Gravid med ekskæreste IGEN

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2015

Eliza

Sprit25 skriver:

Jeg synes også hun skal tænke på om hun kan leve med at ødelægge et forhold ikke kun abort

Ah det forhold ødelagde han sku selv, hvis det går i stykker 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2015

lineog4

Sprit25 skriver:

Jeg synes også hun skal tænke på om hun kan leve med at ødelægge et forhold ikke kun abort

Om forholdet holder eller ej er vel op til de to i forholdet - om man er med til at ødelægge det er vel en tanke man bør have allerede før man hopper i seng sammen 

Men forundres faktisk meget i den her tråd og nu blev det bare dit indlæg der kickstartede svaret  Hvor er tanken om børnene. Det hele handler om de voksne: kan du klare en abort, ødelægge forhold, hvordan vil I 3 have det. Selvsagt skal de voksne omkring børnene have det godt for de kan give et godt liv til børnene. Men ellers er det lige før jeg siger: og ellers handler det alene om børnene. 

Der er et barn der er født i den her trekant, der er et barn der allerede har dem som mor og far, og som skal have dem i sit liv resten af livet. Hvis en lillebrøster kommer til at ødelægge mor og fars gode samarbejde (lyder som allerede sexen før at forholdet bliver besværliggjort af den nye kæreste), ja så er jeg nok der hvor jeg synes man som voksen må træffe valget i forhold til barnet og ikke i forhold til andre følelser - ens primære ansvar er børnene både de som er og de som kan komme. 

Om man man skal vælge abort eller ej, skal jeg slet ikke  fortælle. Men jeg ved selv med en stor klump i halsen havde taget aborten alene fordi jeg ville gå også gennem abort for mine børn. Og i den her situation må jeg gå ud fra far mener det alvorligt med den nye kæreste og selvom jeg er naiv så er jge ikke så naiv så jeg tror den nye kæreste vil trække på skuldrene og blive bonus mor til endnu et lille pus som hendes kæreste har lavet mens de var kærester, og hun vil nok heller ikke sige: ja og du skal være en ator del af graviditeten, fødslen og den første tid så du får et godt bånd til dne ny og er der for den atore. Hun vil nok ikke synes det er super fedt når farmand flytter ind de 14 dages barsel.

mangler i næsten alle svarene børnenes perspektiv, for de er vel de vigtigste i den her historie?

0

Anmeld

24. februar 2015

Sprit25

lineog4 skriver:

Om forholdet holder eller ej er vel op til de to i forholdet - om man er med til at ødelægge det er vel en tanke man bør have allerede før man hopper i seng sammen 

Men forundres faktisk meget i den her tråd og nu blev det bare dit indlæg der kickstartede svaret  Hvor er tanken om børnene. Det hele handler om de voksne: kan du klare en abort, ødelægge forhold, hvordan vil I 3 have det. Selvsagt skal de voksne omkring børnene have det godt for de kan give et godt liv til børnene. Men ellers er det lige før jeg siger: og ellers handler det alene om børnene. 

Der er et barn der er født i den her trekant, der er et barn der allerede har dem som mor og far, og som skal have dem i sit liv resten af livet. Hvis en lillebrøster kommer til at ødelægge mor og fars gode samarbejde (lyder som allerede sexen før at forholdet bliver besværliggjort af den nye kæreste), ja så er jeg nok der hvor jeg synes man som voksen må træffe valget i forhold til barnet og ikke i forhold til andre følelser - ens primære ansvar er børnene både de som er og de som kan komme. 

Om man man skal vælge abort eller ej, skal jeg slet ikke  fortælle. Men jeg ved selv med en stor klump i halsen havde taget aborten alene fordi jeg ville gå også gennem abort for mine børn. Og i den her situation må jeg gå ud fra far mener det alvorligt med den nye kæreste og selvom jeg er naiv så er jge ikke så naiv så jeg tror den nye kæreste vil trække på skuldrene og blive bonus mor til endnu et lille pus som hendes kæreste har lavet mens de var kærester, og hun vil nok heller ikke sige: ja og du skal være en ator del af graviditeten, fødslen og den første tid så du får et godt bånd til dne ny og er der for den atore. Hun vil nok ikke synes det er super fedt når farmand flytter ind de 14 dages barsel.

mangler i næsten alle svarene børnenes perspektiv, for de er vel de vigtigste i den her historie?

0

Du har så evigt ret. Har faktisk også skrevet tidligere jeg synes hun skulle tænke over hvordan det ville påvirke forholdet til faren. 

Og ja det er faren der har ødelagt forholdet. Men hvis hun får det her barn vil forholdet mellem eksen og kæreste gå i stykker og hvem siger han så ikke vil bebrejde barnet senere

Anmeld

24. februar 2015

lineog4

Sprit25 skriver:

Du har så evigt ret. Har faktisk også skrevet tidligere jeg synes hun skulle tænke over hvordan det ville påvirke forholdet til faren. 

Og ja det er faren der har ødelagt forholdet. Men hvis hun får det her barn vil forholdet mellem eksen og kæreste gå i stykker og hvem siger han så ikke vil bebrejde barnet senere

Tænk jeg ville være mere bange for forholdet holdt og det lille pus skulle være en del af en familie med en bonusmor som i den grad kunne se sin mands utroskab hver gang hun så det lille barn.

