behandlingsverden

for så havde de nok fået baghjul verbalt! 

Det er virkelig ikk okay at nogle ka få sig til det  det er faktisk også frusterende 

Anmeld

19. februar 2015

Spunken84

MarianneRubi skriver:

Og heldigvis har jeg ikk hørt nogle udtale sig om de har snydt deres vej ind i behandlingsverden

Det er virkelig ikk okay at nogle ka få sig til det  det er faktisk også frusterende 

Enig. Det er nemlig dybt frustrerende.! Det er sørme også længe i har ventet! Pyha- al mulig held og lykke til jer

Anmeld

19. februar 2015

Spunken84

MarianneRubi skriver:

Ville også ønske jeg havde haft modet til at fortælle dem hvad jeg helt ærligt mente om det, men jeg har ikke turde sige det face 2 face. Er bare nået dertil nu hvor sorgen og frustrationerne over egen situation er blevet så ubærlige at jeg er på randen til at eksplodere i en paddehattesky når jeg hører om det....og af selv samme grund har jeg svært ved at slippe tanken fra weekenden

Anmeld

19. februar 2015

Stumpen

Spunken84 skriver:

Der har været noget om det i medierne for noget tid siden (efterhånden et godt stykke tid siden) og så har jeg selv oplevet at folk har fortalt mig om det hvis jeg åbent har fortalt jeg er i behandling. Så oplevede jeg det igen her i weekenden hvor min veninde fortalte om en af hendes andre veninder der havde gjort det efter at have forsøgt i 1/2 år og siden har jeg gået og grublet sådan over det.... for jeg kan sgu godt forstå man synes 1/2 år er lang tid- det kan jeg virkelig godt! Og jeg ønsker ikke for nogen at de skal vente så længe på deres guldklumper, men iha hvor det stikker lidt i mig at høre

I min verden er et halvt år ikke lang tid.. Jeg blev hurtig gravid, synes jeg selv, efter 3 og 4 mdr, så nej et halvt år er ikke længe... Der er folk som fair prøver og prøver og prøver og når de så skal i behandling skal de ikke bag i køen pga nogle som bare springer over hvor gæret er lavest!

Anmeld

19. februar 2015

Kløver

Spunken84 skriver:

Nej! Er der nogle der gør det? Utroligt

Ja desværre, lyver om feks cyklus, blødninger, symptomer osv eller overdriver. Det gør at ringer man over reel bliver man ikke taget alvorligt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.