Manglende vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er dit barn vaccineret?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.415 visninger
69 svar
117 synes godt om
10. februar 2015

Sprit25

Nu har jeg læst flere og flere debatter hvor forældre vælger ikke at vaccinere deres barn. Min datter er selv vaccineret, men jeg må indrømme jeg forstår ikke dem der ikke gør det. Jeg kender selv til en der ikke er der, hvilket skyldes dødsfald efter feberkramper efter sådan en vacine så der er frygten stor og lidt mere valid for mig end for dem der mener barnet har bedst af at bekæmpe sygdommen selv! Men hvorfor ellers ikke gør det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Sprit25 skriver:

Nu har jeg læst flere og flere debatter hvor forældre vælger ikke at vaccinere deres barn. Min datter er selv vaccineret, men jeg må indrømme jeg forstår ikke dem der ikke gør det. Jeg kender selv til en der ikke er der, hvilket skyldes dødsfald efter feberkramper efter sådan en vacine så der er frygten stor og lidt mere valid for mig end for dem der mener barnet har bedst af at bekæmpe sygdommen selv! Men hvorfor ellers ikke gør det? 

Jeg må indrømme at jeg heller ikke forstår det. Når man tænker på de konsekvenser det kan få IKKE at få sine børn vaccineret, ikke kun for ens egne børn, men også for børn (som ikke er nået igennem vaccine programmet endnu), og voksne med svageligt immunforsvar.

Når det er sagt så er jeg ikke helt lun på den HPV vaccine..

Anmeld

10. februar 2015

lineog4

Mine børn er vaccineret men havde da mine betænkeligheder. Har læst en del, hvor man blandt andet mente man kunne påvise en sammenhæng mellem nogen med autisme og vaccinationen, dvs. En proces i hjernen foranlediget af en allergisk reaktion.

Jeg har også hørt om dødsfald, men har jo også hørt om dødsfald grundet mæslinger. Så får mig var det meget: der kan ske noget ved begge valg, hvilket et af valgene kan jeg leve videre med hvis det sker noget? Jeg vurderede jeg bedst kunne leve videre med valget om jeg havde vaccineret, men kan også godt forstå man vurderer man bedre kan leve videre med valget om at have udeladt vaccinationen.

Jeg trak vaccinationen (MFR) vaccinationen lidt med de to sidste, fordi storesøster var blevet så syg og fik en mæslingelignende tilstand, så jeg tænke hvis de var lidt ældre havde de mere at stå imod ked - de har så begge to slet ikke reageret på vaccinationen...

Men fx vil jeg ikke råde min datter til at få livmoderhalskræft vaccinationen.

Anmeld

10. februar 2015

Troldemommi

Sprit25 skriver:

Jeg forstår heller ikke man kan fravælge at få sine børn vaccineret, tænk at man hellere vil risikere at børnene bliver meget alvorligt syge, fatter det ikke.

Mine rollinger får de stik de skal have 

Monica

Anmeld

10. februar 2015

LilleMie

Min datter er vaccineret og med god samvittighed. Jeg synes, at det er det bedste, jeg kan gøre for hende, og at en evt. lille reaktion på en vaccine (som hun faktisk ikke fik), er bedre end et alvorligt sygdomsforløb.

Og til de interessede, så er sammenhængen mellem autisme og vaccinen vidst ren svindel og humbuk:  http://www.b.dk/globalt/laegen-og-loegnen

Men man vil jo altid kunne finde for og imod en ting - det kommer jo an på hvem afsenderen er og hvad deres (ofte økonomiske) interesse er i emnet. Jeg har bare valgt, at MFR-vaccinen ikke er til debat her 

Anmeld

10. februar 2015

Sprit25

Nu kan jeg se nogen har svaret deres barn ikke er vaccineret? Hvorfor? 

Hvis de vælger at svare, vil jeg allerede nu gerne bede om en god tone!!!

Anmeld

10. februar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

JA - selvfølgelig. Kunne ikke drømme om andet

Anmeld

10. februar 2015

lineog4

LilleMie skriver:

Min datter er vaccineret og med god samvittighed. Jeg synes, at det er det bedste, jeg kan gøre for hende, og at en evt. lille reaktion på en vaccine (som hun faktisk ikke fik), er bedre end et alvorligt sygdomsforløb.

Og til de interessede, så er sammenhængen mellem autisme og vaccinen vidst ren svindel og humbuk:  http://www.b.dk/globalt/laegen-og-loegnen

Men man vil jo altid kunne finde for og imod en ting - det kommer jo an på hvem afsenderen er og hvad deres (ofte økonomiske) interesse er i emnet. Jeg har bare valgt, at MFR-vaccinen ikke er til debat her 

Min datter skulle vaccineres i 2004 der var det på sin højeste debatten, det var derfor jeg nævnte den. Og ja man kan jo finde sammenhænge til alt, spørgsmålet er bare om det ikke bare er tilfældigheder. Men jeg må indrømme jeg syntes det var svært med min søn jeg fik i 2007 for da han skulle vaccineres arbejdede jeg et sted med autister og artiklen hang i vores lærerværelse så jeg kunne se den hele tiden 

Men jeg vidste også helt inde i hjertet at min søn ikke var autist, og han selvsagt ikke blev det ved et trylleslag. Men nøj det var alligevel hårdt.

Anmeld

10. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Nu skrev jeg at mine er vaccineret, og det er de

Men HPV vaccinen er jo et tilbud som alle de andre vacciner, og den vil jeg for nuværende hverken få til mig selv eller min datter (når tiden er)..

Anmeld

10. februar 2015

Mami

lineog4 skriver:

Mine børn er vaccineret men havde da mine betænkeligheder. Har læst en del, hvor man blandt andet mente man kunne påvise en sammenhæng mellem nogen med autisme og vaccinationen, dvs. En proces i hjernen foranlediget af en allergisk reaktion.

Jeg har også hørt om dødsfald, men har jo også hørt om dødsfald grundet mæslinger. Så får mig var det meget: der kan ske noget ved begge valg, hvilket et af valgene kan jeg leve videre med hvis det sker noget? Jeg vurderede jeg bedst kunne leve videre med valget om jeg havde vaccineret, men kan også godt forstå man vurderer man bedre kan leve videre med valget om at have udeladt vaccinationen.

Jeg trak vaccinationen (MFR) vaccinationen lidt med de to sidste, fordi storesøster var blevet så syg og fik en mæslingelignende tilstand, så jeg tænke hvis de var lidt ældre havde de mere at stå imod ked - de har så begge to slet ikke reageret på vaccinationen...

Men fx vil jeg ikke råde min datter til at få livmoderhalskræft vaccinationen.

Den undersøgelse med autisme og vaccinationer, viste sig at være fis i en hornlygte, det var i fjernsynet for et stykke tid siden  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.