Manglende vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2015

modesty

skovrup skriver:

med vores søn fra juni 2011 har vi fulgt det danske vaccinationsprogram, i god tro.

Han har fået alle vacciner til dato, men vi er meget i tvivl om de kommende vacciner om de skal udskydes nogen år, da han har udviklet granulomer og aluminiumsallergi, som er kendte bivirkninger men vi ikke fik noget at vide om.

Vi har nu kæmpet over et år med sundhedssystemet fordi vores søn har fået så mange skavanker af vaccinerne og er blevet så syg så syg for hver vaccine og har fået kløende granulomer som han kradser sig til blods i. 

Ud over det har granulomer også forårsaget at hans immunforsvar hele tiden er belastet og derfor altid har hævet lymfekirtler og han får nældefeber i tide og utide.

Det er anerkendt af Sundhedsstyrelsen og han har fået en ret stor erstatning for svie og smerte og vi genoptager sagen når han bliver 5 år, hvis han stadig har gener.

Der er så mange skadelige stoffer i vacciner og jeg havde aldrig tænkt den tanke før min søn reagerede så kraftigt, så ud fra det synspunkt forstår jeg godt nogen fravælger vaccine eller udskyder det til børnenes immun system er mere veludviklet.

For det første vil jeg sige at jeg er ked af at høre om din søns bivirkninger. Det lyder virkelig ikke sjovt. 

Når det så er sagt, så forstår jeg ikke at man fravælger vacciner. Risikoen for bivirkninger er så forsvindende lille. Hvis man skulle fravælge lægemidler ud fra risiko for bivirkninger, ville man jo ikke kunne bruge nogen som helst medicin. Alle typer medicin og vacciner (som vi jo også tager når vi skal ud at rejse) har slemme bivirkinger - de er bare meget, meget sjældne.

MEN jeg forstår godt at man venter til barnets immunforsvar er mere udviklet. Vi ventede selv med den første vaccine til efter min søn var fyldt 5 mdr., hvor hans mavetarm-system var mere veludviklet. Vi kunne måske også have ventet lidt længere.

Jeg er enig i at 3 mdr. er meget tidligt at starte med at vaccinere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2015

dorthemus

JA!! Alt andet er uforsvarligt - ikke blot i forhold til sine egne børn men i høj grad også over for andres, hvis børn endnu ikke er vaccineret og dermed udsættes for smitte 

Anmeld

10. februar 2015

Muffinmus

Problemet er også forældre ofte sidder og Google på nettet.  Her finder de materiele og andre forældre der bombarderer samfundet med hvor skidt det er. Disse artikler er sjældent videnskabelige, der er IKKE evidens nok i dem til at påvise det. Men det er da naturligvis godt læsestof til dem der gerne vil tro at deres valg er bedst.

Vi snakker om en lille bitte procentdel der kan risikere følger. Intet i forhold til de flere 100 børn der tidligere måtte lade livet for disse simple sygdomme. Sygdomme der næsten er udryddet i Europa,  men som nu igen, galopperer derud af pga forældre der dropper tilbuddet. Er det virkeligt den vej vi skal?

Anmeld

10. februar 2015

Mama85

Sprit25 skriver:

Nu har jeg læst flere og flere debatter hvor forældre vælger ikke at vaccinere deres barn. Min datter er selv vaccineret, men jeg må indrømme jeg forstår ikke dem der ikke gør det. Jeg kender selv til en der ikke er der, hvilket skyldes dødsfald efter feberkramper efter sådan en vacine så der er frygten stor og lidt mere valid for mig end for dem der mener barnet har bedst af at bekæmpe sygdommen selv! Men hvorfor ellers ikke gør det? 

Min den største er til dels, den mellemste har fået to, den lille får ikke. Grunden til mit valg er de reaktioner de store har haft, dem vil jeg gerne skåne mine børn for, og har ikke et behov for at forsvare mit valg.

Anmeld

10. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Mama85 skriver:

Min den største er til dels, den mellemste har fået to, den lille får ikke. Grunden til mit valg er de reaktioner de store har haft, dem vil jeg gerne skåne mine børn for, og har ikke et behov for at forsvare mit valg.

Hvis det er okay jeg spørger, hvilke reaktioner er det så dine børn har haft?

Anmeld

10. februar 2015

Valle81

Altså mine er vaccineret, dog er jeg skeptisk har flere gange overvejet ikke at gøre det. Ikke så meget pga. de små bivirkninger, men tænk, hvis mit barn lige var det, som omkom af vaccinen.

Jeg synes skepsis er sundt, og jeg synes vi ofte har tendens til at stole blindt på medicinalindustrien.

