Gravid med ekskæreste IGEN

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2015

sne190810

PernilleogLouis skriver:

Men hvis hun har modtaget ydelser så har hun jo stadig ik snydt - hun kan jo gå i seng med dem hun har lyst til  - alle regler er stadig overholdt jo 

Selvfølgelig 

Men jeg ved bare af erfaring, at de undrer sig og undersøger forholdene når to personer bliver ved med at få børn sammen, trods de opgiver at de ikke er sammen. 

Og det var blot det jeg ville fortælle TS. For i værste tilfælde kan hun risikere at skulle betale penge tilbage, hvis de vurdere at hun ikke har stået som enlig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2015

Mamacita til 2 piger

modesty skriver:

Nej, det er ikke udelukkende dit ansvar. Han er en alt for naiv og godtroende mand, som er gået ud fra at du, som det samvittighedsfulde menneske du er, ville fortælle ham hvis du ikke tog p-piller. Fortrydelsespillen er dog udelukkende dit ansvar, ja.

Så kan du vidst ikke koge mere suppe på den høne!!! 

Anmeld

18. februar 2015

SandraXOXO

Hvad du end gør, så husk at du også skal kunne fungere som menneske bagefter. Du skal ikke vælge abort bare for at skjule hans utroskab for kæresten. Et lille liv er mere betydningsfuldt end et forhold han gerne satte overstyr for et ubeskyttet knald. Måske han også går ind for at jeres barn skal have en helsøskende, han brugte trods alt ikke kondom jo. Snak med ham.  

Anmeld

18. februar 2015

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

For at gøre en lang historie kort.

For 1,5 år siden fik jeg en datter med min på daværende tidspunkt kæreste. 

For en måned siden var vi en enkelt gang sammen og det var virkelig en upser, hvor vi begge bagefter aftalte at det ikke skulle ske igen og at den skulle tages med i graven, han fik virkelig kæmpe kvaler over det og har været ret ked af det siden. Han har nemlig en kæreste. Ja, jeg ved godt det var dumt og rigtig dårlig stil over for hende... Men det er sket og det kan ikke rigtig gøres om - og ja, nu har jeg så testet positiv. Jeg er fandme gravid.

Det ligetil valg er at få en abort fordi vi ikke er sammen og fordi det er et uheld.

Men ideen om at have to børn med den samme mand er ret romantisk. Rigtig mange praktiske ting vil være letter og som det er nu fungere det godt. Jeg står et sted i mit liv hvor der er plads til et til barn. 

Jeg ved at han er rigtig glad for sin kæreste og at det virkelig har været en upser.

Selvom valget kan syntes ligetil, så er jeg i tvivl. Føler mig nærmest tvunget til abort, fordi omstændighederne er så indviklede omkring at han har kæreste på. 

Jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre. Har endnu ikke talt med ham om det, men kan nærmest regne ud hvad hans holdning er.

Abort er et rigtig svært valg syntes jeg, men at trodse hans evt. ønske om abort er også en rigtig træls valg. 

Jeg er klar over at det her bringer en masse harme over hvor dumt  det er og hvor ufint det er af mig at ha været sammen med ham selvom han har kæreste på. JEG VED DET GODT! Jeg har ikke brug for en moralprædiken lige nu, men hjælp og det hele set udefra.

Kan jeg forsvare at få det her barn? Har jeg overhovedet noget valg? Ud over at klynge mig til at jeg er kvinde og selv bestemmer over min krop - hvilket jeg ikke har lyst til skal være eneste argument. 

Jeg synes du uanet hvad skal indvie din x i det hele. Du siger at i har et godt forhold, så burde du også kunne sætte dig ned og sige: "Den ups'er er blevet til en noget større ups'er.. Hvad gør vi?!"  

Jeg tænker bare at han skal have mulighed for at vælge barnet fra/til. Du er åben for abort, men hvad hvis han nu rent faktisk gerne vil stå ved barnet?! 

Ville du så ikke ærgre dig over at have fået den abort?! 

Jeg synes i hvertfald at du skal snakke med ham og sige at du godt ved at abort vil være den nest oplagte løsning, men du vil gerne at I er to om at tage beslutningen. 

Du lyder som om, at det du siger et at enten tager du beslutningen om abort alene, eller også så beslutter du dig for at beholde det - medmindre han så er imod, så vil du alligevel vælge abort. 

Kan du selv høre at det lyder lidt rodet? Så indrag ham i hele processen i stedet. Han har jo sin del af "æren" for den situation i er havnet i. Hvis i vælger abort, så kan det jo stadig forblive jeres hemmelighed!  

