Manglende vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2015

Mami

Min er vaccineret, syntes det bør være lovpligtigt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2015

lineog4

Mami skriver:

Den undersøgelse med autisme og vaccinationer, viste sig at være fis i en hornlygte, det var i fjernsynet for et stykke tid siden  

Ja men det vidste jeg ikke den gang i 2004 og 2008 - i 2008 arbejde jeg på en skole for autister, og så artiklen hver evig eneste dag på opslagstavlen på lærerværelset og jeg skulle tage stilling til om min søn skulle vaccineres 

Anmeld

10. februar 2015

Mami

lineog4 skriver:

Ja men det vidste jeg ikke den gang i 2004 og 2008 - i 2008 arbejde jeg på en skole for autister, og så artiklen hver evig eneste dag på opslagstavlen på lærerværelset og jeg skulle tage stilling til om min søn skulle vaccineres 

Årh det går mig så gal, at folk laver sådan nogle snyde artikler, så vi forældre render rundt med en frygt vi ikke behøvede 

Anmeld

10. februar 2015

LilleMie

lineog4 skriver:

Min datter skulle vaccineres i 2004 der var det på sin højeste debatten, det var derfor jeg nævnte den. Og ja man kan jo finde sammenhænge til alt, spørgsmålet er bare om det ikke bare er tilfældigheder. Men jeg må indrømme jeg syntes det var svært med min søn jeg fik i 2007 for da han skulle vaccineres arbejdede jeg et sted med autister og artiklen hang i vores lærerværelse så jeg kunne se den hele tiden 

Men jeg vidste også helt inde i hjertet at min søn ikke var autist, og han selvsagt ikke blev det ved et trylleslag. Men nøj det var alligevel hårdt.

Det forstår jeg godt, jeg har bare ikke selv været påvirket af den artikel i samme grad, da jeg jo først fik barn langt senere  Men da du nævnte sammenhængen til autisme, tænkte jeg, at det var godt at komme med et "modspil", så folk uden kendskab til sagen kan få lidt indblik i, hvor det kommer fra

Vi vil jo alle vores børn det bedste og gør det ud fra det grundlag og den viden vi har (og som er oppe i tiden på det tidspunkt)  Så jeg forstår udmærket din tvivl, jeg ville nok have haft den samme, hvis jeg havde børn på det tidspunkt!

Anmeld

10. februar 2015

Røverdatter

Jeg har bevidst valgt vacciner fra til min dreng. Jeg har valgt i denne tid at gå stille med dørene omkring mit fravalg så jeg ønsker ikke lige nu at sige hvorfor 

Anmeld

10. februar 2015

Sprit25

Røverdatter skriver:

Jeg har bevidst valgt vacciner fra til min dreng. Jeg har valgt i denne tid at gå stille med dørene omkring mit fravalg så jeg ønsker ikke lige nu at sige hvorfor 

Det er jeg ked af du ikke ønsker, da jeg virkelig godt kunne tænke mig at høre nogle argumenter andet end de udpluk de forskellige aviser har fået fra diverse facebook sider, hvor forældrene ikke selv har ønsket at uddybe

Anmeld

10. februar 2015

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

med vores søn fra juni 2011 har vi fulgt det danske vaccinationsprogram, i god tro.

Han har fået alle vacciner til dato, men vi er meget i tvivl om de kommende vacciner om de skal udskydes nogen år, da han har udviklet granulomer og aluminiumsallergi, som er kendte bivirkninger men vi ikke fik noget at vide om.

Vi har nu kæmpet over et år med sundhedssystemet fordi vores søn har fået så mange skavanker af vaccinerne og er blevet så syg så syg for hver vaccine og har fået kløende granulomer som han kradser sig til blods i. 

Ud over det har granulomer også forårsaget at hans immunforsvar hele tiden er belastet og derfor altid har hævet lymfekirtler og han får nældefeber i tide og utide.

Det er anerkendt af Sundhedsstyrelsen og han har fået en ret stor erstatning for svie og smerte og vi genoptager sagen når han bliver 5 år, hvis han stadig har gener.

Der er så mange skadelige stoffer i vacciner og jeg havde aldrig tænkt den tanke før min søn reagerede så kraftigt, så ud fra det synspunkt forstår jeg godt nogen fravælger vaccine eller udskyder det til børnenes immun system er mere veludviklet.

Anmeld

10. februar 2015

Røverdatter

Sprit25 skriver:

Det er jeg ked af du ikke ønsker, da jeg virkelig godt kunne tænke mig at høre nogle argumenter andet end de udpluk de forskellige aviser har fået fra diverse facebook sider, hvor forældrene ikke selv har ønsket at uddybe

Jeg er medlem i disse grupper på FB som du nævner og jeg kan sige så meget at det er ulovlig journalisme. De må ikke citere folk uden tilladelse. Det som er foregået på disse sider er faktisk ligefrem ubehageligt. Jeg er nu meldt ud af en af siderne fordi jeg føler mig overvåget og utryg derinde.

I Danmark er vacciner et tilbud. Jeg vil rigtig gerne uddybe mit svar senere, det er nemmere på computeren frem for tlfen 

Anmeld

10. februar 2015

lineog4

Røverdatter skriver:

Ærgerligt fordi for mig at se er der mange gode argumenter til at fravælge, og de skal også på bordet så det bliver et bevidst valg man træffer som forælder og ikke blot baseret på hvad der er oppe i pressen.

det er så længe siden jeg traf valget så kan ikke finde link til alle de artikler jeg læste om hvorfor man skulle fravælge og argumenterne er rustne.

men for mig var det absolut ikke et nemt valg og følte det var pest eller kolera. OG STAdig ikke sikker på jeg/vi traf det bedste valg. Og hader tanken om at Linus lige om lidt skal have den sidste MFR

Anmeld

10. februar 2015

StudPsyk

lineog4 skriver:

Mine børn er vaccineret men havde da mine betænkeligheder. Har læst en del, hvor man blandt andet mente man kunne påvise en sammenhæng mellem nogen med autisme og vaccinationen, dvs. En proces i hjernen foranlediget af en allergisk reaktion.

Jeg har også hørt om dødsfald, men har jo også hørt om dødsfald grundet mæslinger. Så får mig var det meget: der kan ske noget ved begge valg, hvilket et af valgene kan jeg leve videre med hvis det sker noget? Jeg vurderede jeg bedst kunne leve videre med valget om jeg havde vaccineret, men kan også godt forstå man vurderer man bedre kan leve videre med valget om at have udeladt vaccinationen.

Jeg trak vaccinationen (MFR) vaccinationen lidt med de to sidste, fordi storesøster var blevet så syg og fik en mæslingelignende tilstand, så jeg tænke hvis de var lidt ældre havde de mere at stå imod ked - de har så begge to slet ikke reageret på vaccinationen...

Men fx vil jeg ikke råde min datter til at få livmoderhalskræft vaccinationen.

Mht. der første, og til alle andre der tror på sammenhængen mellem autisme og vaccinerne, så vil jeg anbefale denne:

http://www.b.dk/globalt/laegen-og-loegnen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.