Dernæst synes jeg det er helt op til den enkelte, heldigvis er det et frit valg, og det håber jeg det bliver ved med at være. 

For selv om jeg vaccinationer til, så jeg ikke gøre mig til dommer for, hvad andre vælger, og synes heller ikke de skal stå til ansvar��

Hvad angår livmoderhalskræftvaccinen, så får ingen af mine børn den.

Anmeld

10. februar 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg synes personligt det skal være lovpligtigt (medmindre man har gode medicinske grunde). Der kan opstå bivirkninger, men det er der ved stort set alt medicin. Risikoen for at få alvorlige bivirkninger er relativ lille ( "bivirkninger til vacciner er 100-1000 gange så sjældne og mindre alvorlige end de følgetilstande som selve sygdommen giver" (netdoktor)). Derimod har vi med vaccinationer formået at begrænse, ja endda udrydde, alvorlige sygdomme. Man kan godt falde over argumenter såsom, jamen mit barn har ikke brug for den pågældende vaccine eller at den pågældende sygdom ikke er udbredt i Danmark. Det synes jeg er problematisk. For det første, så beskytter vaccinationerne ikke kun den enkelte vaccinerede, men også alle dem som ikke kan blive vaccineret eller endnu ikke har fået den. Så måske er det ikke nødvendigt at få den ene vaccine til din 5 årige dreng, men hvad med den lille nyfødte eller børn med lavt immunsystem? Dernæst så dækker vaccinationen ikke fuldstændig, hvis der kommer et udbrud af en given sygdom, er der en risiko for selv den vaccinerede bliver påvirket. For det andet, så er der en grund til at disse sygdomme ikke er udbredte. Lad os tage difteri, den er næsten udryddet i den vestlige verden, netop fordi man har vaccineret imod den. Der findes stadig udbrud af difteri i lande med svag vaccinationsrate. En sygdom som faktisk har stor dødelighed. 

Det ville være perfekt hvis andres valg ikke påvirkede andre, men det gør det! Hvis vi alle stoppede med at vaccinere, ville mange af disse sygdomme komme igen. Det er IKKE hvad vi som samfund ønsker. Det er IKKE hvad jeg som forældre ønsker. Vi kan ikke bare tænke på vores egen lille familie i den forbindelse. Jeg vil også sige det er endnu mere essentielt i en global verden, hvor du møder mennesker fra mange andre dele af verden. 

NÅ, men det er bare min holdning 

(Jeg tror desuden man ville se lidt anderledes på det hvis man rent faktisk havde set hvordan nogen af disse sygdomme påvirker i lande hvor der ikke er mulighed for at blive vaccineret... )

Anmeld

10. februar 2015

Abracadabra

Jeg tror, at vaccinemodstanden vil have fortsat gode vilkår, indtil den første alvorlige epidemi af en børnesygdom kommer med dødsfald til følge. Der skal lig på bordet, desværre... 

Anmeld

10. februar 2015

EAF

Sprit25 skriver:

Nu har jeg læst flere og flere debatter hvor forældre vælger ikke at vaccinere deres barn. Min datter er selv vaccineret, men jeg må indrømme jeg forstår ikke dem der ikke gør det. Jeg kender selv til en der ikke er der, hvilket skyldes dødsfald efter feberkramper efter sådan en vacine så der er frygten stor og lidt mere valid for mig end for dem der mener barnet har bedst af at bekæmpe sygdommen selv! Men hvorfor ellers ikke gør det? 

Elias er lige blevet 5 og skal vaccineres efter vinterferien, han er SELVFØLGELIG fuldt op på ALLE hans vaccinationer og begriber vitterligt ikke dem der vælger IKKE at vaccinere - med forbehold, som dem du eksempelvis nævner. 

Anmeld

10. februar 2015

Røverdatter

Nu vil jeg forsøge at komme med et svar. Jeg kan ikke tage ansvar for, hvordan I vil tage det her svar til jer. Grunden til at jeg skriver dette er, at den seneste tid har været meget hadsk over for de som ikke vaccinerer. Det er foruroligende at tingene kan gå således..

Der er en herinde som skriver, at de som fravælger vaccine søger på Google - og fravælger deraf. Ligeledes at JEG har et ansvar for andres børn, og derfor skal vaccinere min søn.

Jeg har aldrig, og vil aldrig vaccinere min søn - og dét tager jeg ansvar for.

Jeg er "indirekte" (pga al denne hetz) blevet kaldt for uansvarlig og hysterisk. Jeg vil gerne på forhånd frabede mig nedladende eller anfægtende kommentarer rettet mod mig som person. Tak...