Held og lykke - håber i finder en løsning! 

Anmeld

18. februar 2015

Anonym trådstarter

Jeg modtager boligsstøtte som enlig, ellers modtager jeg ingen former for støtte som enlig.

Jeg har et godt fuldtidsarbejde, så der er ikke behov for mere støtte.

Anmeld

18. februar 2015

alenemor42

sne190810 skriver:

Jeg vil blot gøre opmærksom på, at hvis du modtager nogle ydelser ifm du er enlig, og så får endnu et barn med samme fader som dit første barn, tror jeg godt du kan regne med du for forklaringsproblem overfor Udbetaling Danmark :-) 

Evt noget tilbagebetalingsret af en hulens masse penge. 

De to ting har intet med hinanden at gøre.... De kigger ikke på hvem der er faren.

Man må sørme godt have sex selvom man er enlig.

Hun kommer ikke til at betale noget tilbage...

Anmeld

18. februar 2015

vsimonev

Min tidligere kæreste gik fra mig fordi han havde været mig utro igen, skulle være far igen med samme kvinde og hun nægtede abort... jeg synes simpelthen det var så svinsk og pisse egoistisk af hende!! hun havde også det der om at hvis hun fik flere, skulle det være den samme far.. vores forhold blev smadret og synes det er så pisse egoistisk at få børn med en som er optaget.. drt eneste gode er, at jeg har fundet mig en fantastisk mand og er gravid i 12+2 (:

- Lad vær med at smadre andres forhold, få en abort (:

Anmeld

18. februar 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
vsimonev skriver:

Min tidligere kæreste gik fra mig fordi han havde været mig utro igen, skulle være far igen med samme kvinde og hun nægtede abort... jeg synes simpelthen det var så svinsk og pisse egoistisk af hende!! hun havde også det der om at hvis hun fik flere, skulle det være den samme far.. vores forhold blev smadret og synes det er så pisse egoistisk at få børn med en som er optaget.. drt eneste gode er, at jeg har fundet mig en fantastisk mand og er gravid i 12+2 (:

- Lad vær med at smadre andres forhold, få en abort (:

Det gør mig ondt du skulle opleve det. Men det er jo ikke kun ts og slet ikke den lille spires skyld at manden er utro, han bære sørme sin del af ansvaret.

han har været utro om hun beholder eller ej, og hun kan jo ikke vælge abort KUN for at beskytte eksens nye kæreste.

Hun har jo selv følelser at slås med, hun skal vælge en evt søsken til sit barn til eller fra. Det må veje tungere end en fremmed kvindes følelser.

Det var manden der skulle have tænkt på at beskytte sin kvinde og ikke knalde uden om.

Anmeld

18. februar 2015

vsimonev

sommerbarn<3 skriver:

Det gør mig ondt du skulle opleve det. Men det er jo ikke kun ts og slet ikke den lille spires skyld at manden er utro, han bære sørme sin del af ansvaret.

han har været utro om hun beholder eller ej, og hun kan jo ikke vælge abort KUN for at beskytte eksens nye kæreste.

Hun har jo selv følelser at slås med, hun skal vælge en evt søsken til sit barn til eller fra. Det må veje tungere end en fremmed kvindes følelser.

Det var manden der skulle have tænkt på at beskytte sin kvinde og ikke knalde uden om.

Normalt bryder jeg mig ikke om at man har sex med en som er i et forhold., men hvis noget som dette sker, synes jeg man burde have respekt for andres forhold og ikke ødelægge det endnu mere.. kan godt være han har været utro, men hun skal da ikke gøre det værre og beholde barnet.. det er forkert i mine øjne.. men nok også fordi jeg er gammeldags og har respekt for forhold.. 

Anmeld

18. februar 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
vsimonev skriver:

Normalt bryder jeg mig ikke om at man har sex med en som er i et forhold., men hvis noget som dette sker, synes jeg man burde have respekt for andres forhold og ikke ødelægge det endnu mere.. kan godt være han har været utro, men hun skal da ikke gøre det værre og beholde barnet.. det er forkert i mine øjne.. men nok også fordi jeg er gammeldags og har respekt for forhold.. 

Kan sagtens se hvad du mener, og synes bestemt heller ikke man bevidst skal gå efter optagede sexpartnere, men synes situationen ang et barn er langt vigtigere end et forhold hvor man ikke engang kunne formå at holde sig på måtten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.