At lyve for at komme i fertilitetsbehandling.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2015

Loan

Spunken84 skriver:

Hold da op ja- det var også længe. Og tragisk med jeres SA! Men FANTASTISK at høre der var lys for enden af tunnelen! Tillykke med de længe ventede guldklumper

Mange tak 

Og ja det var frygteligt at miste en, også selvom det var tidligt. Ved slet ikke om jeg selv ville kunne sige noget face 2 face hvis jeg oplevede nogle snakke om det, men harm ville jeg blive over det, desværre er der ikke nogen måde at kontrollere den slags på, for sådanne par der snyder sig frem burde virkelig afvises.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Ja jeg kan også blive noget så gal over det. Det er så respektløst. Dels mht ventetid i forhold til dem der har forsøgt længere tid, men også skattekronerne. Tænk hvis de havde givet det det år ud også de havde stået med de to gyldne streger helt naturligt.

min veninde fortalte mig engang at de også ville søge læge mht henvisning. Der var det kun 6 mdr siden hun stoppede på p-piller. Jeg måtte jo så fortælle hende at deres metode: have sex når de havde lyst, måske ikke engang hver uge! ikke just gjaldt under det år. Jeg tror nu at hun er tilfreds i dag med at de klarede den selv efter 9 mdr.

Anmeld

19. februar 2015

l.kjoeller

Spunken84 skriver:

Ja, nu er det så jeg gerne vil høre jeres mening om dette. Jeg oplever i stigende grad at folk lyver om hvor længe de har forsøgt at blive gravide, så de hurtigere kan blive henvist til fertilitetsbehandling. Som ufrivilligt barnløs der har forsøgt at blive gravid i 3 1/2 år, kan det godt irritere mig at folk gør sådan da dette øger ventetiden til at komme i behandling og trækker på de ressourcer der er tilgængelige. Jeg siger naturligvis ikke at nogle er mere berettiget til behandling end andre, men jeg ville ønske at folk nogle gange væbnede sig med lidt mere tålmodighed og gav det et reelt forsøg inden de kontakter lægen og lyver for at blive henvist. Jeg håber ikke jeg træder nogle over tæerne- det er bestemt ikke meningen- måske har jeg blot en rigtig dårlig dag....!

Er der andre i behandlingssystemet der har haft den samme oplevelse??

Synes ikke det er ok ar lyve. Men det er også relevant hvornår man synes det er ok at blive udredt . Samt historikken bag. Personligt tænker jeg ca et år. Vi blev dog udredt før pga en mistanke og det faktum at jeg helst ikke skulle gå for længe uden noget medicin. 

Anmeld

19. februar 2015

Spunken84

l.kjoeller skriver:

Synes ikke det er ok ar lyve. Men det er også relevant hvornår man synes det er ok at blive udredt . Samt historikken bag. Personligt tænker jeg ca et år. Vi blev dog udredt før pga en mistanke og det faktum at jeg helst ikke skulle gå for længe uden noget medicin. 

Det er klart at en reel mistanke om fertilitets problemer skal tages alvorligt. Fx er det vist ikke så godt hvis man har endometriose, at smide p-pillerne så vidt jeg er orienteret så en sådan mistanke skal naturligvis af- eller bekræftes. Jeg synes personligt også at grænsen på 1 år er fin som den er. Men jeg vil virkelig gerne appellere til folk der lyver sig til behandling eller overvejer at gøre det at de liiige skal slå kold vand i blodet og tænke på hvilke konsekvenser deres løgn kan have for dem der faktisk har brug for behandlingen og som måske har forsøgt i årevis.

Anmeld

19. februar 2015

l.kjoeller

Spunken84 skriver:

Det er klart at en reel mistanke om fertilitets problemer skal tages alvorligt. Fx er det vist ikke så godt hvis man har endometriose, at smide p-pillerne så vidt jeg er orienteret så en sådan mistanke skal naturligvis af- eller bekræftes. Jeg synes personligt også at grænsen på 1 år er fin som den er. Men jeg vil virkelig gerne appellere til folk der lyver sig til behandling eller overvejer at gøre det at de liiige skal slå kold vand i blodet og tænke på hvilke konsekvenser deres løgn kan have for dem der faktisk har brug for behandlingen og som måske har forsøgt i årevis.

Helt enig. Vi kom heldigvis til uden ventetid men dengang var der også egenbetaling 

Anmeld

19. februar 2015

Spunken84

l.kjoeller skriver:

Helt enig. Vi kom heldigvis til uden ventetid men dengang var der også egenbetaling 

Uha, godt de har afskaffet den...!

Anmeld

19. februar 2015

MarianneRubi

Spunken84 skriver:

Ville også ønske jeg havde haft modet til at fortælle dem hvad jeg helt ærligt mente om det, men jeg har ikke turde sige det face 2 face. Er bare nået dertil nu hvor sorgen og frustrationerne over egen situation er blevet så ubærlige at jeg er på randen til at eksplodere i en paddehattesky når jeg hører om det....og af selv samme grund har jeg svært ved at slippe tanken fra weekenden

Jeg tror også det ka være svært at sige noget til dem Face 2 face 

men ville ønske at vi mennesker ikk var så egoistiske som vi er 

ja vi var forsøgt længe selv må man sige 

men så ka man også se at der er altså noget galt. Men manden har vist fra før vi mødte hinanden at han var næsten steril 

Anmeld

19. februar 2015

Spunken84

MarianneRubi skriver:

Jeg tror også det ka være svært at sige noget til dem Face 2 face 

men ville ønske at vi mennesker ikk var så egoistiske som vi er 

ja vi var forsøgt længe selv må man sige 

men så ka man også se at der er altså noget galt. Men manden har vist fra før vi mødte hinanden at han var næsten steril 

Ja, det er også lidt sådan jeg har det. At det netop er godt at forsøge selv i et års tid inden man søger hjælp (set bort fra de der har smerter grundet endometriose etc.) Så ved man bedre at der ER noget der går galt i processen og som kræver hjælp. 

Anmeld

20. februar 2015

MarianneRubi

Spunken84 skriver:

Ja, det er også lidt sådan jeg har det. At det netop er godt at forsøge selv i et års tid inden man søger hjælp (set bort fra de der har smerter grundet endometriose etc.) Så ved man bedre at der ER noget der går galt i processen og som kræver hjælp. 

Jeps 

men nu vil jeg forsøge at sove 

der sku gerne være en æo til mig i morgen 

Anmeld

20. februar 2015

Spunken84

MarianneRubi skriver:

Jeps 

men nu vil jeg forsøge at sove 

der sku gerne være en æo til mig i morgen 

Hov....jeg sov vist allerede da du skrev:-) Håber det gik godt i dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.