Gravid med ekskæreste IGEN

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Præcis, du fortalte ham ikke at du ikke var på p-piller, det er dét jeg skriver.

Nå, men jeg håber at du finder en løsning som føles rigtig for dig.

Er prævention udelukkende mit ansvar?

Han kunne vel spørge. At antage at jeg er p-piller, når han ved at jeg ikke ser nogen syntes jeg ikke er fair.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2015

Carina:-)

Wow. Jeg plejer ellers at være rimelig tolerant med den slags, men her skal jeg passe på hvad jeg skriver, kan jeg mærke, så jeg prøver at forholde mig til det rent faktuelle.

Hvis du skal have det her barn, kommer det til at betyde at din eks' nuværende forhold går i stykker. Masser af smerte og drama og hjertesorg. Han vil sandsynligvis bære nag overfor dig i rigtig lang tid. Det vil påvirke jeres forhold, og det vil jeres nuværende barn nok ikke kunne undgå at mærke til. Hvordan det vil komme til at se ud på lang sigt, kan ingen gisne om, men det virker ikke som om han er interesseret i at det skal være jer to igen. Så umiddelbart tænker jeg negativ effekt. Det er absolut ikke særlig romantisk, det er bøvlet og svært. I en ideel verden kan jeg sagtens se hvad du mener med to børn med den samme mand, men nu er omstændighederne som de er, og det kan man ikke bare trylle væk. Så du skal i hvert fald være parat til at dit forhold til eks'en og faren til dine børn, bliver dårligere end det er nu. Hvilket vil gå ud over børnene.

Og så kan jeg ikke lade være med at tilføje - hvorfor f*nden har I ikke beskyttet jer ordentligt???

Jeg håber at du/I finder den bedst mulige løsning, omstændighederne taget i betragtning. Jeg ville personligt vælge en abort.

Bære nag??

Han har da dælme selv stukket kalorius op i hende!  Og vel og mærke uden at bruge prævention Og så må han sgu tage konsekvensen. 

Og helt ærligt så fortjener hendes nuværende kæreste altså at få tingene at vide om det bliver abort eller ej- for hvem har lyst til at være uvidende om at ens kæreste ligger og dusker exen -

Personligt ville jeg gerne selv kunne tage valget om jeg vil være i et forhold med en mand der åbenbbart ikke er sikker på sig selv siden han hopper på andre kvinder. 

Men ja du har ret i at det højst sandsynligt vil påvirke samværet alvorligt.... Det er dælme en træls situation at stå i 

Anmeld

18. februar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Han kunne vel spørge. At antage at jeg er p-piller, når han ved at jeg ikke ser nogen syntes jeg ikke er fair.

Nej, men du kunne jo have sagt noget.

Du vidste at I 100% ikke var beskyttet, så kunne du jo have sagt det.

Lige meget hvad, så skal du fortælle ham at du er gravid, og så se hvad der sker.

Anmeld

18. februar 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Bære nag??

Han har da dælme selv stukket kalorius op i hende!  Og vel og mærke uden at bruge prævention Og så må han sgu tage konsekvensen. 

Og helt ærligt så fortjener hendes nuværende kæreste altså at få tingene at vide om det bliver abort eller ej- for hvem har lyst til at være uvidende om at ens kæreste ligger og dusker exen -

Personligt ville jeg gerne selv kunne tage valget om jeg vil være i et forhold med en mand der åbenbbart ikke er sikker på sig selv siden han hopper på andre kvinder. 

Men ja du har ret i at det højst sandsynligt vil påvirke samværet alvorligt.... Det er dælme en træls situation at stå i 

Ja, hun fortjener at få det at vide. 

Det er ikke sådan at vi knalder - det var én gang - én gang for meget!!!

Jeg er ked af vi var sammen, for selvfølgelig bliver hun ked af det og det gør det hele så besværligt.. Det var i grunden derfor vi blev enige om at tie det ihjel. 

Konsekvenserne af vores handling er så store. Det er en hovedpine jeg slet ikke kan overskue lige nu. 

Anmeld

18. februar 2015

modesty

Nej, det er ikke udelukkende dit ansvar. Han er en alt for naiv og godtroende mand, som er gået ud fra at du, som det samvittighedsfulde menneske du er, ville fortælle ham hvis du ikke tog p-piller. Fortrydelsespillen er dog udelukkende dit ansvar, ja.

Anmeld

18. februar 2015

Carina:-)

Anonym skriver:

Ja, hun fortjener at få det at vide. 

Det er ikke sådan at vi knalder - det var én gang - én gang for meget!!!

