Røverdatter skriver:
Nu vil jeg forsøge at komme med et svar. Jeg kan ikke tage ansvar for, hvordan I vil tage det her svar til jer. Grunden til at jeg skriver dette er, at den seneste tid har været meget hadsk over for de som ikke vaccinerer. Det er foruroligende at tingene kan gå således..
Der er en herinde som skriver, at de som fravælger vaccine søger på Google - og fravælger deraf. Ligeledes at JEG har et ansvar for andres børn, og derfor skal vaccinere min søn.
Jeg har aldrig, og vil aldrig vaccinere min søn - og dét tager jeg ansvar for.
Jeg er "indirekte" (pga al denne hetz) blevet kaldt for uansvarlig og hysterisk. Jeg vil gerne på forhånd frabede mig nedladende eller anfægtende kommentarer rettet mod mig som person. Tak...
I forhold til det med at være kritisk overfor ikke-evidens baseret videnskab. Hvem beslutter sig for videnskaben? Hvordan ved vi, at de personer der står bag forskningen og BT eller Politikens redaktion ikke understøttes af interesseorganisationer, eller Big Pharma? hvem bestemmer hvad der er evidens baseret? (undersøg og find ud af, at der er mange interesser i et område såsom vacciner og medicin - og selvsagt forskningen heraf). Og Hvorfor er det så svært for de bivirkningsramte at få deres bivirkning registreret som en vaccineskade? Det er spørgsmål jeg begyndte at søge svar på for en del år siden efterhånden. Allerede da jeg var gravid havde jeg på fornemmelsen at der ligger meget mere bag end som så.
Det er ikke at spøge med - det her handler om penge. Der står nogle store firmaer (medicinalindustrien) bag alle vacciner. (Disse mennesker vil gøre alt hvad de har i deres magt - og den er stor! - for at vi ikke kommer til at tænke selv og stille spørgsmålstegn. De vil også gerne lade dette gå gennem medierne, så der kan skabes uro og debat). De tjener kassen på at praktiserende læger vaccinerer patienter. Hvor mange af jer har hørt den her sætning "Det er bare fordi du ikke har set/oplevet et barn med polio"? Jep, den er vi en del der har hørt. Hvorfor mon vi alle hører det samme spørgsmål gentage sig? Jeg har hørt den 3 gange uafhængigt af hinanden. Og ligeledes fra et familiemedlem og en veninde hvis læge også har sagt det selvsamme til hende. Jeg synes det er tankevækkende. Hvorfor denne frase, som nu er blevet dagligdags sprog - for at sprede frygt.
Det er forfærdeligt med polio og mæslinger (for at tage eksempler)- selvfølgelig! Det er der ingen der ønsker. Hvad jeg ikke forstår er, hvorfor pengene i industrien ikke bruges til forskning og research til at finde frem til, Hvordan man bekæmper disse sygdomme helt optimalt? Vi har et sundhedssystem og en teknologi der kan MEGET mere end vacciner. Hvorfor ikke sætte pengene ind på dette område - det er IKKE vaccinerne der har "udryddet" børnesygdommene - og det kommer de heller ikke til. Mange studier viser ligeledes at f.eks. mæslinge udbrud også har forbindelse til de som er vaccinerede.
Jeg tror på et medfødt (naturligt) immunforsvar, og jeg tror på at man i stedet for at vaccinere, helt klart kan styrke sit barns immunforsvar naturligt og meget mere effektivt.
Jeg vil gerne linke til artikler, nogle af dem skrevet af læger (der tør stå frem), andre er artikler som jeg har fået anbefalet der både indeholder ekspert-udsagn og data fra CDC - eller videoer fra youtube. Ja I må tænke hvad I vil "årh endnu en konspirations-teoretiker" eller "hun lever i en anden verden" eller "hysterisk mor". Jeg tager ikke ansvar for hvad I eventuelt vil tænke om mig, ligesom jeg ikke vil pådutte Jer, hvilke valg I skal tage for Jeres barn.
Jeg vil dog understrege at jeg er ret sikker på, jeg har læst meget mere og søgt meget mere på info om vacciner end mange herinde har. Og jeg vil gerne tro at mange herinde ikke har lavet research på området der taler mod vaccination.
I må gerne få lidt links, hvis i virkelig ønsker at dykke ned i det - det er kun ved selv at ville finde svar, at man ren faktisk kan få svar. (Der er som sagt mange penge i det her, og meget info tilbageholdes)
Her er et uddrag fra én af "artiklerne" på GlobalResearch.ca:
"Comparative data provided by the U.S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC) and the Vaccine Adverse Event Reporting System (VAERS) reveal that nobody has died from measles in more than 10 years, while at least 108 deaths reported in VAERS during the same time frame have been linked to measles vaccines."
PS:
Jeg har haft en laaaang dag, og er midt i et brud med min (eks)kæreste, som tager hårdt på mig. Desuden er jeg åbenbart blevet spottet i en biograf af en ung fyr, hvilket er blevet blæst helt op til en eller anden form for romance, og dækket af lokalt TV samt biografens FB side. Det har været en underlig weekend, og alt imens raser vaccine debatten (igen igen) derudaf, og dagligt er der kommentarer. Jeg har lyst til at krybe ned i et musehul og blive der (med min dreng selvfølgelig)... Nå, men det jeg vil sige her er, at hvis jeg har udtrykt mig mærkeligt eller uklart, eller hvis jeg virker sur (hehe) så er det bare fordi min hoved er ved at sprænge.... 
Det med biografen, ham der Thomas? Læste lige den mail han sendte til biografen?
Sorry, var bare lige nød til at spørge.
Og jeg vil ikke sige noget nedlagende til dig omkring det andet, for det er dit valg, og det blander jeg mig ikke i.