Anonym skriver:
For at gøre en lang historie kort.
For 1,5 år siden fik jeg en datter med min på daværende tidspunkt kæreste.
For en måned siden var vi en enkelt gang sammen og det var virkelig en upser, hvor vi begge bagefter aftalte at det ikke skulle ske igen og at den skulle tages med i graven, han fik virkelig kæmpe kvaler over det og har været ret ked af det siden. Han har nemlig en kæreste. Ja, jeg ved godt det var dumt og rigtig dårlig stil over for hende... Men det er sket og det kan ikke rigtig gøres om - og ja, nu har jeg så testet positiv. Jeg er fandme gravid.
Det ligetil valg er at få en abort fordi vi ikke er sammen og fordi det er et uheld.
Men ideen om at have to børn med den samme mand er ret romantisk. Rigtig mange praktiske ting vil være letter og som det er nu fungere det godt. Jeg står et sted i mit liv hvor der er plads til et til barn.
Jeg ved at han er rigtig glad for sin kæreste og at det virkelig har været en upser.
Selvom valget kan syntes ligetil, så er jeg i tvivl. Føler mig nærmest tvunget til abort, fordi omstændighederne er så indviklede omkring at han har kæreste på.
Jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre. Har endnu ikke talt med ham om det, men kan nærmest regne ud hvad hans holdning er.
Abort er et rigtig svært valg syntes jeg, men at trodse hans evt. ønske om abort er også en rigtig træls valg.
Jeg er klar over at det her bringer en masse harme over hvor dumt det er og hvor ufint det er af mig at ha været sammen med ham selvom han har kæreste på. JEG VED DET GODT! Jeg har ikke brug for en moralprædiken lige nu, men hjælp og det hele set udefra.
Kan jeg forsvare at få det her barn? Har jeg overhovedet noget valg? Ud over at klynge mig til at jeg er kvinde og selv bestemmer over min krop - hvilket jeg ikke har lyst til skal være eneste argument.
Ingen løftede pegefingre herfra, men
min holdning er, at du bør få en abort, hvis faderen ikke er med på ideen om et barn (hvilket jeg antager, han ikke er, med den baggrund).
Ja, det er en romantisk drøm med endnu er barn med samme mand, men det lyder til at være stik imod hans ønske. På den baggrund synes jeg, det ville være egoistisk at beholde barnet. Der er ikke noget facit her i livet, og han har selv været med til at være utro (det er langt fra kun dit ansvar). Så må han selvfølgelig også være gammel nok til at tage konsekvenserne...
Snak med ham om situationen, måske kan det bringe dig tættere på en løsning. Også selvom du næsten på forhånd ved, hvad han vil have.
Hvis han er imod at få barnet, lyder det som et dårligt udgangspunkt for jeres fremtidige samarbejde. I har jo også allerede ansvaret for et barn, som bestemt ikke må glemmes i denne situation.
Held og lykke med din beslutning.