I forhold til det med at være kritisk overfor ikke-evidens baseret videnskab. Hvem beslutter sig for videnskaben? Hvordan ved vi, at de personer der står bag forskningen og BT eller Politikens redaktion ikke understøttes af interesseorganisationer, eller Big Pharma? hvem bestemmer hvad der er evidens baseret? (undersøg og find ud af, at der er mange interesser i et område såsom vacciner og medicin - og selvsagt forskningen heraf). Og Hvorfor er det så svært for de bivirkningsramte at få deres bivirkning registreret som en vaccineskade? Det er spørgsmål jeg begyndte at søge svar på for en del år siden efterhånden. Allerede da jeg var gravid havde jeg på fornemmelsen at der ligger meget mere bag end som så.

Det er ikke at spøge med - det her handler om penge. Der står nogle store firmaer (medicinalindustrien) bag alle vacciner. (Disse mennesker vil gøre alt hvad de har i deres magt - og den er stor! - for at vi ikke kommer til at tænke selv og stille spørgsmålstegn. De vil også gerne lade dette gå gennem medierne, så der kan skabes uro og debat). De tjener kassen på at praktiserende læger vaccinerer patienter. Hvor mange af jer har hørt den her sætning "Det er bare fordi du ikke har set/oplevet et barn med polio"? Jep, den er vi en del der har hørt. Hvorfor mon vi alle hører det samme spørgsmål gentage sig? Jeg har hørt den 3 gange uafhængigt af hinanden. Og ligeledes fra et familiemedlem og en veninde hvis læge også har sagt det selvsamme til hende. Jeg synes det er tankevækkende. Hvorfor denne frase, som nu er blevet dagligdags sprog - for at sprede frygt.

Det er forfærdeligt med polio og mæslinger (for at tage eksempler)- selvfølgelig! Det er der ingen der ønsker. Hvad jeg ikke forstår er, hvorfor pengene i industrien ikke bruges til forskning og research til at finde frem til, Hvordan man bekæmper disse sygdomme helt optimalt? Vi har et sundhedssystem og en teknologi der kan MEGET mere end vacciner. Hvorfor ikke sætte pengene ind på dette område - det er IKKE vaccinerne der har "udryddet" børnesygdommene - og det kommer de heller ikke til. Mange studier viser ligeledes at f.eks. mæslinge udbrud også har forbindelse til de som er vaccinerede.

Jeg tror på et medfødt (naturligt) immunforsvar, og jeg tror på at man i stedet for at vaccinere, helt klart kan styrke sit barns immunforsvar naturligt og meget mere effektivt.

Jeg vil gerne linke til artikler, nogle af dem skrevet af læger (der tør stå frem), andre er artikler som jeg har fået anbefalet der både indeholder ekspert-udsagn og data fra CDC - eller videoer fra youtube. Ja I må tænke hvad I vil "årh endnu en konspirations-teoretiker" eller "hun lever i en anden verden" eller "hysterisk mor". Jeg tager ikke ansvar for hvad I eventuelt vil tænke om mig, ligesom jeg ikke vil pådutte Jer, hvilke valg I skal tage for Jeres barn.

Jeg vil dog understrege at jeg er ret sikker på, jeg har læst meget mere og søgt meget mere på info om vacciner end mange herinde har. Og jeg vil gerne tro at mange herinde ikke har lavet research på området der taler mod vaccination.

I må gerne få lidt links, hvis i virkelig ønsker at dykke ned i det - det er kun ved selv at ville finde svar, at man ren faktisk kan få svar. (Der er som sagt mange penge i det her, og meget info tilbageholdes)

Her er et uddrag fra én af "artiklerne" på GlobalResearch.ca:

"Comparative data provided by the U.S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC) and the Vaccine Adverse Event Reporting System (VAERS) reveal that  nobody has died from measles in more than 10 years, while at least 108 deaths reported in VAERS during the same time frame have been linked to measles vaccines."

PS:

Jeg har haft en laaaang dag, og er midt i et brud med min (eks)kæreste, som tager hårdt på mig. Desuden er jeg åbenbart blevet spottet i en biograf af en ung fyr, hvilket er blevet blæst helt op til en eller anden form for romance, og dækket af lokalt TV samt biografens FB side. Det har været en underlig weekend, og alt imens raser vaccine debatten (igen igen) derudaf, og dagligt er der kommentarer. Jeg har lyst til at krybe ned i et musehul og blive der (med min dreng selvfølgelig)... Nå, men det jeg vil sige her er, at hvis jeg har udtrykt mig mærkeligt eller uklart, eller hvis jeg virker sur (hehe) så er det bare fordi min hoved er ved at sprænge.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.