Anonym skriver:
For at gøre en lang historie kort.
For 1,5 år siden fik jeg en datter med min på daværende tidspunkt kæreste.
For en måned siden var vi en enkelt gang sammen og det var virkelig en upser, hvor vi begge bagefter aftalte at det ikke skulle ske igen og at den skulle tages med i graven, han fik virkelig kæmpe kvaler over det og har været ret ked af det siden. Han har nemlig en kæreste. Ja, jeg ved godt det var dumt og rigtig dårlig stil over for hende... Men det er sket og det kan ikke rigtig gøres om - og ja, nu har jeg så testet positiv. Jeg er fandme gravid.
Det ligetil valg er at få en abort fordi vi ikke er sammen og fordi det er et uheld.
Men ideen om at have to børn med den samme mand er ret romantisk. Rigtig mange praktiske ting vil være letter og som det er nu fungere det godt. Jeg står et sted i mit liv hvor der er plads til et til barn.
Jeg ved at han er rigtig glad for sin kæreste og at det virkelig har været en upser.
Selvom valget kan syntes ligetil, så er jeg i tvivl. Føler mig nærmest tvunget til abort, fordi omstændighederne er så indviklede omkring at han har kæreste på.
Jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre. Har endnu ikke talt med ham om det, men kan nærmest regne ud hvad hans holdning er.
Abort er et rigtig svært valg syntes jeg, men at trodse hans evt. ønske om abort er også en rigtig træls valg.
Jeg er klar over at det her bringer en masse harme over hvor dumt det er og hvor ufint det er af mig at ha været sammen med ham selvom han har kæreste på. JEG VED DET GODT! Jeg har ikke brug for en moralprædiken lige nu, men hjælp og det hele set udefra.
Kan jeg forsvare at få det her barn? Har jeg overhovedet noget valg? Ud over at klynge mig til at jeg er kvinde og selv bestemmer over min krop - hvilket jeg ikke har lyst til skal være eneste argument.
Hvis du vælger at få barnet så betyder det vel også at du skal holde faderen skjult for barnet og omverdenen...? Og holder det i længden. Personligt ville jeg ikke få et barn der fra fødslen var skilsmissebarn fordi moderen synes det er romantisk og praktisk at begge hendes børn har den samme far. Jeg havde valgt ikke at beholde barnet og ventet til jeg blev gravid med manden i mit liv ... Held og lykke med beslutningen