Jeg er ked af vi var sammen, for selvfølgelig bliver hun ked af det og det gør det hele så besværligt.. Det var i grunden derfor vi blev enige om at tie det ihjel. 

Konsekvenserne af vores handling er så store. Det er en hovedpine jeg slet ikke kan overskue lige nu. 

Ja jeg har sgu lidt ondt af dig...For ja det er jeres egen skyld og det var tåbeligt men det ved du jo godt - og du har også din egen psyke og din datter at tænke på .... Sgu ikke nemt ;men du bliver nødt til at være tro imod dig selv - Og så må du tage alle følgerne som de kommer .

Held og lykke med din beslutning. 

Anmeld

18. februar 2015

2babygirls

Anonym skriver:

For at gøre en lang historie kort.

For 1,5 år siden fik jeg en datter med min på daværende tidspunkt kæreste. 

For en måned siden var vi en enkelt gang sammen og det var virkelig en upser, hvor vi begge bagefter aftalte at det ikke skulle ske igen og at den skulle tages med i graven, han fik virkelig kæmpe kvaler over det og har været ret ked af det siden. Han har nemlig en kæreste. Ja, jeg ved godt det var dumt og rigtig dårlig stil over for hende... Men det er sket og det kan ikke rigtig gøres om - og ja, nu har jeg så testet positiv. Jeg er fandme gravid.

Det ligetil valg er at få en abort fordi vi ikke er sammen og fordi det er et uheld.

Men ideen om at have to børn med den samme mand er ret romantisk. Rigtig mange praktiske ting vil være letter og som det er nu fungere det godt. Jeg står et sted i mit liv hvor der er plads til et til barn. 

Jeg ved at han er rigtig glad for sin kæreste og at det virkelig har været en upser.

Selvom valget kan syntes ligetil, så er jeg i tvivl. Føler mig nærmest tvunget til abort, fordi omstændighederne er så indviklede omkring at han har kæreste på. 

Jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre. Har endnu ikke talt med ham om det, men kan nærmest regne ud hvad hans holdning er.

Abort er et rigtig svært valg syntes jeg, men at trodse hans evt. ønske om abort er også en rigtig træls valg. 

Jeg er klar over at det her bringer en masse harme over hvor dumt  det er og hvor ufint det er af mig at ha været sammen med ham selvom han har kæreste på. JEG VED DET GODT! Jeg har ikke brug for en moralprædiken lige nu, men hjælp og det hele set udefra.

Kan jeg forsvare at få det her barn? Har jeg overhovedet noget valg? Ud over at klynge mig til at jeg er kvinde og selv bestemmer over min krop - hvilket jeg ikke har lyst til skal være eneste argument. 

Sket er sket, men uanset hvad synes jeg ikke du alene skal bære på den viden. Han har været lige så stor en del af det som dig, og derfor skal han også være med i den svære beslutning, om det bliver abort eller ej.

Anmeld

18. februar 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Snak med ham. Du skal ikke stå alene med den beslutning  

i bund og grund ved du ikke hvordan han vil reagere. 

Anmeld

18. februar 2015

Sprit25

Jeg vil bifalde dem der siger du skal snakke med ham. Ring til ham og sig at jeres upser er blevet en rigtig står upser og du er gravid. Det har han ret på. 

Hvad han så svarer kommer an på videre forløb. Men hvis han siger barnet skal fjernes og kæresten aldrig skal vide det her ville jeg få barnet fjernet. ellers står du med to børn med samme biologiske far men som kun vil se det ene hvis han ikke dropper kontakten helt. 

Anmeld

18. februar 2015

l.kjoeller

Sket er sket og du har heldigvis ikke været alene om det

var det mig der stod i din situation så havde jeg valgt at beholde barnet. Han får et forklarings problem men ja børnene kommer til at have samme far hvilket jeg er overbevist om kun er en fordel og gør alt meget nemmere i forhold til samvær og så mange andre ting.

i forhold til at han jo kommer til at få det her forklaringsproblem så vil han jo nok gøre hvad han kan for at få dig til at få en abort, men som sagt hvis du kan give det kommende barn hvad det har brug for så ser jeg ingen grund til at få det fjernet. Faren skal nok med tiden acceptere situationen��

Hvis tiden for dig er rigtig, du har pladsen tiden og økonomien så GO FOR IT!

Det kan give kæmpe samarbejdsproblemer det valg.  Barnet accepteres nok med tiden.  Men hende. Not so sure.

Til ts. Du ønskes alt held og lykke. Kan godt forstå valget ikke er så ligetil 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.