Eller at forholdet holdt med en bonusmor til to børn som var jaloux hver gang mor og far skulle være sammen og måske ville modsætte sig at far deltog i forældremøder, samtaler mm. Fordi der så var mulighed for alene tid.

Jeg tror ikke på en far kan bære nag til sit barn, hvis han får følelser som en far får. Men jeg kan sagtens forestille mig en bonusmor der ville føle sig meget usikker.

Anmeld

24. februar 2015

Musen5

/Fejl opslag - sry

Anmeld

24. februar 2015

modesty

lineog4 skriver:

0

Der har været en del der har nævnt det gode samarbejde med faren (som jo handler om barnet) som primær grund til en anbefaling af abort. 

At der så er gået hønsegård i den efterfølgende kan vi godt blive enige om.

Anmeld

24. februar 2015

Uventetmor

Anonym skriver:

For at gøre en lang historie kort.

For 1,5 år siden fik jeg en datter med min på daværende tidspunkt kæreste. 

For en måned siden var vi en enkelt gang sammen og det var virkelig en upser, hvor vi begge bagefter aftalte at det ikke skulle ske igen og at den skulle tages med i graven, han fik virkelig kæmpe kvaler over det og har været ret ked af det siden. Han har nemlig en kæreste. Ja, jeg ved godt det var dumt og rigtig dårlig stil over for hende... Men det er sket og det kan ikke rigtig gøres om - og ja, nu har jeg så testet positiv. Jeg er fandme gravid.

Det ligetil valg er at få en abort fordi vi ikke er sammen og fordi det er et uheld.

Men ideen om at have to børn med den samme mand er ret romantisk. Rigtig mange praktiske ting vil være letter og som det er nu fungere det godt. Jeg står et sted i mit liv hvor der er plads til et til barn. 

Jeg ved at han er rigtig glad for sin kæreste og at det virkelig har været en upser.

Selvom valget kan syntes ligetil, så er jeg i tvivl. Føler mig nærmest tvunget til abort, fordi omstændighederne er så indviklede omkring at han har kæreste på. 

Jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre. Har endnu ikke talt med ham om det, men kan nærmest regne ud hvad hans holdning er.

Abort er et rigtig svært valg syntes jeg, men at trodse hans evt. ønske om abort er også en rigtig træls valg. 

Jeg er klar over at det her bringer en masse harme over hvor dumt  det er og hvor ufint det er af mig at ha været sammen med ham selvom han har kæreste på. JEG VED DET GODT! Jeg har ikke brug for en moralprædiken lige nu, men hjælp og det hele set udefra.

Kan jeg forsvare at få det her barn? Har jeg overhovedet noget valg? Ud over at klynge mig til at jeg er kvinde og selv bestemmer over min krop - hvilket jeg ikke har lyst til skal være eneste argument. 

Hvis du vælger at få barnet så betyder det vel også at du skal holde faderen skjult for barnet og omverdenen...? Og holder det i længden. Personligt ville jeg ikke få et barn der fra fødslen var skilsmissebarn fordi moderen synes det er romantisk og praktisk at begge hendes børn har den samme far. Jeg havde valgt ikke at beholde barnet og ventet til jeg blev gravid med manden i mit liv ... Held og lykke med beslutningen ��

Anmeld

24. februar 2015

Nr. 4 på vej

vsimonev skriver:

Normalt bryder jeg mig ikke om at man har sex med en som er i et forhold., men hvis noget som dette sker, synes jeg man burde have respekt for andres forhold og ikke ødelægge det endnu mere.. kan godt være han har været utro, men hun skal da ikke gøre det værre og beholde barnet.. det er forkert i mine øjne.. men nok også fordi jeg er gammeldags og har respekt for forhold.. 

I mine øjne er forholdet allerede ødelagt i det sekund at en kæreste vælger at være utro. Og jeg ville personligt selv hellere vide det end at gå rundt i uvished om at min kæreste bedrog mig bag min ryg. 

Jeg ville dog heller aldrig indlede en erfærer med en optaget mand, både af respekt for mig selv og den kvinde der er i parforholdet.

Så synes egentligt at det er irrelevant om der opstår en graviditet eller ej. Utroskaben ville være det afgørende for mig og det betyder at det er min kærestes valg der er afgørende for mig og ikke kvindens valg at være sammen men en optaget mand.

Anmeld

24. februar 2015

Nr. 4 på vej

Sprit25 skriver:

Der er kun en at bebrejde hvis forholdet til kæreste går i stykker og det er ham selv!

Anmeld

24. februar 2015

IngenKoPåIsen

sne190810 skriver:

Selvfølgelig 

Men jeg ved bare af erfaring, at de undrer sig og undersøger forholdene når to personer bliver ved med at få børn sammen, trods de opgiver at de ikke er sammen. 

Og det var blot det jeg ville fortælle TS. For i værste tilfælde kan hun risikere at skulle betale penge tilbage, hvis de vurdere at hun ikke har stået som enlig. 

Men mon ikke de alligevel godt kan se det reelle i det nu hvor han har delt adresse med en anden dame i mellemtiden ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.